Inlägg från: Anonym (Emme) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emme)

Spydig student

Ok att ta med bebis, ok om den smackar, gnyr tyst och liknande, det är ju ungefär samma som någon med snuva/astma/annat småstötande. Jag skulle tycka det var tufft att klara studier och bebis. Men om den skriker måste man gå ut. Och större, mer aktiva bebisar passar nog sällan i universitetsmiljö.

Jag vet en som hade sin bebis ibland i senare delen av högstadiet, det gick det med, vi är ju alla människor och har någon gång varit bebis. Men som förälder får man räkna med att missa en del då man måste lämna salen, eller vanka fram och tillbaka bakom bakersta raden och höra dåligt.

• Anonym (Emme)
    Anonym (.) skrev 2018-05-24 14:41:40 följande:

Då går man också ut, det är normalt hyfs.

Det har varit det vanliga på de föreläsningar jag bevistat - att folk avlägsnat sig själva om de hostat/nyst/haft astmaattacker osv.

Det är ungefär som allemansrätten - man har aldrig rätt att störa eller förstöra.

Ok. Om man inte törs snyta sig utan att lämna rummet har man egna problem, men jsg har svårt att tro att du lyckats ha en hel klass vuxna med det problemet. Personligen tycker jag det är mer störande med någon som springer ut och in i rummet.
  • Anonym (Emme)
    Anonym (.) skrev 2018-05-24 15:57:17 följande:

Läsa och förstå är svårt utan man måste ta till överdrifter?

Jag menar det jag skriver och i min värld är det mycket stor, för att inte säga extremt stor skillnad, mellan en astmaattack och att snyta sig.

Har två i min skäkt med astma, behöver inte vara mer dramatiskt än lite pipig andning och fippel med en inhalator. Säkert störande för de som känner efter hela tiden.
  • Anonym (Emme)
    Anonym (Astma) skrev 2018-05-24 20:36:18 följande:

När jag har astmanfall är det inte bara lite pipig andning. Jag hostar så jag inte får luft, kippar efter anda och kräks till slut. Inte lite pipig andning här.

Ah, tur att jag inte pratade specifikt om dig då utan bara tog upp exempel på saker som KAN vara lätt störande men som man får tåla om man vistas bland andra människor. Om jag menat saker som är extremt störande så hade jag nog sagt det. BTW hade jag nog blivit mer oroad än störd om någon haft riktigt svårt att få luft.
  • Anonym (Emme)
    Djurvän03 skrev 2018-05-27 12:41:55 följande:

Men vad sjutton har man att göra på ett universitet om man inte är intresserad och tar sina studier på allvar? Det är ingen öppen förskola liksom!

Föräldrar brukar visst vara bland de mest hängivna studenterna.
  • Anonym (Emme)
    Djurvän03 skrev 2018-05-27 13:35:00 följande:

Fortfarande ingen öppen förskola där man kan ta med sig sina barn hur som helst.

Fattar inte jämförelsen. Inget säger att ts inte tar sina studier på allvar.
Svar på tråden Spydig student