Inlägg från: Anonym (ace) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ace)

Spydig student

Du har valt att skaffa barn, du har valt att inte ta föräldraledigt, du har valt att inte plugga ordentligt på egen hand och skippa föreläsningen, du har valt att inte anlita barnvakt.
    Resterande klassen DRABBAS av dina idiotiska val, och har all rätt i världen att bli trötta, sura och förbannade på att DU saboterar deras utbildning och i förlängningen även deras framtid.

Helt ärligt, avkomman har inte i föreläsningssalen alls att göra. Att du fick ta in den är en tjänst hela klassen gör dig. Det är ditt ansvar att se till att avkomman inte gör några ljud ifrån sig (eller ger ifrån sig klet eller dofter för den delen). Ditt ansvar. Om du inte kan leva upp till det ansvaret, ja då ska du ta din skrikmaskin/kräkmaskin/bajsmaskin och gå därifrån.

• Anonym (ace)
    Anonym (Emme) skrev 2018-05-24 16:59:10 följande:
    Det märks ju att dina föräldrar tog sitt ansvar och inte släppte ut dig bland folk förrän 18-årsdagen. Håller inte med om att det är smart däremot, kan bli spydiga, lättretliga individer istället ;)
    Mina föräldrar var begåvade nog att inte påtvinga andra bebis-skrik på platser där barn inte var tillåtna, helt rätt.
    Till skillnad mot TS (och dig?) så hade de både vett och förstånd, och hade förmågan att visa gott omdöme, respekt för andra och ta hänsyn. 
  • Anonym (ace)
    crispnuggets skrev 2018-05-24 23:13:29 följande:

Under min utbildningstid hade vi ett par studenter som fick barn under dessa år och ibland tog de med sig sina bebisar till föreläsningarna. Det var ingen som gjorde det varje gång utan någon gång här och där. Ibland var bebisarna ledsna, ibland sov de sig igenom föreläsningen. I min sambos klass har de en tjej som alltid tar med sig bebisen på 2 månader. Hon har henne i sjal och sover och äter mest. Ni som inte tycker att man ska ta med sig bebisen till skolan kanske inte varit med om det helt enkelt men enligt min erfarenhet är det faktiskt ganska så vanligt förekommande ändå.

Bara för att något är "vanligt förekommande" så betyder det inte att det är rätt. Att gå på rött ljus, cykla på trottoaren, stjäla godis i affären, köra för fort, köra onykter, kränka, misshandla och våldta... Det är vanliga fenomen du kan läsa om eller uppleva mer eller mindre dagligen. Det är inte rätt, men det är "vanligt förekommande".

Jag själv kan inte förstå att det ska vara så svårt att förstå. Bebisen har inget i föreläsningssalen att göra. Om någon kan ge mig ett vettigt argument för varför bebis-föräldrar har rätt att förstöra en föreläsning för alla andra så är jag villig att lyssna. Men argument som ""hittade ingen barnvakt" är inte godtagbara.
  • Anonym (ace)
    crispnuggets skrev 2018-05-25 07:19:49 följande:
    Men kära nån, jämför du att bryta mot lagen med att ta med sig sin bebis på en föreläsning? Det är helt orimligt!

Det är underligt ändå, att jag som tycker en sak ändå kan förstå er andra som tycker tvärtom medan ni absolut inte kan förstå min åsikt. Det är tydligen svårt det där med att sätta sig in i andras situationer, tankar och tycke.
    Jag jämför inte att ha en skrikande bebis på en föreläsning och att bryta mot lagen, jag påpekar att "vanligt förekommande" handlingar inte blir rätt och riktiga bara för att de är "vanligt förekommande".

Ditt problem är att du inte kan sätta dig in i att du förstör för andra genom att uppföra dig ego, och verkar verkligen inte förstå att dina felaktiga val drabbar andra. Din åsikt är "Jag skiter i alla andra, för jag vill göra så här". Det är den biten jag och många med mig vänder oss emot. Hade du visat att du inte vill förstöra för andra hade du inte tagit med en skrikig bebis till föreläsning, eller allra minst gått ut när bebisen för oväsen.
  • Anonym (ace)
    Anonym (Hänsyn funkar) skrev 2018-05-25 19:52:21 följande:
    Men man kanske har jobbat heltid i tio år redan och vill passa på att läsa något intressant medan man är ledig?
    Du får plugga precis hur mycket du vill.
    Din bebis ska däremot inte vara med på föreläsningar, seminarier, labbar och tentor, den ska stanna hemma, låsas in i garderoben eller på annat sätt förvaras så att den inte stör de som är där för att faktiskt studera.

(Ja, jag raljerar och överdriver, bebisen ska självklart inte lämnas i garderoben), för alla er som inte kan förstå sarkasm)
Svar på tråden Spydig student