Anmäla familjehem
Du tänker anmäla dom för att dom ger dig konsekvenser när du bryter mot deras regler? Haha asså du inser väl att ingen kommer bry sig för dom har inte gjort något fel.
Du tänker anmäla dom för att dom ger dig konsekvenser när du bryter mot deras regler? Haha asså du inser väl att ingen kommer bry sig för dom har inte gjort något fel.
Vad är ett maskrosläger? Om socialsekreteraren ville att du skulle åka är väl steg 1 att ta det här med hen.
Min fosterfar gav sig på mig sexuellt. När jag var 13 år. Han tvingade ner mig i soffan. Drog av mig mina trosor. När jag berättade detta för soc, så sa dom att jag missuppfattat allt? Jag hade inte gjort det! Så det finns svin till fosterföräldrar
Och många flera liknande fall har skett och sker i tysthet och aldrig kommit till allmänhetens kännedom..
Ni går verkligen OT. Det är bara ett inlägg som kan tolkas som ett svar på den faktiska frågan.Om hon vill anmäla familjehemmet så får hon väl göra det.
Som min fosterfar? Förgrep sig på mig sexuellt? Jag var 13 år då. Är det okej? Är det okej av soc, att säga " du har missuppfattat allt"! När han drog av mig trosr. Det äcklet! Han tvingade sig på mig!? Är det okej? Jag flyttade därifrån snabbt. Till en snäll kille. Vägrade bo i det hemmet igen! Men vet ni? Jag blev kallad för " trostig" jag gick min egna väg. Jag blev dömd av alla. Som omöjlig tjej. Jag fick slå mig fram. Trots att jag fick rykten om att jag var omöjlig. Jag blev vuxen. Nu undersköterska. Men minnen finns än. Dom glömmer jag inte..
Jag tycker också att TS kan ta upp det med soc, men hon ska inte hålla på att anmäla hit och dit, det har hon inget för. Hon följer inte regler och då blir det konsekvenser. Hon har visat att hon inte kan hantera frihet och kompisar, då blir konsekvensen att hon inte kan åka någonstans. Däremot håller jag med om att lägret verkar vara välbemannat och om soc tycker att hon kan åka så bör inte familjehemmet sätta emot det, lite som en chans för TS att hon faktiskt kan skärpa sig och göra som folk ber henne. Och hon ska definitivt inte göra en enda grej emot reglerna fram tills lägret är.
Därför att det är soc som beslutat att ts ska åka på lägret och säkert det som ordnat plata till henne.
Min fråga var IVO eller soc, jag har bestämt mig för att anmäla dom och jag hoppas jag får flytta och att dom inte får bli familjehem till nån till. nu har jag skicka ett mejl och berättat vad dom har gjort+ vad dom har gjort innan. vissa av reglerna som jag fråga om det var normalt så då får vi bevisat vem som har rätt.
Bra gjort, positivt att du vågar ifrågasätta saker du tycker är fel i omsorgen av dig. Vem skickade du till? Ivo eller din socsekreterare?