Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?
På förlossningen sa de att omföderskor kan gå öppna länge, det visste jag ju men jag trodde att det var typ max 3 cm, inte 4-5.
Åh! Jag hoppar in här och gnäller lite för nu är jag så trött på att vara gravid. Jag var beräknad till 14/7, andra barnet men inte en tillstymmelse till att förlossningen är nära. Gjorde hinnsvepning idag men har inte märkt något efter det. Har haft svår foglossning i 20 veckor nu, värker varje steg jag tar och varje gång jag justerar/vänder mig i sängen på natten. Har 6 stycken kuddar som stöd under kroppen men får inte till någon skön tillställning. Har svullnat upp i fötter och vader, smalbenet är liksom jämntjocka hela vägen. Det är 32 grader varmt ute om dagarna och att bada svalkar inte för vattnet är också varmt. I sovrummet är det ca 20 grader när vi ska sova och det går inte att få ner lägre trots fläkt. Rummet är dessutom litet så temperaturen stiger ju under natten när vi ligger där inne och svettas. Just det, har 23 myggbett på kroppen som kliar som f*n i värmen. Dessutom en 3-åring som kräver underhållning om dagarna (tur att jag har världens bästa man som ordnar med det mesta) Kan inte bebis komma ut nu?
BF+3 och ingenting händer här. Har absolut inga känningar på att det skulle vara på G. Men det hade jag ju inte med de andra heller (föööörsöker intala mig själv att det kan sätta igång närsom) hehe. Men börjar sikta in mig på ultraljud på måndag och ber till någon högre makt att jag blir utvald i den där studien för då sätts man igång relativt snabbt :-P
Lowhannah, var det idag du skulle görs en till hinnsvepning?
Kul att läsa om lite fler i tråden :)
Känslan när man vaknar på morgonen och tänker; Nähä, inte i natt heller......
Var är du lilla bebis?