Inlägg från: Corneliass |Visa alla inlägg
  • Corneliass

BF Februari 2019

SL185 skrev 2018-07-04 15:46:38 följande:
    Tack <3 det känns för jävligt... allt såg bra ut igår..hjärtat tickade..kan knappt tro att det är sant :(
    Nej jag förstår det, usch usch usch :( <3
  • Corneliass
    LeyasMamma skrev 2018-07-09 22:00:55 följande:

Hej hej! Nu är det dax för mig att hoppa in i tråden. Är gravid i v8(7+5) med 3e barnet. Har en dotter på 8 och en till dotter på 1 år :) så nu hoppas vi på en liten pojk, men vi skulle såklart bli glada för en tjej med. Däremot skulle inte mannen sluta tjata om ett försök till om det inte blir en pojk nu :D

Efter denna graviditet har jag gjort mitt vad de gäller att vara gravid då jag inte alls trivs med det.

Hur mår ni andra? Jag har ett envetet illamående som håller i sig heeeeela dagarna, spyr inte men mår konstant illa. Hade nästan känts bättre att spy så va de bra sen men inte då.

Men grattis till graviditeten! :) 

Jag börjar närma mig spökveckorna nu känner jag (går in i vecka 10 imorgon), mådde nästan ständigt illa förut men nu är det endast när jag inte ätit på ett tag. Sen har jag molvärk till och från och även trötthet. Tröttheten har inte varit så brutal idag dock! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    LeyasMamma skrev 2018-07-09 22:21:01 följande:
    Tack :) grattis till er! Skönt att närma sig spökveckorna, för mig brukar dom infalla runt 12-15 innan dess så är det blandad kompott med symptom, men just nu är det illamåendet som är värst, sen känner jag mig som en uppblåst butanballong 24/7 :D tröttheten finns där men inte så att den stör mig direkt utan bara mer trött på kvällen än vanligt :)

Tyckte att denna graviditeten kändes annorlunda i början mot alla mina andra graviditeter (detta är min 6e varav 2 avslutats tidigt, en mitt i och 2 fullgångna). Kände iget alls förens v 7 och då kom symptomen med full kraft. De tidigare graviditeterna har det kommit direkt vid +.
    Vad skönt ändå att du inte är så trött. Jag har haft det riktigt jobbigt med tröttheten men som jag nämnde så har jag haft ganska mycket energi idag, mer än vad jag haft på säkert 3-4 veckor! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    LeyasMamma skrev 2018-07-09 22:35:47 följande:
    Hoppas det är påväg åt rätt håll för dig med energin nu då :) att gå runt och va konstant trött är mer påfrestande än vad man kan tro. Längtar tills mer harmoniska och sköna veckor i graviditeten så man kan få må lite bra :)
    Ja jag med! Förhoppningsvis är jag snart där :) Hoppas att det vänder för dig med med illamåendet bland annat. Att må illa är nog det värsta jag vet :/ Så tur för mig att det nästan helt är borta :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 16:29:00 följande:

Hoppar in här jag med!

Plussade för några veckor sen på bm+2. Är nu i 8+2, BF 22/2.

Var med i en februarigrupp för enbart förstagångsmammor, men den var det inte så mycket liv i så är gärna med här.

Har tack och liv inget illamående, men mycket konstig matlust och känslig för lukter och konsistenser.

Är dessutom helt sjukt trött. Har hänt att jag sovit mig igenom lunchen på jobbet. Första veckorna kunde jag dock inte sova på nätterna, hjärtklappning och stresskönslor. Går lättare att somna nu men är uppe och kissar 2 gånger per natt.

Fick tidigt vul på mvc i 6+6 men det var en gammal dålig maskin och hon kunde inte se något. Nu har jag tid för privat vul på onsdag, är då i 8+6 men är såklart orolig. Har haft lite rosa/rödbruna ljusa flygningar vid 3 tillfällen, men dom har aldrig hållit i sig.

Hoppas det går vägen! Är första barnet på andra försöket. Men jag har längtat så länge och väntat på att min kille skulle bli redo. Nu äntligen <3

Grattis! :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 19:25:30 följande:
    Tack! Känner igen ditt namn, var du också med i den gruppen? : - )
    Nej det måste ha varit någon annan :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 20:05:53 följande:
    Alltså här på FL, "Vi som är gravida med första barnet! BF Februari 2019"?
    Jaha du menar så! Ja, här är jag :)
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-15 21:28:22 följande:
    Vad skönt att gravidhjärnan inte slagit till helt och lite närminne finns kvar ;)

När har du bf?
    Den 11/2, fast jag har anledningar att tro att den lille kommer att titta ut lite tidigare. Men det är ingenting jag orkar gå in på nu. Men vi HOPPAS att lilla mini stannar tills hen är helt färdig :) 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-19 09:27:59 följande:

Jag börjar faktiskt må bättre!

Har knappt mått illa alls, mer än att jag är väldigt känslig för att äta för sällan, blir yr och matt. Har gjort 3 aborter i mitt liv och alla gånger mått mer illa än nu..

Men den enorma trötthet jag känt har faktiskt börjat gett med sig.

Jag har ett ganska fysiskt jobb och jag har plötsligt varit den som orkar köra på mest nu i den extrema sommarvärmen.

Om 8 dagar börjar min semester, och när jag är tillbaka är jag i vecka 14!

Gud så skönt för dig! 
    Gravid med första barnet
  • Corneliass
    Jojjans skrev 2018-07-19 10:47:05 följande:
    Ja jag känner mig lyckligt lottad! Lovar att jag kommer åka på foglossningen från helvetet eller nåt som kompensation ;)

Hur mår du och ni andra?
    Jag mår jättebra tack, ska på mitt första barnmorskebesök imorgon så är lite pirrig men ska bli superkul! :)
    Gravid med första barnet
Svar på tråden BF Februari 2019