Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Anmäla familjehem

Anonym (ts) skrev 2018-05-28 20:52:01 följande:

nä, dom måste inte ha hårda eller många regler eller ge straff. Bott i andra familjer som inte har det som är normala familjer och att ge straff för att det är omöjligt att hålla reda på alla regler eller att aldrig göra misstag är att vilja straffa och inte hjälpa. Plus att dom försöker minska kontakten med min syster utan skäl, det är verkligen inte att bry sig. inte ett bra familjehem, punkt.

Hur kommer det sig att du bytt familjehem flera gånger? Var du först placerad i ett jourhem?

Det låter hur som helst bra att det görs en granskning av familjehemmet och handläggningen av ditt ärende. Det är alltid bra att det görs när uppfattningarna om boendets kvalitet skiljer sig åt. Det är också bra att du står upp för dig själv, jag hoppas att det hela leder till att du kan känna dig nöjd med din boendesituation (och att du ges andra möjligheter att hantera din oro än att ta promenader mitt i natten). 
  • Pope Joan II
    Anonym (ts) skrev 2018-05-30 23:20:41 följande:
    familjehem betyder långt ifrån att man får bo där till man flyttar hemifrån eller hem igen, dom kan bara säga upp sig när som helst och det är vanligt att dom gör det för att sen skylla på att soc bestämt flytten.
    Jag har en ganska god uppfattning om hur det fungerar. Det jag undrar är om du trivdes på i de andra hemmen eller om du hade några invändningar mot hur det fungerade i dem och vad de i så fall handlade om?
  • Pope Joan II
    Anonym (ts) skrev 2018-05-31 21:55:03 följande:
    fast du fråga varför jag bytt familjehem precis som det är konstigt. Jag har inte trivts i alla men det har bara varit pga personerna och platsen dom bott på då, inte på att dom varit kontrollerande och haft massa regler och straff. 
    Jag frågade för att jag var intresserad av svaret. Ibland beror ju flytt till andra hem på helt andra saker än de skäl du pekade ut i ditt svar. 
  • Pope Joan II
    Anonym (......) skrev 2018-06-02 10:25:20 följande:
    Ts har väl inte pekat ut några skäl till bytena av hem?
    I sitt svar till mig gjorde hon det. 
    Anonym (ts) skrev 2018-05-30 23:20:41 följande:
    familjehem betyder långt ifrån att man får bo där till man flyttar hemifrån eller hem igen, dom kan bara säga upp sig när som helst och det är vanligt att dom gör det för att sen skylla på att soc bestämt flytten.

• Pope Joan II
    Anonym (......) skrev 2018-06-02 10:59:34 följande:

Det är väl alltid familjehemmet eller soc som säger upp en placering? Jag trodde att du menade anledningen bakom.

Ja, det var för att komma dithän jag ställde frågorna men nu har den möjligheten tydligen dömts ut på en teknikalitet.
  • Pope Joan II
    Anonym (..) skrev 2018-06-16 20:02:04 följande:
    Det känns orelevant eftersom att det inte därför dörren har larmats. Ts skrev "dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren"
    Det var väl så, om jag minns rätt, att ts önskade gå ut och promenera mitt i natten för att hon tyckte att det var ångestdämpande. 
    Anonym (..) skrev 2018-06-17 00:29:16 följande:
    Så länge anledningen inte är att stänga in barnen får ni larma hur mycket ni vill.
    Så du håller inte barn inne alltså? De kan traska ut mitt i natten utan att det gör något? Det låter oroande, tycker jag.
Svar på tråden Anmäla familjehem