Inlägg från: LeyasMamma |Visa alla inlägg
  • LeyasMamma

BF Februari 2019

Carro1992 skrev 2019-01-16 06:46:48 följande:

[quote=79366449][quote-nick]

Tack! Det är många som säger att dom hellre hade tagit snitt faktiskt än att föda i säte. Det känns verkligen rätt av dom alternativen som blev kvar för mig :) det kanske låter helt sjukt med det känns på ett sätt att det kanske kommer in mer nu att man ska bli förälder när vi har ett satt datum. Det kändes sjukt stort att kunna ringa pappan igår och säga att ?du ska bli pappa om 15 dagar?. Grät hela kvällen (lyckotårar) och har sovit som en riktig kratta inatt, det finns inte mycket annat i mitt huvud nu än dagen vi kommer få träffa honom <3

Det förstår jag! Måste kännas lite overkligt med att veta att senast det datumet så har ni honom i famnen :)
    Liten 2018 skrev 2019-01-16 08:39:18 följande:

Fler envisa februari barn. :D

Har tid till BM i morgon för att kolla om liten vänt sig, tvärläge sist och har ju så legat hela tiden. Huvudet trycker nu under höger revben, inte skönt skvande. Rör sig lite med huvudet till vänster men avslutar alltid med att lägga sig till rätt åt höger :')

BM sa att det blir kontakt med förlossningen (UL koll å se läge) om han ligger i tvärläge på besöket i morgon.

Vårt 3 barn å de 2 innan har fixerat sig i tid men denna har en favoritplats.

Spännande tråd nu då vi alla närmar oss BF. Mitt är 23 feb.

Verkar som långa utav detta små knattar vägrar lägga sig rätt :D vi får hoppas på att de som får vändningsförsök lyckas med de :)
  • LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-01-16 16:46:36 följande:

Jag var på TUL idag. Allt var bra med bebis men den har ökat från 11% till 22% över normalkurvan så läkaren sa att han tyckte det ska bli igångsättning senast på bf.

När har du bf?
  • LeyasMamma
    stor grön drake skrev 2019-01-16 22:24:43 följande:

6/2 men du fanns inga tider till UL så har tid 4/2, återstår att se om de gör något mer än hinnsvepning då och väntar med mer drastiska åtgärder till bf

Okej, ja de va väldigt nära bf. Hoppas att liten inte hunnit bli allt för stor då. För mig funka ju hinnsvepning, men då va ju de på övertid, vet inte hur effektiv den är innan bf. Kroppen måste ju liksom vara redo för att det ska funka.
  • LeyasMamma

Jag trodde inte det va någon fara att ligga på rygg sålänge man själv inte upplever det som obehagligt? T.ex. att man mår illa, blir yr eller att bebis pressar mot lungorna?

Här hemma har vi åkt på magsjuka, minsta dottern apydde i lördag, sedan haft diarré från måndag-fortfarande, och igår spydde jag en runda på förmiddagen för att sedan fortsätta idag. Ingen höjdare att va höggravid och magsjuk...

• LeyasMamma
    Anonym (.) skrev 2019-01-17 07:56:55 följande:

Jag har hört att bebis får mindre syre när man ligger på rygg. Men jag vet faktiskt inte. Min BM sa i alla fall att man ska undvika att ligga på rygg så jag gör inte det.

Nej men usch, krya på dig! Jag får ont i magen och tycker det är jobbigt om jag hostar lite grann. Kan inte tänka mig att kräkas nu när man är höggravid, fy fan. Hoppas att ni alla mår bättre snart! 

Okej, ja det är ju inte speciellt bekvämt att ligga på rygg ändå just nu så att undvika det är inga problem :)

Tack! Hoppas det är snabbt en snabbt övergående magsjuka. Värre för min lilla tös som är 1,5 PR och haft sånna diarréer. Tycker så synd om dom små när dom blir så dåliga och inte förstår vad som händer riktigt.
  • LeyasMamma
    Anonym (.) skrev 2019-01-17 08:13:27 följande:

Åh ja usch, jag förstår det. Jag har inga barn sen innan utan väntar mitt första men jag har syskonbarn som har varit dåliga och ens hjärta går sönder när dom inte mår bra. Små kan ju inte heller berätta för en om dom mår dåligt, tyvärr. 

Nej så är det ju, och det kommer ju bara. Är lättare sen när dom blir större och man kan förklara för dom vad som händer och dom kan säga till en när dom mår dåligt osv.
  • LeyasMamma
    Farsta2014 skrev 2019-01-17 18:20:56 följande:

Var på TUL idag, fick bekräftat att vi väntar en pojke och det var bra för jag har köpt massor av killkläder eftersom vi har 2 tjejer sen tidigare. Är i v 36+0 enligt tidigare UL och pojken uppskattas väga 3500gr just nu, vilket är + 25,9%. Så har nu fått remiss till SÖS för förlossningsplanering. Jag har ingen diabetes eller dylikt, detta är bara genetiskt, arvsmassa.... Min BM visste inte alls om jag får tid om 1 eller 3 veckor för planeringsmötet. Jag hoppas på planeringsmöte inom 2v och igångsättning senast om 3 veckor, då bebis kan väga ca 4100 gr redan då... men får se vad läkaren säger.... ny väntan...

Vi har också haft lite magsjuka hemma men än så länge bara 1 barn drabbat, ingen annan. Hon är 3 och hanterade det förvånansvärt bra, vid andra spyan sa hon: mamma, det är inget roligt att kräkas och sen böjde hon sig över hinken för att kräkas. Sorry för detaljerna men jag var på nåt konstigt sätt stolt att hon var så duktig och spydde i hinken....

Det va en rejäl liten klump :) hoppas på att du kan få en igångsättning snart då. Vore jobbigt med en över 4kg.

Vilken redig tjej! Min lilla är för liten för att förstå alls vad som händer och kan inte alls förmedla sig än. Men nu ska vi förhoppningsvis va på bättringsvägen :)
  • LeyasMamma
    MR8692 skrev 2019-01-18 06:30:27 följande:

Är nu i v 38 och har totalt gått upp 5kg under hela graviditeten. BMI 21 vid inskrivning. Känns så lite! Tycker ändå att jag äter som jag brukar, dvs 4 mål om dagen. Går 2h promenad med hunden varje dag och äter visserligen en hälsosam kost. Men detta oroar mig lite.

Tror absolut inte du behöver oroa dig för själva bebisens vikt även om du inte gått upp så mycket. Det är ju bra att inte stiga allt för mycket i vikt under en graviditet oavsett startvikt. Däremot kanske du bör hålla lite koll på din egen vikt framöver om du tänkt amma då många går ner i vikt utav det. Du har sedan starten ett lägre men normalt BMI så kanske kan vara bra att se över kosten lite och sätta in lite extra fett och långsamma kolhydrater :) prata med din bm om bästa kostråd för att inte tappa för mycket efteråt :)
  • LeyasMamma
    Emhy89 skrev 2019-01-22 14:38:49 följande:

Sex dagar kvar till bf. Känns som om tiden går baklänges.

Förstår att du väntar nu! Men du ska se att när mini väl kommit så har du glömt väntan! Här är det 34 (!) dagar kvar....
  • LeyasMamma

Emhy89 - BF 28/1, 3:e barnet, pojke

Stor grön drake - bf 6/2, 3:e barnet

Farsta2014 - bf 13/2 enligt BM, bf 16/2 enligt mig, 3:e barnet, väntar pojke

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de.

LeyasMamma - bf 25/2, 3e barnet, tjej:)

Svar på tråden BF Februari 2019