Inlägg från: Kellie13 |Visa alla inlägg
  • Kellie13

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-07-17 18:17:00 följande:
    Ja jag tror att hinnsvepningen i morgon kommer göra susen :)

På förlossningen sa de att omföderskor kan gå öppna länge, det visste jag ju men jag trodde att det var typ max 3 cm, inte 4-5.
    aha så du ska göra det igen? jahapp då e det bara att önska lycka till! Ok, ja det hade inte jag någon aning om det där med att vara öppen.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 20:17:32 följande:
    Ja jag bad om att få göra det igen och sen så hittade/skapade de en tid i morgon eftermiddag.
    ok hoppas det hjälper.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-17 21:29:52 följande:
    Det hoppas jag med! Jag har åtminstone två vänner som fick igång förlossningen efter andra hinnsvepningen. Vi får hålla tummarna!
    jepp, berätta gärna hur det gick!
  • Kellie13
    mallaskablimamma skrev 2018-07-17 23:57:55 följande:

Åh! Jag hoppar in här och gnäller lite för nu är jag så trött på att vara gravid. Jag var beräknad till 14/7, andra barnet men inte en tillstymmelse till att förlossningen är nära. Gjorde hinnsvepning idag men har inte märkt något efter det. Har haft svår foglossning i 20 veckor nu, värker varje steg jag tar och varje gång jag justerar/vänder mig i sängen på natten. Har 6 stycken kuddar som stöd under kroppen men får inte till någon skön tillställning. Har svullnat upp i fötter och vader, smalbenet är liksom jämntjocka hela vägen. Det är 32 grader varmt ute om dagarna och att bada svalkar inte för vattnet är också varmt. I sovrummet är det ca 20 grader när vi ska sova och det går inte att få ner lägre trots fläkt. Rummet är dessutom litet så temperaturen stiger ju under natten när vi ligger där inne och svettas. Just det, har 23 myggbett på kroppen som kliar som f*n i värmen. Dessutom en 3-åring som kräver underhållning om dagarna (tur att jag har världens bästa man som ordnar med det mesta) Kan inte bebis komma ut nu?

Halloj o välkommen! Ja nu e man ordentligt less på att vara gravid! Speciellt i värmen! Hittills har jag inte lidit så mkt av den som höggravid men nu! Den senaste veckan! Fan det går ju inte o andas. Får panik o blir på dåligt humör! Men nu e det inte långt kvar för mig! På lördag startas jag äntligen! Längtar så mycket till allt nu!
  • Kellie13
    Åttionio89 skrev 2018-07-18 07:08:34 följande:
    Lider med dig... var också beräknad 14/7 med andra barnet men Nope, inget so far! Försöker att behålla humöret och inte gå ner mig allt för mycket psykiskt men nu börjar det bli masigt... speciellt i denna värmen. Har BM besök idag och funderar på att be om en hinnsvepning. Då har man ju iallafall gjort vad man kunnat! Får ni också kommentarer från omgivningen som att ?du känner inget eller?? Vad är det jag ska känna!? Och om jag hade känt nånting så hade jag väl fan inte stått här o pratat med dig har jag lust o gorma tillbaka! Folk alltså.... Nä nu är det inte långt kvar i vilket fall, tills våra små bebisar kommer! :)
    Mmm känner likadant med kommentarer! Men nu har kollegorna som frågat förut att slutat fråga då jag "röt" ifrån om att jag lär ju höra av mig när han är född! Vad tror dom liksom!? Det e klart att man hör av sig till alla när man fött!
  • Kellie13
    Åttionio89 skrev 2018-07-18 08:42:16 följande:
    Precis! När jag väntade min första gick jag över 2 veckor och då ringde min farmor varje dag och frågade hur det gick, tillslut slutade jag svara för man ooooorkar inte påminnas om att ens kropp är trögfattad och inte sätter igång förlossningen haha och alla dessa tips!! Ut o spring! Spring i trappor! Ha sex! Blir tokig!
    MM eller hur! Dessa jävla gamla tips o skrönor som inte funkar!
  • Kellie13
    jennie08 skrev 2018-07-18 11:26:05 följande:

BF+3 och ingenting händer här. Har absolut inga känningar på att det skulle vara på G. Men det hade jag ju inte med de andra heller (föööörsöker intala mig själv att det kan sätta igång närsom) hehe. Men börjar sikta in mig på ultraljud på måndag och ber till någon högre makt att jag blir utvald i den där studien för då sätts man igång relativt snabbt :-P

Lowhannah, var det idag du skulle görs en till hinnsvepning?

Kul att läsa om lite fler i tråden :)

mm man lever på hoppet om att det KAN sättas igång när som helst hehe.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-18 17:52:14 följande:
    Hinnsvepningen gick bra tror jag. Det gjorde inte lika illa som förra gången, trots att bm sa att hon tog i rätt hårt. Vi fick även en tid till förlossningen i morgon förmiddag, då ska de bedöma om jag är redo att sättas igång eller om vi måste vänta till söndag.
    men gud så spännande. Jag hoppas du får sättas igång, jag hajjar inte vitsen med att dom ska vänta om man nu inte orkar längre liksom! lycka till och hör av dig hur d gick.
  • Kellie13
    Iowhannah skrev 2018-07-18 23:06:04 följande:
    Min bm sa att hon skulle skriva i journalen att det började bli ohållbart nu, speciellt med tanke på hur svullen jag är. Kan knappt gå utan att ha ont :/
    Ja det e bra men det e ju FAN att det ska behöva gå så långt så att man måste be på sina bara ben nästan för att bli startadDemon
  • Kellie13
    mallaskablimamma skrev 2018-07-19 08:42:25 följande:

Känslan när man vaknar på morgonen och tänker; Nähä, inte i natt heller......

Var är du lilla bebis?

Ja eller hur! Asså det känns som det inte händer NÅTT med kroppen alls, o ärligt talat så tror jag inte att det har hänt nått med min. Han skulle nog lätt stanna kvar i magen 1 eller 2 veckor till om han fick bestämma hehe. 
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?