Inlägg från: Anonym (Behöver hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Behöver hjälp)

Anmäla familjehem

Anonym (ts) skrev 2018-05-28 19:49:49 följande:

Jag bor här och inte ni, ni kan inte säga att reglerna är normala eller att dom bryr sig för ni har ingen aning. reglerna har dom för att det blir enklare för dom och att ge straffen dom gör är att visa att man inte bryr sig. ni vet en 2% del av reglerna/vad dom gjort/gör/säger så nä. ni vet ingenting. 

Du har rätt i att ingen här vet exakt hur du har det, men eftersom du skrivit så många trådar börjar vi som läst många av dem att få en rätt bra bild av läget.

Normalt sett är en 14-åring uppfostrad om än "tonårig", men vad du skrivit i tråd efter tråd är att du aldrig fått någon uppfostran eller hjälp med normalt hyfs och vett eller ens ett minimum av respekt för dig själv eller andra, och med den bakgrunden MÅSTE de sätta upp extra hårda regler för dig.
    Det tyder på att de verkligen vill hjälpa dig att bli en bra människa, som är rustad att leva i samhället. 
    Du behöver hjälp för att kunna klara av att växa upp, och de försöker hjälpa dig.
  • Anonym (Behöver hjälp)

Kommer du två timmar för sent om du missar en buss?
    Går bussen bara varannan timme? Ringde du och berättade för dem att du missat bussen?

Mina barn ska vara hemma en viss tid, och om de kommer sent får de givetvis en tidigare tid nästa gång så att de kanske kommer när jag vill att de ska vara hemma.
    Du tycker det är märkligt att du inte får ge dig iväg var som helst när som helst, men det fungerar inte så i vanliga familjer. Man respekterar varandra, och respekt är något man måste förtjäna, det kommer inte gratis. Respekterar du inte dem kommer de aldrig att respektera dig.
    Du säger att dina vänner inte har lika strikta regler, men dina vänner kanske inte missköter sig lika mycket som du gör?
    Familjehemmet är ansvariga för dig och de MÅSTE sätta upp regler för dig.
    Bryr du dig inte om reglerna de sätter upp måste de ta till olika straff.
    Beter du dig inte som vanliga normala människor som berättar vart de ska och hur länge de tänker vara borta måste de sätta upp ännu fler regler för dig.

Jag kan se två möjligheter:
    1: De har tidigare haft barn som misskött sig jättemycket och därför startar de med hårda regler för att minska risken för problem med dig
    2: Du har misskött dig så mycket så familjen har tvingats ta till fler och fler regler och hårdare och hårdare straff.

Om du följer deras regler kommer de att lättas upp med tiden.

Svar på tråden Anmäla familjehem