Inlägg från: Liten 2018 |Visa alla inlägg
  • Liten 2018

BF Februari 2019

Elisen skrev 2018-09-01 18:14:55 följande:

Hej!

Jag hoppar gärna in i denna tråden, känner att det kan vara skönt att ha andra att prata med som är i samma sits :) jag hittade ingen samlad bf-lista på er som är med i tråden men blir gärna tillagd om en sån finns. Vår bebis är beräknad till 26/2-19.

Jag är 31, väntar vårt tredje barn. Våra två äldre barn är flickor födda oktober -11 och augusti -14.

Vi kände oss nöjda efter två men sen sakta kom känslorna smygandes att det hade varit mysigt med en liten igen... :) men denna rundan så gick det inte lika enkelt som med de andra två. Jag har haft spökande hormoner, förmodligen stressrelaterat vilket ledde till oregelbunden mens och flertalet månader med negativt på stickan. Men till slut lyckades vi :)

Dock känns det fortfarande overkligt, Jag kan liksom inte riktigt minnas de tidigare graviditeterna men denna känns annorlunda på något vis. Svullna bröst och mage väldigt tidigt (tror inte det var så med de andra) och jag har även sjukt svårt att kissa, det är precis som att det blockeras. I övrigt mår jag bra! Längtar till jag känner lite ?verkliga? rörelser där inne :)

Grattis!

BF 24/2 å vårt tredje, en sladdis. Vi trodde oxå vi var klara :D En född 04 å en 08, men de är så involverade å längtar till nya syskonet ska komma. Jättemysig känsla, de är så involverade. Denna graviditet har känns så mycket mer, illamående, mage snabbare mm. Men foglossning verkar vara de samma. Haft en skit vecka. Städat idag å ligger nu paj i ryggen. Liten har gjorts sig till känna mer denna vecka. Så mysigt. Längtar efter riktiga buffande.
  • Liten 2018

Fogbälte på och sittkil inköpt till kontorsstolen. Alltså foglossning I hate you. Dessutom känner jag mig makalöst trött å framförallt sliten å lite yrslig. Kanske ska be BM ta blodtryck å blodvärde här. Men hade mycket bra depoer av järn vid inskrivningen. Men men, magen putar som bara den å jag njuter av att få ha lite gro hos mig.

• Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2018-09-05 19:36:06 följande:

Vad jobbigt att du redan har så stora foglossningsproblem. Jag hoppas att jag inte får ond foglossning alls denna gång men är ganska rädd att den kommer om 1-2 månader.

Jag hade bra järnvärden vid inskrivningen men min BM sa att jag ändå skulle börja med lite järntabletter i förebyggande syfte (enligt nya rön), dvs. inte vänta på dippen innan man börjar. Så jag äter 1 järntablett per dag sedan v 11-12 och får nog konstatera att jag än så länge känt mig hyfsat pigg sedan v 13 kanske.

Det enda jag kan säga att jag börjar lida av är att jag får lock för öronen ungefär 2-3 per dag, helst på jobbet när jag sitter i möte med andra!!! Det är så irriterande när man ska prata!! Hade problem med det i mina andra två graviditeter också men har inte hört någon annan som får problem med detta. Men jag tar helt klart hellre lock för öronen än foglossning!!

Klagade igår på att jag inte kände några sparkar eller fladder än men tror jag precis kände en liten buff, jippie!

Myigt med fladder, det bästa att få vara två i sin lyxighet :)

Läste idag från andra graviditeten, min andra, helt sjukskriven från v 18 pga foglossning. Minns smärtan men trodde jag klarade mig längre, hujja.

Idag kändes 7-16 långt, suck. Men jag tar en dag i taget.
  • Liten 2018

Hittade en lite äldre lista. Kanske kan vi fylla på

BF-lista:

30/1 Crazzy, 2a barnet

1/2 - Backenmii, 3e barnet

2/2 - Emhy89, 3:e barnet

2/2 - Sorkis, första barnet!

2/2 MR8692, första barnet

3/2 längtan så stor, tredje barnet

24/2 - Liten 2018, tredje barnet

• Liten 2018

Hittade en lite äldre lista. Kanske kan vi fylla på

BF-lista:

30/1 Crazzy, 2a barnet

2/2 MR8692, första barnet

3/2 längtan så stor, tredje barnet

• Liten 2018
    Sams skrev 2018-09-08 17:04:31 följande:

BF-lista: 

30/1 Crazzy, 2a barnet 

2/2 - MR8692, första barnet 

3/2 - längtan så stor, tredje barnet 

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet

19/2 - Lillatrollet85, första barnet

27/2 - Sams, första barnet

Inte många i slutet av februari :)

Går in i vecka 17 i morgon och läkartid bokad på tisdag. Foglossningenr olidlig om dagarna. Fixar inte 8h jobb, kan ju inte ens fixa en dag hemma med familjen. Så familjen tröttnade på mitt arga, uppgivna och ledsna humör å sa, du måste ta hand om dig och fundera på att jobba mindre. Får se vad läkaren säger. Sista graviditet var jag sjukskriven 100% från V 18, hujja kroppen min och graviditets hormoner :P Hoppas ni andra klarar er från krämpor tidigt.
  • Liten 2018

Kopiera BF listan å skriv in er, då blir den komplett ???? Hoppas det var ok.

BF-lista:

30/1 Crazzy, 2a barnet

2/2 - MR8692, första barnet

3/2 - längtan så stor, tredje barnet

5/2 - Gerbera79, andra barnet

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet

16/2 Corneliass, första barnet

19/2 - Lillatrollet85, första barnet

27/2 - Sams, första barnet

28/2 - emma9090, första barnet

• Liten 2018
    Gerbera79 skrev 2018-09-11 08:38:51 följande:

Någon mer än jag som har sammandragningar redan? Är i v16+5 nu.

Magen drar liksom ihop sig och blir hård i några sekunder.[/quote]

Mitt tredje å jag kan få som kramp långt ner ibland, V 17 nu. Gör ont å obehagligt innan det sen släpper. Livmodern som tränar sig. Bara det inte blöder eller blir regelbundet så är jag lugn. Men tar det absolut lugnt när det händer.
  • Liten 2018
    Emhy89 skrev 2018-09-11 13:12:22 följande:

Idag var vi på RUL och fick veta att det är en liten pojke i magen! Så himla mysigt <3

Grattis! Vi har vårt om ca 2 veckor. Längtar tills vi får veta, blir ännu mer en lite person därinne då. Har ni namnförslag klara?
Svar på tråden BF Februari 2019