Inlägg från: Anonym (ace) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ace)

Anmäla familjehem

Anonym (Min) skrev 2018-05-26 16:43:20 följande:

Som min fosterfar? Förgrep sig på mig sexuellt? Jag var 13 år då. Är det okej? Är det okej av soc, att säga " du har missuppfattat allt"! När han drog av mig trosr. Det äcklet! Han tvingade sig på mig!? Är det okej? Jag flyttade därifrån snabbt. Till en snäll kille. Vägrade bo i det hemmet igen! Men vet ni? Jag blev kallad för " trostig" jag gick min egna väg. Jag blev dömd av alla. Som omöjlig tjej. Jag fick slå mig fram. Trots att jag fick rykten om att jag var omöjlig. Jag blev vuxen. Nu undersköterska. Men minnen finns än. Dom glömmer jag inte..

Men ge dig! Det är väl ingen som säger att det är OK. Trist att vara dig, men detta handlar inte om en tjej som blir våldtagen, detta handlar om en tjej som inte kan hantera att komma hem i tid, fråga om lov innan hon sover över hos kompisar, meddela när hon missar bussen osv.
  • Anonym (ace)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-29 21:58:21 följande:
    som jag försökt förklara några gånger är dom onormalt kontrollerande och det är anledningen till allt, till alla regler och alla straff.
    Ingen av dina trådar har påvisat att ditt fosterhem är ovanligt kontrollerande. Alla dina trådar indikerar att du är en strulig tonåring som inte vet hur ett normalt familjeliv ser ut.
  • Anonym (ace)
    Anonym (.) skrev 2018-05-30 07:36:24 följande:
    Vad vet du om hur Ts har det i familjehemmet och hir dom är i familjen mer än utifrån det pyttelilla som hon försökt förklara? Har du möjligtvis träffat familjemmet?
    Jag tror att du har lite svårt att läsa, eller svårt med läsförståelsen.... Jag skriver, ordagrant:
    Anonym (ace) skrev 2018-05-30 00:16:33 följande:
    Ingen av dina trådar har påvisat att ditt fosterhem är ovanligt kontrollerande. Alla dina trådar indikerar att du är en strulig tonåring som inte vet hur ett normalt familjeliv ser ut.
  • Anonym (ace)
    Anonym (.) skrev 2018-05-30 13:49:04 följande:
    Aa och du känner fortfarande inte familjehemmet och inte ts heller för den delen så du kan inte uttala dig
    Med den inställningen så är det helt onödigt att ha ett diskussionsforum öht.
  • Anonym (ace)
    Anonym (......) skrev 2018-06-21 17:49:00 följande:
    Bestraffningar och inlåsning ska inte förekomma i familjehem. Då är det olämpligt. 
    Så du menar alltså att dina egna (fiktiva) barn får skita i regler som tid för hemkomst eller att inte sova över hos kompisar som de vill upprepade gånger utan att de får konsekvenser? Och du menar att du aldrig låser ytterdörren?`
Svar på tråden Anmäla familjehem