Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Spydig student

Vixen90 skrev 2018-05-24 14:16:54 följande:
    Det var onödigt att hen kallade ditt barn för skrikmaskin, men jag kan tycka att du borde gått ut direkt. Det är inte meningen att en student med gråtande bebis går före de övrigas rätt till studiero under en föreläsning. Du borde ha visat respekt och gått ut, eftersom det var du som tänjde på reglerna när du tog med ditt barn till en föreläsning. Man har ingen rätt att ha med sina barn på universitetet. Den andra studenten hade däremot rätt att kunna höra föreläsaren, och om jag varit föreläsare hade jag bett en mamma med skrikande eller gråtande barn gå ut direkt. Det är inte passande på ett universitet. Att ha med ett barn till skolan går inte före de andras rätt till lugn och ro under studierna. Hade du kunnat ha med barnet på ett jobb tror du? Universitetet är studenternas arbetsplats.
    Håller med
  • Anonym (A)
    Anonym (Studerande) skrev 2018-05-24 16:38:15 följande:

Jaa du, långa kvällar med pluggnadet tar också på humöret... 

Jag älskar barn, men de hör inte hemma i en föreläsningssal. 

Var hon otrevligt? Ja absolut. Men du har ingen aning om vad som gör att hennes humör är så "TYKET" 

Kunde hon varit trevligare? Självklart. 

Men du gjorde fel.. du störde ju inte bara henne, tror föreläsaren inte uppskattade att bli avbruten av din lille/lilla heller.. 

Nästa gång, smit undan och trösta.
    Stanna hemma eller be någon vara barnvakt ett par timmar... 

Håller med
Svar på tråden Spydig student