Sams skrev 2018-09-10 23:02:26 följande:
Jag har börjat få ganska rejäl molvärk som kommer lite då och då, vet inte om det är sammandragningar eller växtvärk då det är första barnet. Däremot såg bm redan vid KUB att jag hade sammandragning var då i v. 11+, nu är jag i v. 15+.
Kanske hänger ihop med sammandragningarna? Vid sammandragningar så blir ju livmodern spänd. Men det ska ju inte göra ont, däremot om man har mycket sammandragningar så bör man kolla upp så man inte har uvi, för det kan visa sig så.
Corneliass skrev 2018-09-11 06:31:41 följande:
Hur känns sammandragningar? Är mitt första barn så allt är helt nytt för mig :)
Som tidigare nämnt så blir livmodern spänd och hård, för att sedan försvinna igen om man vilar:) och det ska inte göra ont, men kan vara lite obehagligt.
Gerbera79 skrev 2018-09-11 08:35:50 följande:
Någon mer än jag som har sammandragningar redan? Är i v16+5 nu.
Jag har lite då och då :( Går in i v 20 idag. Har haft en jättejobbig graviditet med blödningar, illamående, krångel med sköldkörteln och nu lågt sittande moderkaka. Försöker tänka positivt, jag är ju så lycklig över vårt lilla mirakel i magen, men oron äter upp mig...
Men vilken tuff start! Förstår att det är svårt att släppa oron. Själv har jag lite svårt att ta till mig mina graviditeter i börja. Efter att jag fick ett sent MF pga infektion och vattenavgiften mellan mina 2 barn, så oron hänger i även om man försöker att inte tänka på det. Förra graviditeten kunde jag inte slappna av och ta till mig det alls förens ca v25.
Liten 2018 skrev 2018-09-11 09:08:08 följande:
Magen drar liksom ihop sig och blir hård i några sekunder.
Mitt tredje å jag kan få som kramp långt ner ibland, V 17 nu. Gör ont å obehagligt innan det sen släpper. Livmodern som tränar sig. Bara det inte blöder eller blir regelbundet så är jag lugn. Men tar det absolut lugnt när det händer.[/quote]
Får likadant! Men bad om en extra kontroll nu då jag har lite besvär med både huvudvärk, sammandragningar och mindre trevliga flytningar. Har haft problem med infektioner och gbs tidigare graviditeter och vill inte riskera ett sent MF igen så bättre att ta en extra kontroll :)