• Aniiee

Anmäla familjehem

TS, du är så himmelens strulig att du inte har på läger att göra. Sorry, men du har visat att du inte kan ta ansvar om och om och om och om och om igen bara här på forumet, som förmodligen inte ens är ett förskönat axplock av allt du gjöort och gör. Frihet får man om man visar att man kan ta ansvar, och du har visat att du kan inte ta ansvar.

Du måste skärpa dig om du ska få saker du vill ha, vare sig det är kompislvernattningar, syrrapåhälsningar eller maskrosläger.

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Aniiee
    Anonym (ts) skrev 2018-05-26 14:53:08 följande:

Ni kan inte vara på riktigt som tror att ni vet allt om mig och familjehemmet efter att ha läst 2 inlägg. ni har inte en aning om hur det är ett bo på ett ställe med 100 regler eller bli straffad. om ni tycker det låter bra kan ni ju flytta hit så får vi se hur länge ni står ut. ingen familj jag känner till har ens regler och det är inte normalt att bli straffad när man följt alla regler trots hur dumma dom än är sen råkar man komma försent och då får man ett straff 1 månad efteråt.

Två inlägg? Tala om för mig att det inte är du som skrivit dessa:

www.familjeliv.se/forum/thread/78697533-tillatet-att-larma-dorr
    www.familjeliv.se/forum/thread/78227694-behandlar-oss-olika
    www.familjeliv.se/forum/thread/78411092-socsek-som-inte-bryr-sig
    www.familjeliv.se/forum/thread/78323968-straffad-pga-fira-nyar-med-sina-vanner
    www.familjeliv.se/forum/thread/78150967-kontrollerande-familjehem
    www.familjeliv.se/forum/thread/78104953-konstiga-regler-till-tonaring
    www.familjeliv.se/forum/thread/78205478-far-inte-resa-for-mina-foraldrar

Fast, nej, det är klart..... det är inte du.... det är ju någon annan strulig 14åring.....

(en av dessa är jag osäker på om det är samma, btw...)
  • Aniiee
    moaguuun skrev 2018-05-26 17:08:52 följande:

Spontant känns konsekvensen för hård. Beror på hur mycket senare du kom hem, samt om det inträffat flera gånger senaste tiden eller bara en.

Det här är definitivt inte en engångsföreteelse. TS har strulat, och dessutom skrivit om det här på FL, sedan i höstas. Första tråden tror jag var 2 veckor efter hon flyttats till denna familj, som hade "konstiga regler för en tonåring" som att vara hemma kl 22 på vardagar och inte sova över hos (lika struliga och mycket ldre) kompisar utan att fråga om lov först.
  • Aniiee
    moaguuun skrev 2018-05-26 17:30:27 följande:
    Jo jag har läst det inlägget men hon kan ju ha skärpt till sig.
    Det verkar tyvärr inte så, med tanke på resten av trådarna hon har gjort.
  • Aniiee
    Anonym (Emmi) skrev 2018-05-26 17:46:00 följande:
    Fast det handlar om ett läger i soc regi där hon får träffa andra ungdomar som inte har det så lätt.

Jag anser verkligen att det är helt galet och jag tror soc tycker det också.
    Jag tycker också att TS kan ta upp det med soc, men hon ska inte hålla på att anmäla hit och dit, det har hon inget för. Hon följer inte regler och då blir det konsekvenser. Hon har visat att hon inte kan hantera frihet och kompisar, då blir konsekvensen att hon inte kan åka någonstans. Däremot håller jag med om att lägret verkar vara välbemannat och om soc tycker att hon kan åka så bör inte familjehemmet sätta emot det, lite som en chans för TS att hon faktiskt kan skärpa sig och göra som folk ber henne. Och hon ska definitivt inte göra en enda grej emot reglerna fram tills lägret är.
Svar på tråden Anmäla familjehem