Inlägg från: lillatrollet85 |Visa alla inlägg
  • lillatrollet85

BF Februari 2019

Farsta2014 skrev 2018-12-01 21:07:55 följande:

Har du fått något svar? Jag har googlat för att få en ide om vad denna box innehåller men jag kan inte hitta en enda bild eller text om detta. Någon som vet vad familjelivs box innehåller? Nu hittar jag inte ens länken till boxen på familjeliv, erbjuds boxen fortfarande?

Nope.. Inget svar..

Men länken till boxen finns kvar... Konstigt...
  • lillatrollet85
    Farsta2014 skrev 2018-12-01 21:26:42 följande:

Kunde inte hålla mig längre. Tvättade upp de nya babykläderna idag så imorgon blir det version 1 av BB-väskan!! Är i v 30 och brukar gå över tiden så det är ju minst 10v kvar, men men... Ska inte packa snacks eller godis eller så men det blir ju bebisens första kläder som man väljer ut och packar. =) De första fotona på guldklimpen kommer att göras i dessa kläder!!

Många BB-väsklistor pratar endast om kläder för hemfärd, som om man skulle ha någon annans kläder på BB?!? På SÖS får man inte ens en mössa så man behöver ju faktiskt flera ombyten om man stannar ett par dagar. Vi var tvungna att stanna 5-6 dagar på BB med 1:an så då var det tur att jag packat mer än 2 bodies....

Med 2:an åkte vi hem dagen efter men i efterhand visade det sig vara ett dåligt beslut. Vårt återbesök bokades in efter 5 dagar och då hade stackarn gått ner jättemycket i vikt.

Tänker att jag stannar mer än 1 dag denna gång om jag får bo på BB-hotellet och bebisens syskon inte krånglar.

Ja väntar min första.. Å min kompis sa att "bara max 2 ombyte till bebis.. Man ligger så mycket hud mot hud"...

Men ja tänker lite som du... Tänk om... Å kan de va bra att ha nåt mer byte iaf.. Man vet ju inte...

Tvättade bebis kläder för nån vecka se... Konstig känsla.. Så små.. Dock kläder... Ja... Ett nytt kapitel börjar ta vid.. <3
  • lillatrollet85

Ser även att ni diskuterar bebisarnas storlekar mm.. min bebis vägde i måndags 1600 gr & ligger på +15. Börjar bli lite nervöst, är mitt första barn så har inget att jämföra med :) mer än att jag vägde 3980 gr när jag föddes & sambon strax under, vi båda låg på 50-51 cm cirka. Vi får kanske räkna med en bebis runt 4 kg då ;) Någon mer som ligger på plus på skalan? Jag tänker att det är lite bättre än att bebis är för liten i alla fall? Tröstar mig med det ;) Kram till er alla, denna första advent <3

[/quote]

Hur fick du veta typ exakt vikt? Å vad innebär +15?

Det är i vart fall jättebra om man har med sig en babyfilt.

Jag har också alltid haft med mig tunna vantar som bebben får ha på sig inomhus så hen inte river sig själv i ansiktet.

Och nu kom jag precis på att jag inte ska glömma andningslarmet Snuza hero. Heter ev något annat i sin nyare version. Vi har använt det till båda våra barn från start till ca 4-5 månader. Det har gett en trygghet mot plötslig spädbarnsdöd. Man vet att den fungerar för om man råkat sätta på den fel eller att den åkt av så piper det. Den är dock väldigt lätt att använda så skulle säga att ev falsklarm är väldigt få.

[/quote]

Tack för tips... Var kan man hitta en sån apparat? Kan ju va skönt att kunna slappna av å sova någorlunda de stunder man får... ;)

• lillatrollet85
    AK78 skrev 2018-12-18 13:02:09 följande:

Hej från Neonatal!

Natten till lucia valde vår dotter att komma till världen, i vecka 32+5, femtio dagar för tidigt. Storebror Elton fyllde ett i onsdags och efter kalaset åkte vi in eftersom jag hade värkar. De kom från ingenstans och började utan någon förvarning alls. På grund av tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök blev det akutsnitt precis som förra året med storebror. Hon vägde 2340 g och var 45 cm lång så stor för sin ålder och stark. Blir antagligen hemgång redan till helgen med fortsatt inskrivning och sjuksköterska på hembesök. Nu återstår namn och att hämta sig från chocken, inte bara att hon kom nu, utan också att hon var just en hon. Ha, ha! Efter tre killar var jsg säker på en kille till.

God Jul och Gott nytt År på er!

Stort grattis!! Skönt att ni verkar må bra trots att hon kom så tidigt.. Önskarer en god lugn jul å gott nytt år!!
  • lillatrollet85
    Liten 2018 skrev 2018-12-28 11:46:48 följande:

Fler som har jobbigt med mycket sammandragningar?

Min tredje graviditet så då är det vanligare men usch va drygt. Flera ggr per dag blir magen stenhård å då är det bara å vänta ut.

Går in i v 33 i morgon

Ja.. Jag har sammandragningar.. Flera om dagen... Kommer när de är som mest opassande.. Men.. Som. Du skriver.. Jag stannar upp å väntar ut.. Hundpromenaden eller affären å även jobbet... Men va ska man göra...

Lillan ligger lite högt upp.. Å trycker på spy reflexen.. Så vet knappt hur eller om. Ja ska ligga sitta eller stå.. De är de värsta ja vart med om.. Fy katten..

15/1 ska vi se hur och om. Hon fixerat sig...

Fick full havandeskapspenning från 21/12 men hade tänkt jobba året ut... Hade 4 pass kvar.. Men de blev inget med de.. Nu ska jag bara få hjärnan att förstå att vi ska vara hemma... Tar emot... Men... Dags å fundera på hur ja vill ha förlossningen... Va inne i torsdags å kolla moderkakan.. Den hade flyttat sig.. Så de blir vaginal födsel... Spännande å skrämmande..

Hur tänker ni... Smärtlindring? Har ni haft stor nytta av förlossningsbrevet?
  • lillatrollet85
    MR8692 skrev 2019-01-08 13:03:30 följande:

Kom nyligen hem efter ett lyckat vändningsförsök i morses! Jag är så lättad! Det var en komplicerad vändning och det behövdes två överläkare men huvudsaken var att det gick vägen! Tycker inte alls att upplevelsen var skrämmande överhuvudtaget, lär bli 10000gr värre att föda

Har tänkt på dig sen igår... Skönt att de gick bra!!
  • lillatrollet85

V. 36. (35+0) idag.. Till bm idag å se om hon fixerat sig.. Å tro de eller ej.. Men sen typ 2 veckor tillbaka sover ja bättre än ja gjort på evigheter.. Visst vaknat fortfarande på nätterna.. Men somnat om å behöver inte ligga vaken flera timmar.. Ja e nöjd.. Men hon går mer än gärna komma ut om nån vecka.. Bfv19/2.... E ju en stund kvar...

Kram på er <3

• lillatrollet85

Tack! Det är många som säger att dom hellre hade tagit snitt faktiskt än att föda i säte. Det känns verkligen rätt av dom alternativen som blev kvar för mig :) det kanske låter helt sjukt med det känns på ett sätt att det kanske kommer in mer nu att man ska bli förälder när vi har ett satt datum. Det kändes sjukt stort att kunna ringa pappan igår och säga att ?du ska bli pappa om 15 dagar?. Grät hela kvällen (lyckotårar) och har sovit som en riktig kratta inatt, det finns inte mycket annat i mitt huvud nu än dagen vi kommer få träffa honom <3

Åh va underbart.. Härligt med ett datum.. <3 nu är de nära ju.. Lycka!!!

Min lilla har lagt sig med huvud ner men ej fixerat sig än.. Så hoppas innerligt hon ligger kvar där nu å inte får för sig å vända på dig igen... Bf 19/2 hoppas ju hon väljer å komma ut de första dagarna i februari..

• lillatrollet85

Emhy89 - BF 28/1, 3:e barnet, pojke

MR8692 - BF 4/2, 1:a barnet, pojke

Stor grön drake - bf 6/2, 3:e barnet

Farsta2014 - bf 13/2 enligt BM, bf 16/2 enligt mig, 3:e barnet, väntar pojke

Lillatrollet85 - bf 19/2. 1a barnet, en tjej

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de.

LeyasMamma - bf 25/2, 3e barnet, tjej:)

• lillatrollet85

Emhy89 - BF 28/1, 3:e barnet, pojke

MR8692 - BF 4/2, 1:a barnet, pojke

Stor grön drake - bf 6/2, 3:e barnet

Farsta2014 - bf 13/2 enligt BM, bf 16/2 enligt mig, 3:e barnet, väntar pojke

Lillatrollet85 - bf 19/2. 1a barnet, en tjej

Liten 2018 - BF 23/2, 3:e barnet. Pojke sa de.

LeyasMamma - bf 25/2, 3e barnet, tjej:)

Svar på tråden BF Februari 2019