Inlägg från: Mandiiis |Visa alla inlägg
  • Mandiiis

Kub test, hög risk

Hej alla där ute! Jag väntar nu mitt andra barn och är i vecka 13+5,är 26 år. Var i måndags på KUB test och bebisen var livlig och rörde sig mycket. Och allt såg mycket bra ut och dess nackspalt låg på 1,8mm. Men när hon sedan hade skrivit in allt i datorn visade det sig en hög risk, det visade 1/68. Så vi gjorde ett NIPT test där och då, så väntar olidligt på ett svar. Någon annan där ute i ungefär samma ålder som mig som har fått hög risk men ändå visat sig vara ett friskt barn i magen?

• Svar på tråden Kub test, hög risk
  • Mandiiis

Törnrosa87

Hoppet måste alltid finnas kvar, och jag håller självklart tummarna för att allt ser bra ut! Du får mer än gärna skriva här när du fått reda på ditt prov.

Jag får väl förhoppningsvis svar på torsdag som tidigast, senast 4 juni. Är inställd på att barnet har en avvikelse, men vi håller väl tummarna för det allra bästa! Kram????

• Mandiiis
    Peca84 skrev 2018-05-28 21:47:50 följande:

Hej!

Vid min första graviditet fick jag 1:2 för DS och 1:67 för de andra trisomierna. Helt normal nackspalt, 1,6, men var blodprovet som drog ner resultatet. Gjorde moderkaksprov och allt visade sig vara bra! Var 30 år då.

Men förstår dig, är en jobbig tid att vänta! Håller tummarna!

Hej! Okej, vad skönt att höra att allt var bra! Jag fick 1:68 på DS. Så ska väl kolla på torsdag om det kommit in, det vara knyter sig i magen när jag tänker på det????
  • Mandiiis
    Törnrosa87 skrev 2018-05-26 16:20:17 följande:

Hej! 19 år är jag och sitter just nu och väntar på svar från moderkaksprovet jag gjorde i tisdags. Jag fick 1:2 på kub då nackspalten var 4mm, känns obeskrivligt tungt just nu och man lever på det lilla hoppet man har kvar.

Jag hoppas det går vägen för dig mandis och det är jag nästan övertygad om! Håller tummarna, och skriv gärna när du fått svar! Kram

Hoppet måste alltid finnas kvar, och jag håller självklart tummarna för att allt ser bra ut! Du får mer än gärna skriva här när du fått reda på ditt prov.

Jag får väl förhoppningsvis svar på torsdag som tidigast, senast 4 juni. Är inställd på att barnet har en avvikelse, men vi håller väl tummarna för det allra bästa! Kram
Svar på tråden Kub test, hög risk