Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Anmäla familjehem

Tror alla barn får lära sig i tidig ålder att man frågar innan man tar nått o äta. Varje förälders mardröm är mätta ungar när det är dags för middag. Tror även alla barn får lära sig att säga till när dom går ut och kommer hem avtalad tid. Det handlar om att ge och ta, du är inte på nått sätt utsatt för nån hemsk behandling. Det är såhär det funkar i stort sett varje normal familj. Så anmäla kan du absolut göra, men dom kommer antagligen komma fram till samma slutsats som dom flesta här. Det är helt normalt dvs.

• Anonym (T)
    Anonym (.) skrev 2018-05-27 14:06:03 följande:

Barn ska så långt det är möjligt kunna stanna hos sina riktiga föräldrar

Kan du sluta terrorisera varje tråd TS gör med ditt jävla mantra tror du? Har du inte förstått att ingen bryr sig om din jävla åsikt längre?
  • Anonym (T)
    Anonym (.) skrev 2018-05-27 14:22:13 följande:

Jsg har inte "terroriserat" varje tråd . Har bara skrivit i denna och har inte sett att ts gjort andra trådar..

Nä va lämpligt att nån med punkter som namn är inne i varje tråd o skriver samma saker som du.
  • Anonym (T)
    Anonym (ts) skrev 2018-05-28 19:49:49 följande:

Jag bor här och inte ni, ni kan inte säga att reglerna är normala eller att dom bryr sig för ni har ingen aning. reglerna har dom för att det blir enklare för dom och att ge straffen dom gör är att visa att man inte bryr sig. ni vet en 2% del av reglerna/vad dom gjort/gör/säger så nä. ni vet ingenting. 

Vi flesta vet att det är normalt för vi har växt upp på samma sätt! Regler med konsekvenser!
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-07 16:35:05 följande:

Ts trivs uppenbarligen inte i familjehem. Hon hade garanterat haft det bättre hemma, där hon iaf har två föräldrar som älskar henne. Familjehem är (vad andra än vill påstå) tyvärr ute efter pengarna.... så fort det blir lite kämpigt låter de barnet flytta vidare och tar nästa..

Hur fan vet du att hennes föräldrar älskar henne?! Känner du TS eller har denne nånstans i någon tråd skrivit om hur mycke hennes föräldrar älskar denne? Om dom gjort det och vårdat henne hade hon uppenbarligen inte bott i familjehem. Du är inte den skarpaste va? Vet du ens nånting om familjehem annat än det du läst dig till? Har du personlig erfarenhet? Om inte tycker jag du ska hålla dina urbota korkade åsikter för dig själv. Du kör över oss som växt upp i familjehem värre än en jävla bandvagn, skäms människa!
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-07 17:17:48 följande:

Ja jag har mycket erfarenhet av familjehem, tyvärr.

Alla föräldrar älskar sina barn, motsatsen är mycket ovanlig. Ts kan bo i familjehem av en rad olika skäl. Dessvärre bor många i andra familjer när de skulle ha haft det bättre i sin bio familj.

Oavsett kan du inte sitta o diktera och förutsätta att TS skulle ha det bättre hemma, för det vet du inte ett jävla skit om! Jag växte upp i familjehem och oavsett om mina föräldrar älskar mig eller inte hade jag det betydligt bättre i familjehemmet än jag hade haft det hemma! ALLA lever inte under samma premisser, varje fall är olika. Så ditt jävla mantra om hur dåliga familjehem är och hur underbara biofamiljer är kan du stoppa upp nånstans där solen inte skiner!
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-07 17:42:42 följande:

Jag frstår att du känner så om du bott i familjehem. Soc och hemmen är bra på att hjärntvätta barnen. Prata illa om bio öräldrarna.

Ingen pratade någonsin illa om mina föräldrar, ingen hjärntvätt förekom heller. Däremot fick jag gärna prata om mina upplevelser när jag ville, inte heller då förekom någon smutskastning. Det är ren o skär sanning att jag hade det bättre i familjehem än hemma då jag var så pass gammal att jag förstod hur jag hade det hemma när jag blev placerad. Några fler argument du vill ha knäckt?
  • Anonym (T)
    stinaaa87 skrev 2018-06-12 18:37:00 följande:

Ts har väl tidigare skrivit 22:00 på vardagen och 23:00 på helger. Jag tycker att det är sena tider för en 14 åring. Inte tidiga i alla fall. 

För en annan gällde 20:00 vardagar o 21:00 helger, om jag inte skött mig ordentligt. Då fick jag va ute till 22:00 på helger och lov.
  • Anonym (T)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-13 00:54:52 följande:

Nej dom ändra tiden till 21 och 22 och skyllde på att dom inte visste när bussen gick långt efter att dom visste om det och det har inte ens nån betydelse för på vardagen hinner jag ta nästa om jag missar bussen, och på helgen kan jag sova borta om jag missar bussen men dom tycker att det är det konstigaste dom varit med.. "varför ska du sova hos nån annan" sa dom när jag tog upp det första gången och när jag gjorde det fick jag ett straff....

Fullständigt normala tider.

Och ser du inte själv sambandet mellan att gå imot dom fullständigt normala reglerna och straffen? Bryter du inte regler får du inga straff. 1+1 liksom
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-13 16:06:49 följande:

Om inte förståelsen för reglerna, eller tilliten finns där skadar bara straff relationen ännu mer. Barn ska följa regler för att de förstår dem, inte för att undvika att bli straffade.

Alltså hur orkar du? Varför vill du framstå som den ultimata föräldern? Blev det så i ditt fall att du inte sakna kon förrän båset var tomt o soc hade omhändertagit dina barn och nu försöker du visa omvärlden hur fantastisk du är?
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-15 10:36:00 följande:

Du kan gå med i vilken familjehemsgrupp som helst på FB så kanske du ändrar uppfattning. Det finns inga bra familjehem. De tänker enbart på pengarna. Barn påverkas givetvis negativt av att växa upp med vuxna som får betalt för att finnas i deras liv.

Du ignorerar helt faktum att jag är ett levande exempel på att familjehem kan vara bra?!
  • Anonym (T)
    Anonym (ts) skrev 2018-06-16 00:37:03 följande:

antar att det var slut med batteri, pengar eller att jag glömde den. bott här i flera månader och räknar inte hur många gånger jag missar bussen men eftersom den ofta kommer tidigare än den borde är det omöjligt att inte missa den ibland. visst, man kan gå tidigare men jag tänker inte stå och vänta på en buss i flera timmar när jag redan måste gå tidigt, inte bett om att bo så långt bort....

Men hur kan du tycka att du ska ha friheten att göra vad du behagar när du inte ens kan hålla busstider? Bussar går aldrig tidigare än några minuter, det tror jag alla som åkt buss mer än en gång är medveten om. Så du får helt enkelt gå tidigare.

Om du vill bli behandlad som en vuxen och ha mera frihet får du även ta konsekvenserna av ditt handlande och be om ursäkt när du gör fel.
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-16 20:02:04 följande:

Det känns orelevant eftersom att det inte därför dörren har larmats. Ts skrev "dom jag bor med har fått ett fix om att ingen får gå ut efter en viss tid. så nu har dom larma dörren"

Eller så är det en fixidé TS fått att det är just därför dom larmar dörren. Men i din värld så låser jag in min sambo när jag larmar dörren för kvällen med? Du ser inte hur skeva argument du har?
  • Anonym (T)
    Anonym (..) skrev 2018-06-17 00:02:37 följande:

Din sambo är väl inget barn? Och du är troligen inte familjehem till honom. Stor skillnad. Inte tillåtet att hålla barn inlåsta, som sagt. Så Ts bör gå vidare med det.

Det är nog vanligare med hem som har hemlarm än hem som inte har det numer. Oavsett om dom har barn eller inte! Ta o vakna nu o kom in i matchen nångång!
Svar på tråden Anmäla familjehem