Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Spydig student

Anonym (.) skrev 2018-05-24 14:27:30 följande:
    Hur fan kan man ens tänka tanken att ta med en bäbis till en föreläsning?
    Snacka om egotrippad och noll förmåga att visa hänsyn.

SJÄLVKLART tar man inte med sådant som STÖR och man sitter inte och ''funderar på'' OM man ska lämna när det börjar låta.
    1. Man tar inte med bäbisar, hundar, ungar, musikmaskiner eller whatever. Det förstår alla normalt fungerande människor.
    2. Struntar man i punkt ett och trots allt ta med sådant som kan låta och störa avlägsnar man sig OMEDELBART vid minsta störningsmoment.
    3. Struntar man i både punkt ett och två får man finna sig i att folk blir förbannade över denna extrema egoism och därför är allt annat än diplomatiska. Man har helt enkelt inte rätt att känna sig kränkt eftersom man från början kränkt otaliga människor genom att störa dem fullt medvetet.
    Håller med.
  • viseversa
    crispnuggets skrev 2018-05-24 16:19:18 följande:
    Före jag själv fick barn hade jag blivit jätteirriterad på den här situationen och undrat varför du inte gick ut med bebisen.
    Nu efter jag fått barn så hade jag förstått att den som hade det jobbigast var du ts. Så idag hade jag inte blivit irriterad alls, jag hade nog försökt hjälpa dig trösta din bebis istället. Jag hade absolut inte kallat din lilla dotter för skrikmaskin, vem gör ens nåt sånt? Försök borsta av dig studentens kommentar, hon kanske själv får barn någon dag och får äta upp det där.
    Fast jag har barn och hade ändå inte blivit glad att nbågons bebis störde under en föreläsning jag gått på för att lyssna och lära.
Svar på tråden Spydig student