Anmäla familjehem
Ni som anser att familjehem är bra för barnen :(
www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/hot-skrik-och-svordomar-mot-smabarn
Ni som anser att familjehem är bra för barnen :(
www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/hot-skrik-och-svordomar-mot-smabarn
Med tanke på hur TS agerat och vad hen skrivit förut tror jag man kan ta rekommendationen med en nypa salt. Kan mycket väl vara så att soc har tipsat om vissa läger. TS har sett fram emot ett. Men har sedan inte följt regler som finns hemma. Tex kan hen ha varit ute på kvällar och sovit borta osv precis som hen gjort förut. Familjen kan ha sagt att "sluta springa ute på kvällar och var hemma i tid annars får du inte åka på läger alls!" Men TS så som hen visat sig vara tidigare har tyckt att det är regler som inte gäller hen, så hen har varit ute på kvällar, sovit borta utan att ha fått det okejat osv osv.... Då har familjen låtit konsekvensen vara det som de redan klarlagt: TS lyder inte regler = TS får inte åka på läger...
Skall TS bara för att hen bor i fosterfamilj lära sig att man får bete sig som man vill utan konsekvenser eller kan det faktiskt vara så att familjen har rätt i detta läge? Jag tror att familjen agerat rätt och att TS som vanligt inte velat lyssna på regler....
?Familjehem och jourhem vill hjälpa barnen? ?soc bryr sig om barnen? :(
www.dn.se/sthlm/barn-valdtogs-i-jourhem-har-sex-ar-senare-inte-fatt-traumabehandling/
Väldigt intressant att din vän (vad har du för vänner egentligen) får så mycket mer än vad man skall få som fosterhem... Och att du som vuxen inte anmäler om det nu är så illa....
Och nej TS skulle inte garanterat ha det bättre hemma. Det är idioti att tro något sånt.
Och som sagt det du skriver om hur mycket man får per barn är rent och skärt skitsnack!
Hur fan vet du att hennes föräldrar älskar henne?! Känner du TS eller har denne nånstans i någon tråd skrivit om hur mycke hennes föräldrar älskar denne? Om dom gjort det och vårdat henne hade hon uppenbarligen inte bott i familjehem. Du är inte den skarpaste va? Vet du ens nånting om familjehem annat än det du läst dig till? Har du personlig erfarenhet? Om inte tycker jag du ska hålla dina urbota korkade åsikter för dig själv. Du kör över oss som växt upp i familjehem värre än en jävla bandvagn, skäms människa!
Oavsett kan du inte sitta o diktera och förutsätta att TS skulle ha det bättre hemma, för det vet du inte ett jävla skit om! Jag växte upp i familjehem och oavsett om mina föräldrar älskar mig eller inte hade jag det betydligt bättre i familjehemmet än jag hade haft det hemma! ALLA lever inte under samma premisser, varje fall är olika. Så ditt jävla mantra om hur dåliga familjehem är och hur underbara biofamiljer är kan du stoppa upp nånstans där solen inte skiner!
Dessutom kämpar många familjehem för att skilja på syskon. (Om soc mot förmodan skulle placerade de i samma hem från början). Det blir för jobbigt. Så mycket bryr de sig om barnens bästa, att inte behöva genomlida fler separationer.
Det är inte familjehemmet som avgör om syskon ska placeras tillsammans
Så efter att ha läst TS inlägg tror du fortfarande det är TS det beror på, inte föräldrarna?