Anonym (ace) skrev 2018-05-25 00:03:48 följande:
Bara för att något är "vanligt förekommande" så betyder det inte att det är rätt. Att gå på rött ljus, cykla på trottoaren, stjäla godis i affären, köra för fort, köra onykter, kränka, misshandla och våldta... Det är vanliga fenomen du kan läsa om eller uppleva mer eller mindre dagligen. Det är inte rätt, men det är "vanligt förekommande".
Jag själv kan inte förstå att det ska vara så svårt att förstå. Bebisen har inget i föreläsningssalen att göra. Om någon kan ge mig ett vettigt argument för varför bebis-föräldrar har rätt att förstöra en föreläsning för alla andra så är jag villig att lyssna. Men argument som ""hittade ingen barnvakt" är inte godtagbara.
Men kära nån, jämför du att bryta mot lagen med att ta med sig sin bebis på en föreläsning? Det är helt orimligt!
Det är underligt ändå, att jag som tycker en sak ändå kan förstå er andra som tycker tvärtom medan ni absolut inte kan förstå min åsikt. Det är tydligen svårt det där med att sätta sig in i andras situationer, tankar och tycke.