• Nimzay
    Anonym (Du igen...) skrev 2018-06-04 13:27:21 följande:

Det är synd om TS, hen har inte fått den familjen hen behöver i tid, så nu när hen får det så kan hen inte hantera det.... 

Fast bara för att ts har haft en jobbig uppväxt behöver det ju inte tvunget betyda att h*n har fel och att familjehemmet gör rätt och är det hem ts behöver
  • Nimzay
    Anonym (Du igen...) skrev 2018-06-04 15:35:07 följande:

Om man följt TS trådar så ser man att det handlar om att TS inte klarar av normala regler, så som en tid man skall vara hemma på kvällen. Det är inte konstigt då TS troligen inte haft tider att passa tidigare. Men Nu har TS en fosterfamilj som bryr sig nog mycket för att faktiskt sätta regler kring sånt. 

De har även satt konsekvenser. Sagt till TS att om hen inte följer reglerna så kommer det leda till konsekvenser. TS har berättat om att hen har ignorerat regler för hen tycker de är löjliga (bla sovit borta som hen själv vill eller kommit hem sent) och då har familjen efter att ha påpekat att det inte är ok och TS ändå gjort som hen själv vill gett TS de konsekvenser som de sagt att det skall leda till (tex inställda roligheter). Ts vägrar fortfarande följa de regler som finns och tycker att det är löjligt. Men klockslagen som hen har sagt att hen skall vara hemma är inte konstiga för hens ålder. De regler som hen har berättat har varit helt självklara regler för ett barn i hens ålder! Men detta vägrar hen inse utan blir arg vägrar lyssna. Vi är många som försökt förklara för hen att det är bättre att lyssna på reglerna. Vara hemma kl 22 en skolkväll är inte misshandel! Att inte få sova borta på skolkvällar är inte misshandel. Att inte få sova borta på helger utan att ha meddelat någon är inte misshandel. Att behöva meddela om man inte är hemma till middagen är inte misshandel. 

Så jo hen har fel... Och bör inte uppmuntras av folk här till att tro att hen har rätt... 

Jag håller med om att de reglerna som beskrivits då låter som helt normala regler men samtidigt är ts väldigt ung och mår troligtvis inte bra, så vi kan ju inte veta helt säkert att h*n verkligen helt och hållet lyckats få fram och uttrycka exakt hur det är här i skrift på ett forum - alltså kanske inte så lätt för ts att exakt förklara och ge oss en hundraprocentig inblick i hur situationen ser ut bara genom att skriva här. Jag menar till exempel behöver ju inte ts fosterfamilj göra allting rätt bara för att en del av de saker de gör är rätt och helt normalt, de kan ju trots allt göra en massa olämpliga saker också, det kan vi ju inte veta liksom. Nu kanske detta inlägget verkar lite virrigt och kanske även innehålla saker som knappt ens har med saken att göra (då det ju är saker som vi inte ens vet), men det jag vill säga är hur som helst; att bara för att en person har en hel del problem betyder det inte att personen har fel i nästintill allt och att alla andra gör rätt i sitt bemötande av personen. Anledningen till att jag skriver detta är för att jag tycker att det är så oerhört viktigt att inte glömma bort detta att jag tycker det är bättre att skriva det en gång för mycket.
Svar på tråden Anmäla familjehem