Inlägg från: Farsta2014 |Visa alla inlägg
  • Farsta2014

BF Februari 2019

Emma9090 skrev 2018-08-16 22:21:02 följande:

Har någon av er problem med slem i halsen? Har en ständig slemklump som inte vill försvinna. Den gör även att illamåendet inte försvinner heller. Den sitter fast liksom, och jag är så trött på det :(

Verkar inte finnas någon medicin man kan ta som gravid...

Åh, känns jobbigt. Jag har ingen klump men lite slem i hals/näsa samt lock för öronen då och då. Vet tyvärr inte vad man kan göra åt det.
  • Farsta2014

Någon som fått några cravings? Detta är mitt tredje barn och precis som de andra gångerna så verkar det vara frukt som är min grej och just nu ÄPPLEN! I förrgår var jag tvungen att skicka min sambo till affären kl 21.30 på kvällen för att köpa äpplen! Är glad att det är en nyttig craving. Skulle ju vara hemskt om man hade craving på godis, glass eller bullar/kakor!

• Farsta2014
    Jojjans skrev 2018-09-01 14:14:55 följande:

Är så ledsen nu.

Igår vid lunch (15+0) märkte jag extremt tunna vattniga flytningar som inte gav med sig och efter ett tag insåg jag att det måste vara fostervatten. Gynakuten ville inte ta emot oss pga att jag inte blödde eller hade ont men vi åkte in ändå och överdrev molvärken för att bli undersökta.

Bara lite fostervatten kvar så mina misstankar stämde - blev inlagda direkt.

Än är jag fortfarande gravid, och fostret rör sig och hjärtat slår, men prognosen är inte så god. Väldigt liten chans att hinnorna läker och vattnet fylls på på nytt... Varför varför varför :(

Usch vad tråkigt och jobbigt! Kram till dig!
  • Farsta2014

Jag stannar här (har ej FB) och det skulle vara kul om vi kunde hålla liv i den här tråden. Jag är glad för alla som stannar på FL.

• Farsta2014
    Sams skrev 2018-09-03 23:26:59 följande:

Jag har FB men stannar också här. Är dock inte så aktivt skrivande då jag har mycket att tänka på och allt bebisplanerande gör mig deppig men hoppas komma igång med gravidkänslorna senare i höst

Kul att du också stannar här men tråkigt att du är lite deppig. Hoppas det blir bättre snart. Säg till om vi kan hjälpa med något. Förstår att lite gravidskämt inte hjälper mot depression men här kommer några ivf från Thalis tråd:

Fråga: Jag är gravid i andra månaden. När kommer mitt barn att röra på sig?

Svar: Förhoppningsvis när han gått ut gymnasiet.

Fråga: Ju mer gravid jag blir, desto mer ler främlingar mot mig. Vad beror detta på?

Svar: Du är tjockare än dem.

Fråga: Min fru är i femte månaden och har enorma humörsvängningar.

Svar: Vad var det konstiga?

Fråga: Min barnmorska säger att jag inte kommer känna smärta under förlossningen, bara ett tryck. Stämmer det?

Svar: Ja, på samma sätt som en orkan kan kallas för en luftrörelse.

Fråga: När är det lagom att be om ryggmärgsbedövning?

Svar: Så fort du har fått reda på att du är gravid.

Fråga: Vad betyder det när barnet föds med tänder?

Svar: Det betyder att mamman bör tänka om angående amningen.

Fråga: Vad orsakar småbarnsfamiljegräl?

Svar: Solbrända, slanka brudar.

Fråga: Vad är kolik?

Svar: En biologisk påminnelse om preventivmedel för nyblivna föräldrar.
  • Farsta2014
    lillatrollet85 skrev 2018-09-04 15:54:22 följande:

jag är med kvar här... läser mest era andras inlägg... mår inte alls bra... v17 imon... väldigt lågt blodtryck å sjukskriven... har svårt å stå upp längre stunder... å nu sista dagarna har även hund å vanliga hushållssysslor blivit lidande...

vill verkligen inte klaga, känner mig hemsk... men ja är så otroligt glad att äntligen få vara gravid... men vill ju vara glad å lycklig rakt igenom...

någon som har erfarenhet av väldigt lågt blodtryck?

Kul att du också stannar. Tråkigt att du har det lite tufft och måste vara sjukskriven. Man får klaga ganska mycket när man är gravid så det är bara att klaga på .

Jag har relativt sett alltid lågt blodtryck men har inte lägre än det nu när jag är gravid. Jag mår väldigt bra just nu, känns nästan för bra, så jag oroar mig hela tiden för att jag inte är gravid. Jag är i v16+4 men känner varken fladder eller sparkar, ev. något som vänder på sig då och då. Detta är ändå 3:e barnet men tycker inte alls att jag känner tidigare än vid 1:a barnet. Tyckte inte jag kände tidigare med 2:an heller. Det är tur att jag har doppler hemma så jag kan lyssna på hjärtat. Blev dock sjukskriven de 2 sista månaderna med 2:an för svår foglossning så tänker att det kanske blir samma nu.
  • Farsta2014
    Liten 2018 skrev 2018-09-05 13:13:55 följande:

Fogbälte på och sittkil inköpt till kontorsstolen. Alltså foglossning I hate you. Dessutom känner jag mig makalöst trött å framförallt sliten å lite yrslig. Kanske ska be BM ta blodtryck å blodvärde här. Men hade mycket bra depoer av järn vid inskrivningen. Men men, magen putar som bara den å jag njuter av att få ha lite gro hos mig.

Vad jobbigt att du redan har så stora foglossningsproblem. Jag hoppas att jag inte får ond foglossning alls denna gång men är ganska rädd att den kommer om 1-2 månader.

Jag hade bra järnvärden vid inskrivningen men min BM sa att jag ändå skulle börja med lite järntabletter i förebyggande syfte (enligt nya rön), dvs. inte vänta på dippen innan man börjar. Så jag äter 1 järntablett per dag sedan v 11-12 och får nog konstatera att jag än så länge känt mig hyfsat pigg sedan v 13 kanske.

Det enda jag kan säga att jag börjar lida av är att jag får lock för öronen ungefär 2-3 per dag, helst på jobbet när jag sitter i möte med andra!!! Det är så irriterande när man ska prata!! Hade problem med det i mina andra två graviditeter också men har inte hört någon annan som får problem med detta. Men jag tar helt klart hellre lock för öronen än foglossning!!

Klagade igår på att jag inte kände några sparkar eller fladder än men tror jag precis kände en liten buff, jippie!
  • Farsta2014
    Shutterbug skrev 2018-09-03 10:39:56 följande:

Hej hej!

Jag hoppar in här i tråden om det går bra. Jag väntar mitt andra barn med bf 6 februari 2019. Fick gå igenom två missfall innan dess och det tog musten ur en. Har en son som är född 2012 och precis börjat förskoleklass, så fokusen har varit riktad på honom. Det var tufft även innan vi fick honom då vi behövde gå igenom upprepade mf. Har RUL om två veckor så är ganska hypad och längtar till det. Förra veckan var det mest fladder, i magen, men i helgen kunde jag känna tydliga rörelser   

Välkommen och extra grattis till er som haft det lite tufft att få till det. Jag längtar också till RUL (vi har det 19/9).
  • Farsta2014

BF-lista

30/1 Crazzy, 2a barnet

30/1 Mrsmalin, 1:a barnet

1/2 - Backenmii, 3e barnet

2/2 - Emhy89, 3:e barnet

2/2 - Sorkis, första barnet!

2/2 - MR8692, första barnet

3/2 - längtan så stor, tredje barnet

5/2 - Gerbera79, andra barnet

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet

9/2 - Idahen, andra barnet

15/2 - Farsta2014, tredje barnet

16/2 Corneliass, första barnet

19/2 - Lillatrollet85, första barnet

20/2 - LeyasMamma, tredje barnet

24/2 - Liten 2018, tredje barnet

27/2 - Sams, första barnet

28/2 - emma9090, första barnet

• Farsta2014

Vad roligt att det är så många som är på tredje barnet. Det är några omkring oss som kommenterat att vi ska få vårt TREDJE barn. Vågat, var det planerat mm. Det kan vara ett stortstadsfenomen kanske. Alla bor så trångt här så det kanske är svårt att få plats med fler än två barn. Eller är det något annat? Är det numera norm med två barn? 99% av alla vi känner har stannat vid två så vi känner oss lite ovanliga....

Svar på tråden BF Februari 2019