Inlägg från: LängtarEfterMinÄlskadeSon |Visa alla inlägg
  • LängtarEfterMinÄlskadeSon

Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?

Iowhannah skrev 2018-07-14 00:21:09 följande:

Grattis igen! Men alltså, hade du krystvärkar i tre timmar? Eller menar du att det tog tre timmar från att du var öppen 10 cm till att han var ute?

Ingen bebis här än men hinnsvepningen tycks ha gett effekt (vi mixade även in städning, sex och promenad). Har stadig värk i länd och höfter och emellanåt kommer intensiva sammandragningar tillsammans med ett enormt tryck nedåt. Jag hoppas på att kunna sova nåt i natt, utan att allt avstannar.

BF+6 och förhoppningsvis kommer bebisen under lördagen! En vecka efter BF...

Tack så mycket! Ja menar att det tog tre timmar från att vara fullt öppen ?mogen? tills han var ute haha! Åh håller tummarna på bebis för dig snart då!! Lita på din kropp o signaler, kunde ha gått åt skogen för mig med tanke på allt gick så snabbt
    mallaskablimamma skrev 2018-07-17 23:57:55 följande:

Åh! Jag hoppar in här och gnäller lite för nu är jag så trött på att vara gravid. Jag var beräknad till 14/7, andra barnet men inte en tillstymmelse till att förlossningen är nära. Gjorde hinnsvepning idag men har inte märkt något efter det. Har haft svår foglossning i 20 veckor nu, värker varje steg jag tar och varje gång jag justerar/vänder mig i sängen på natten. Har 6 stycken kuddar som stöd under kroppen men får inte till någon skön tillställning. Har svullnat upp i fötter och vader, smalbenet är liksom jämntjocka hela vägen. Det är 32 grader varmt ute om dagarna och att bada svalkar inte för vattnet är också varmt. I sovrummet är det ca 20 grader när vi ska sova och det går inte att få ner lägre trots fläkt. Rummet är dessutom litet så temperaturen stiger ju under natten när vi ligger där inne och svettas. Just det, har 23 myggbett på kroppen som kliar som f*n i värmen. Dessutom en 3-åring som kräver underhållning om dagarna (tur att jag har världens bästa man som ordnar med det mesta) Kan inte bebis komma ut nu?

Jag lider med dig! Här får man klaga o gnälla hur mycket man vill! Våra kroppar bär på andras liv, vi har sånna underbara kroppar och vad vi kvinnor kan göra! Vi har all rätt o gnälla o klaga på saker haha!

Hoppas bebis vill kika ut snart så du slipper den biten men värmen verkar kunna sitta kvar ett tag te hua....
    jennie08 skrev 2018-07-14 15:04:10 följande:

Åh Grattis, vad härligt för dig :) Tänk att det ändå är så häftigt att föda barn. Trots smärtan.

För mig tog det 50 minuter att krysta ut nr 1 och 15 minuter att krysta ut nr 2 så 3 timmar var tufft gjort - utan bedövning och allt :) Grattis Grattis <3

Mår ni bra annars?

Här händer inte mycket. Trodde något eventuellt var på G igår men sen somnade jag och allt försvann. Idag känner jag ingenting. Mår precis som vanligt.

Hur går det för er andra?

Vi mår så himla bra! Han går upp i vikt i världens fart och jag äter o sover o försöker hantera smärtan där nere haha! Hur går det själv?

Hur går det tjejer?? Här går det bättre än förväntat i denna äckliga värme.. Nikolaij avskyr den, skollhet varje dag och han dräps i svett stackarn.. Så hans sömn är ju skit för tillfälle.. Jag mår som ja mår också har såå himla ont där nere.. Dom klippte ju mig utan att jag visste det hahah så här ligger jag hemma med världens smärta från helvetet fan dra mig baklänges vad ont de gör!

Meedaa1 skrev 2018-07-18 09:29:53 följande:

Jaha bf idag får se im det blir nåt. Kom lite blod och brun flytning imorse samt lite förvärkar hoppas verkligen på mer under dagen

Låter som det börjar närma sig för dig!
    jennie08 skrev 2018-07-18 12:54:12 följande:

Usch vad jobbigt med både värme och smärta. Förstår att det är svettigt för bebisarna och svårt att veta om de är tillräckligt varma/svala. Inte så mycket att göra i den här värmen heller. Bara amma på så de får i sig tillräckligt med vätska, eller ge ersättning om man inte ammar. Det är väl det viktigaste.

Alltså, på ett sätt är det ju skönt att man inte ens känner när de klipper ;) men jag kan tänka mig att det gör ont nu efteråt. Stackare. Har du värktabletter som hjälper lite?

Men jag måste säga att jag är så avis på dig som fött redan, trots värme, klipp och sömnlösa nätter. Hehe - gräset är alltid grönare på andra sidan :) Önskar att jag kunde tagga ner lite och bara inse att jag helt enkelt inte kan göra något. Men jag går på nålar och letar tecken hela tiden. Tur att jag har två barn som kräver underhållning och mat Så har jag lite att göra iaf.

Hahah jag kan förstå att du är lite avis! Jag åkte in idag te barn och ungdomsmottagningen för att kolla hjärtat på lillen som såg och lät jätte bra, när jag väl kommer in så började det forsa blod?! Nu snackar vi alltså forsa, det gick igenom byxor, ner i skorna, kunde vri ur byxorna så rann de bara blod, som tur var tog sambon Nikolaij och jag fick träffa en läkare på plats. Nu sitter jag o käkar massa olika tabletter och hoppas de blir bättre med både blödande och smärta.. Din bebis kommer snart! Lyllo dig att du har 2 sen tidigare!!
    Iowhannah skrev 2018-07-19 13:06:02 följande:

Åh, vad härligt! Så där startade min första förlossning och rätt snart var det bara 2-3 minuter mellan värkarna. Lycka till!

Här har de tagit hål på hinnorna och värkarna har ökat i både styrka och frekvens. Får se om de måste sätta dropp eller om det tar ännu mer fart.

Har du din bebis nu?! Hur går det? Uppdatera oss!! Lycka te jag och Nikolaij håller tummarna på en bra förlossning för dig!!
    jennie08 skrev 2018-07-19 18:38:30 följande:

Ja det är möjligt. Det är ganska rinnande men ändå inte... ska nog ta och ringa snart. Nu är det ca 7 minuter mellan värkarna. Men de är hanterbara även om de känns ganska rejält när de når toppen.

Du borde ringa in, de kan gå snabbt utför. De gjorde det för mig hahaha
    Iowhannah skrev 2018-07-19 22:28:05 följande:

17:29 kom vår dotter ut i ett huj. 4325 gram tung och 53 cm lång. Förlossningen gick snabbt och superbra! Jag är en jävla QUEEN! Klarade hela skiten på enbart lustgas (och ett kort bad).

Nu är vi på bb och bebis ligger och myser med pappa. Mamma sitter och småäter och saknar sonen, det ska bli spännande att se hur han reagerar på att det är en bebis hemma sen. Vi ringde och pratade med honom tidigare i kväll och då lät han iaf exalterad :)

Men åhhhh GRATTIIIIS!! Gud vad skönt att det gick snabbt och bara lustgas de är starkt, jag hade själv bara lustgas så i know how hard it is. Glad för eran skull!!
    Iowhannah skrev 2018-07-19 23:34:57 följande:

Ja, det tog bara sex timmar och tills jag var helt öppen klarade jag mig på att bara andas genom värkarna. Jag hade krystvärkar i kanske 15-20 minuter och hon var på väg att komma ut på bara en värk, det var såpass att bm var tvungen att hålla tillbaka henne när huvudet var ute.

Men åhh! För mig tog det 2-3 Tim och krystvärkar 30min! Klarade du dig ifrån brister? Grattis återigen, har varit kul o följa varandra mot slutet!
    Iowhannah skrev 2018-07-20 03:28:53 följande:

Jag fick en del bristningar, inget jag märkte av då dock, men samtliga var i vagina (plus nåt stygn i huden i mellangården). Nu har jag väldans ont i typ hela muskulaturen och att sova är lite av en utopi.

Åh kan förstå det.. Dom klippte på mig så jag int skulle spricka tacka gudarna för det men fy helvete vad ont det gör, går knappt o sitta, ligga, kliva upp från sängen. Ja lider med dig. Hoppas allt är bra för övrigt!

gud vad roligt att vi är några som har fått träffa våra efter längtade små gosungar!

Och önskar all lycka te er nu!!

Och Kellie13 hoppas allt kommer gå bra! Skriv efter hur det går, lycka te nu anale nervöst haha!

Grattis Jennie08!!

Kellie13 skrev 2018-07-25 01:27:15 följande:

Halloj tjejer! Här kommer min historia:

Jag kommer in för igångsättning i lördags o ja blir kollad om jag är öppen nått, då är jag öppen bara 1 cm (2 veckor över tiden) dom beslutar sig för att ge mig en tablett som mjuknar upp tappen o en sån ska man ta varannan timme, sen sätter dom ctg på mig varannan timme. Fick första tabletten kl 19.30 och fick sen små värkar vid kl 02. Vid kl 04 så hade jag extrema värkar som kom med inte ens varannan minuts mellanrum o jag hade bett få lustgas mkt tidigare men inte fått för att det är för "tidigt". För tidigt för lustgas?! Till slut fick jag 2 alvedon och 1 oxynorm som inte hjälpte ett piss och berättade det och sa att nu orkar jag inte längre! Ge mig nått! DÅ beslutade dom att ja skulle få lustgas. Efter 12 timmar från när ja kommit in så har ja öppnat mig 3 cm så jag är alltså öppen då 4 cm o skriker att jag vill ha epidural! Jag vill gå på toaletten! Ställer mig upp och hänger på min karl och DÅ går vattnet! SPLASH! En pool på golvet! Lägger mig ner igen och fortsätter att krysta för det känns som om ja ska "skita" ut ett barn! Lägger mig ner igen (då det känns som om ja inte behöver gå på toa längre) Skriker igen att jag vill ha epidural och får då veta att jag e öppen 7 cm o att  ja hinner föda innan ja ens fått bedövning. (detta sa min bm då) Jag födde alltså utan bedövning och jag trodde fan att ja skulle dö! Men det gjorde jag inte! Ut kom världens finaste lilla kille som jag hade väntat på i 9 månader!

Innan jag fick dom starkaste värkarna så spelade jag in en video där jag förklarar för kameran att jag aldrig mer kommer att föda barn, bara som en påminnelse för mig själv hehe. Men jag e riktigt stolt över att jag "överlevde" utan bedövning och han föddes 07.35 och kl 17 samma dag åkte vi hem, så vi var inte ens på BB utan bara på förlossningen. Det som jag blev mest stolt över var att ja födde utan bedövning och sen sa min bm 4 timmar senare: "starkt jobbat!, och jag måste säga att du ser väldigt pigg ut för att nästan precis ha fött"

Sorry tjejer att detta blev långt men ja kände att ja ville berätta allt precis hur det var! Som sagt: Inga mer barn säger ja bara haha! även fast ja fick världens finaste kille man nånsin kunde önska sig! Han var värd allt slit och pin!

Åh grattiiiiis! Som jag har väntat o höra ifrån dig! Vad bra att allt är okej med dig och sonen din.

Jag fick lustgas när jag var öppen 10cm.. Dom ökade för varje gång för mina värkar var hemska. Jag bad också om epudiral o sa att jag orkar int mer men då var det försent men jag fick ju ut honom och det är jag glad över hahah. Hur går amningen då? Hur mår du nu efter några dagar?

Hur mår alla? Hur går det med bebisar och magarna?

Jag glömmer bort att logga in här!

För mig går det sjukt bra med både Nikolaij och ammandet. Dock är nätterna ett helvete för han verkar int tillräckligt nöjd med bara amningen. Så ska prova amma och sedan ge ersättning på kvällarna. 2 gånger om dagen suck.. Vill int men han skriker o skriker o skriker och BVC bad mig o prova så får hoppas han blir nöjd annars så är det något annat. Och jag hade världens kraftigaste blödning i torsdags så fick massa tabletter och skit, nu mår jag mycke bättre dock hehe

Kellie13 skrev 2018-07-27 22:47:17 följande:

Jorå jag tycker amningen har funkat från start! tack o lov! Med dottern var det annorlunda men det var ju första barnet o man var oerfaren. Ja asså helt ok känner jag mig väl inte efter förlossningen, jag ser nog piggare ut än jag e. Jag har ju foglossningen kvar o den gör sig påmind på nätter och morgonen, haltar typ till toaletten. Sen har jag fått såna svullna fötter så det e sjukt! Asså visst jag har haft svullna fötter som gravid men jag trodde sånt skulle försvinna efter förlossningen o sen har jag fått hemorojder från helvetet som till o med gör ont när ja går så just nu känns det som om all smärta går runt i kroppen, har jag inte ont här så har jag ont där men det e väl inte så konstigt kanske att man inte känner sig tip top 5 dagar efter förlossning. Hur mår du själv?

Hoppas de är bra annars! Skönt att amningen funkar!!

Jodu som tur är att stygnen börjar lossna så det ondaste har försvunnit, så jag mår bra o njuter av en efterlängtad öl nu när Nikolaij sover!
    Kellie13 skrev 2018-07-30 09:39:33 följande:

mm tack o lov att man kan dricka öl igen som e så gott. (hehe är ölälskare)

Men fan va underbart att jag int är ensam hahah tog en öl o någon cider igår kväll och njöt av en dusch i lugn o ro. Längtat som fan efter ölen mvh ölälskare här med hahah
    Kellie13 skrev 2018-08-01 00:13:03 följande:

mm det e så jävla gott med en stor stark på en resturang på en uteservering när det e så varmt så det har jag verkligen längtat efter! har gjort det 2 gånger nu, hoppas jag inte får några moralkakor nu!

Du, vi förtjänar det! 9-10 månader utan en öl och kämpat? Klart vi ska dricka? Vi är ju int mindre värd det pga vi är mammor ;)
    Kellie13 skrev 2018-08-01 22:57:12 följande:

Nä det har du fan rätt i! Skönt att det inte bara jag som tänker så!

Många är så töntiga idag, hör hela tiden men du ska ju int dricka när du ammar? Jo det kan jag, har både frågat bvc och Amningshjälpen på Facebook och även läst på mycket om de. Så ser folk en som att man är en dålig mamma för det? Nej alltså folk måste börja läsa på mer om gamla myter och bara tabu.
    Kellie13 skrev 2018-08-04 09:09:36 följande:

Eller hur! Gud va skönt att det finns folk som tänker som jag! Ja att folk inte är mer pålästa kan man ju tycka e konstigt! Anledningen till att det står på nätet att man bara kan dricka 1-2 enheter när man ammar e ju för att dom e rädda att omdömet försvinner, inte för att det går över i bröstmjölken. Men herregud man sitter väl för fan inte o ammar o e dyngfull! Bara om man har riktigt stora problem!

Exakt! Om man har kontroll på sitt drickande och sina gränser så kan man dricka medans man ammar, men om man har problem med alkohol ska man gärna avstå för då har man inga gränser och vad som kan hända om mamman tappar kontrollen på sig själv.

Folk tror på allt dom läser på internet, och då är det såklart sidor som int är pålitliga alls :D
Svar på tråden Bf 15 Juli 2018, några fler som är beräknade runt Juli som vill bolla lite tankar o bara dela med sig av sin graviditet?