Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
Hipp hurra och Grattis till er prinsessa!
Hipp hurra och Grattis till er prinsessa!
Men åhh! För mig tog det 2-3 Tim och krystvärkar 30min! Klarade du dig ifrån brister? Grattis återigen, har varit kul o följa varandra mot slutet!
Grattis!!!! o starkt jobbat med bara lustgas!!
Du ÄR en hjälte! Skitbra jobbat och du ska verkligen vara stolt över dig själv. Hoppas allt går bra för mig imorn. Shit asså börjar bli nervös men mest otroligt förväntansfull!
Grattis lowhannah, skönt att det gick så bra Mår ni bra?
Jag fick också min lilla sötnos inatt. Han föddes 02.43. Det hela gick bra men jag var öppen 10 cm en bra stund innan han kom ut. Han låg för högt upp och kom inte ner som han skulle. Dessutom fick jag inga krystvärkar, förmodligen för att han inte åkte ner tillräckligt vilket gjorde att jag fick krysta av egen kraft. Han kom ut till slut och min bm var helt fantastisk som guidade mig så jag inte fick en enda bristning. Jag är öm såklart men slapp stygn iaf. Har mer ont i rumpan efter att ha fått hemmorojder. Haha
Jag är redan hemma då BB-hotellet var fullt och de andra vårdavdelningarna tog in förstföderskorna främst. Så vi stannade några timmar på en gynavdelning pch den fick vi åka hem. Känns riktigt skönt faktiskt!
Hur går det för er andra?
Förlossningen tog allt som allt 17 timmar från första värk tills han var ute :) Så det tog längre tid än med 1:a barnet tom. Men som sagt jag var öppen 10 cm i flera timmar innan han sjönk ner tillräckligt så jag kunde trycka ut honom. Men allt gick lugnt och stilla så jag känner mig oförskämt pigg i kroppen förutom hemorrojderna som är fullkomligt hemska
Hur gick det för dig? Mår ni bra? Börjar storebror vänja sig vid lillasyster?
Hur mår alla ni andra?
Ja det är ju en stor omställning att helt plötsligt vara stor och behöva dela uppmärksamheten med någon annan. Han är inte så gammal heller va?
Min äldsta son började med napp igen när lillasyster kom men annars brydde han sig inte så mycket.
Skönt att ni mår bra. Här är det tvärtom. kisseriet och läckningar går bra men jag har inte kommit igång med magen. Och jag bävar för att behöva gå på toa för smärtan av hemorrojderna är inte roliga. Kan ju knappt sitta pga smärtan. Däremot underlivet mår bra :) hehe
Har du hört något om Kellie13? Undrar så hur det gått för henne.
Jag födde en dotter i natt, på BF-8. :D
Jo men det går bra här :) Amningen fungerar bättre och bättre, mjölken har runnit till så brösten ser ut att sprängas närsom. Hihi Vi ska på återbesök nu på fm till BB då han var lite för gul i söndags. Dessutom vill de kolla så han inte gått ner mer i vikt. Men vi mår så bra så. Förutom att jag fortfarande inte varit på toa sen innan förlossningen. Vilket börjar besvära nu.
Hur går det för er? Vad tycker storebror nu då när det gått några dagar?
Hinner du njuta lite av bebisen mellan varven? Minns att jag hade fullt upp med storebror när lillasyster kom så jag hann lixom inte riktigt med och jag jade fullt upp med att vara med storebror och se till hans behov.
Nu är ju mina barn större den här gången så det är verkligen annorlunda.
Nej, nu ska jag försöka gå på toa. Önska mig lycka till. Haha
Halloj tjejer! Här kommer min historia:
Jag kommer in för igångsättning i lördags o ja blir kollad om jag är öppen nått, då är jag öppen bara 1 cm (2 veckor över tiden) dom beslutar sig för att ge mig en tablett som mjuknar upp tappen o en sån ska man ta varannan timme, sen sätter dom ctg på mig varannan timme. Fick första tabletten kl 19.30 och fick sen små värkar vid kl 02. Vid kl 04 så hade jag extrema värkar som kom med inte ens varannan minuts mellanrum o jag hade bett få lustgas mkt tidigare men inte fått för att det är för "tidigt". För tidigt för lustgas?! Till slut fick jag 2 alvedon och 1 oxynorm som inte hjälpte ett piss och berättade det och sa att nu orkar jag inte längre! Ge mig nått! DÅ beslutade dom att ja skulle få lustgas. Efter 12 timmar från när ja kommit in så har ja öppnat mig 3 cm så jag är alltså öppen då 4 cm o skriker att jag vill ha epidural! Jag vill gå på toaletten! Ställer mig upp och hänger på min karl och DÅ går vattnet! SPLASH! En pool på golvet! Lägger mig ner igen och fortsätter att krysta för det känns som om ja ska "skita" ut ett barn! Lägger mig ner igen (då det känns som om ja inte behöver gå på toa längre) Skriker igen att jag vill ha epidural och får då veta att jag e öppen 7 cm o att ja hinner föda innan ja ens fått bedövning. (detta sa min bm då) Jag födde alltså utan bedövning och jag trodde fan att ja skulle dö! Men det gjorde jag inte! Ut kom världens finaste lilla kille som jag hade väntat på i 9 månader!
Innan jag fick dom starkaste värkarna så spelade jag in en video där jag förklarar för kameran att jag aldrig mer kommer att föda barn, bara som en påminnelse för mig själv hehe. Men jag e riktigt stolt över att jag "överlevde" utan bedövning och han föddes 07.35 och kl 17 samma dag åkte vi hem, så vi var inte ens på BB utan bara på förlossningen. Det som jag blev mest stolt över var att ja födde utan bedövning och sen sa min bm 4 timmar senare: "starkt jobbat!, och jag måste säga att du ser väldigt pigg ut för att nästan precis ha fött"
Sorry tjejer att detta blev långt men ja kände att ja ville berätta allt precis hur det var! Som sagt: Inga mer barn säger ja bara haha! även fast ja fick världens finaste kille man nånsin kunde önska sig! Han var värd allt slit och pin!
Ifall intresse finns så har jag startat en tråd för oss som har fött:
www.familjeliv.se/forum/thread/78912147-julibebisar-2018
mm tack o lov att man kan dricka öl igen som e så gott. (hehe är ölälskare)
Släng det här i ansiktet på de som frågar/lägger sig i:
www.aftonbladet.se/relationer/a/QlPEzQ/lika-mycket-alkohol-i-brostmjolken-som-i-mammans-blod