Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Anmäla familjehem

Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 15:09:32 följande:
    Hennes man har polisanmält och tagit ut skilsmässa. Men som sagt - familjehem kan aldrig någonsin åtalas/förlora sitt uppdrag/dömas. De går ALLTID fria. Fallet donia är fruktansvärt!
    Klart att familjehem kan bli åtalade om de begår brott, i fallet med flickan som dog pga. körtelfeber fanns inget begånget brott det dör ett antal personer varje år av just körtelfeber finns inga mediciner för denna sjukdom eftersom penicillin inte fungerar på virus.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 14:49:47 följande:
    Soc är helt införstådda med vad som pågår i det hemmet men gör inget åt saken. Jag blev vän med henne då mitt barn bodde där ett tag när jag var sjuk. Därav VET jag allt!
    Socialen lär knappast vara införstådd med sexuellt utnyttjande av omyndig som står i beroendeställning så varför du inte polisanmäler ett sådant brott är oförklarligt räknas ju nämligen som ett grovt brott
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 15:25:49 följande:
    Det berodde ju just på att dom vanvårdade flickan och tvingade henne sitta inlåst i ett skitit rum fullt med mögel och vattenskador och läckor , va ju därför hon blev sjuk
    Den där historien har broderats ut på längden och tvären i åratal så knappt ingen fakta finns kvar, fakta är att ett antal unga friska människor dör varje år av just körtelfeber ett antal av dessa dör under intensivvård på sjukhus. Finns ingen vård förutom sedvanliga receptfria medel som sänker feber, lindrar smärta i halsen och vila efter behov.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 15:41:15 följande:
    Nej men inget barn bör bo där. 16 åringen har troligen flyttat hem också så om hon inte skaffat nya placeringar har hon bara 2 små ungar kvar nu.

Pappan i familjen bröt både med ex-frun, de placerade ungarna OCH sitt biologiska barn!

Jag tyckte hon verkade vettig i början och hon blev som en vän, men inte sedan flera år. Att jag kallar henne vän här i tråden beror på att jag ville att ni ska förstå att jag VET allt detta då vi har pratat massor!
    Hon har inte erkänt förhållandet men mannen har bevis som mitt barn bevittnat.

Ersättningen är dock skyhög för ingenting! Tycker hon borde skämts över att kräva pengar av mig som vid det tillfället var sjukskriven och superfattig.
    Nu är det ju inte familjehemmet som bestämmer vad biologiska föräldrar ska betala utan det är FK som avgör beloppet.
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-05 15:09:32 följande:
    Hennes man har polisanmält och tagit ut skilsmässa. Men som sagt - familjehem kan aldrig någonsin åtalas/förlora sitt uppdrag/dömas. De går ALLTID fria. Fallet donia är fruktansvärt!
    Flickan hade kunnat dött oavsett var hon bott och vem som haft vårdnaden om henne
  • Anonym (anonym)
    Anonym (.) skrev 2018-06-05 18:13:49 följande:
    Jaja det är en dum bortförklaring för att skydda familjehemmens rykte
    Finns en historia bakom och den är riktigt ful
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Nej) skrev 2018-06-07 13:15:35 följande:
    Det var familjehemmet som krävde att jag skulle stå för internet, busskort, mobil, kläder, fickpengar m.m.

FK krävde ingenting såklart!
    Då skulle du låtit underhållet gå genom försäkringskassan eftersom de skulle beräknat hur stor del du skulle betalat och resten av underhållet skulle FK betalat vid riktigt låg inkomst skulle allt komma från dem för du vet väl att det är samma summa biologiska föräldrar betalar till familjehem som de betalar till boendeförälder om de separerat
  • Anonym (anonym)
    Anonym (..) skrev 2018-06-07 17:17:48 följande:
    Ja jag har mycket erfarenhet av familjehem, tyvärr.
    Alla föräldrar älskar sina barn, motsatsen är mycket ovanlig. Ts kan bo i familjehem av en rad olika skäl. Dessvärre bor många i andra familjer när de skulle ha haft det bättre i sin bio familj.
    Inget barn bor i familjehem om de har föräldrar som kan ta hand om sina barn finns ju ingen vinst med att sära på föräldrar och barn
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-07 18:37:10 följande:
    Jösses - du behöver inte berätta om saker jag inte redan vet! Jag har aldrig betalat underhåll någonsin! Jag betalade för mitt barn eftersom barnet behövde mobil, internet, kläder, skor, cykel m.m. Till hemmet har jag SJÄLVKLART aldrig gett en krona!
    Fast föräldrar är ju underhållsskyldiga för sina barn om de är familjehemsplacerade precis som de är skyldiga om barnet bor hos ena föräldern
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-06-08 07:22:21 följande:
    Jag hade som sagt för låg inkomst för det (som tur är).
    Men jag ville inte att barnet skulle behöva lida ännu mer än det redan gjorde när det förlorade sitt hem och sin trygghet, så jag blev tvungen att låna massor för att ha råd med barnets omsorg då familjehemmet brast.
    Fast då skulle du vänt dig till socialen och påtalat detta eftersom familjehemmet får samma summa som underhåll från föräldrarna plus barn eller studiebidrag och det ska täcka kläder, mat, hygien, fickpengar och annat som ett barn behöver.
Svar på tråden Anmäla familjehem