BF Februari 2019
Hej!
Finns det någon hemlig FB-grupp man kan bli inbjuden i? :)
Hej!
Finns det någon hemlig FB-grupp man kan bli inbjuden i? :)
Nu har jag försökt svara i tråden många gånger de senaste veckorna men får bara felmeddelanden
V.28 just nu. Mår ok, men har varit rejält förkyld i några veckor. Min bebis är sjövild i magen, till skillnad från de två innan som mest bökat runt så sparkar och har sig detta lilla bestyr.
Det fanns så mycket jag velat svara på, men orkar inte ifall den inte postar igen :-/
Nu gick det iaf fram .
Jobbigt med förkylning och en sjövild i magen. Jobbar du eller har du blivit sjukskriven?
Hoppas det går bättre för dig att svara fram över.
Krya på dig!
Egna emojis kunde man inte göra nej :) Får skylla på att jag precis har blivit medlem ;)
... och antagligen på datorn då ;)
Haha jaha ja :) Man lär sig någpt varje dag ;)
Hejsan!
Har inte skrivit på länge men läser fortfarande det ni andra skriver! :) tänkte fråga om det är någon av er som har eller ska få göra tillväxtultraljud?
Måste bara fråga kring det här med TUL, vikt och storlek och så. Min bebis i magen verkade ha följt skalan bra när barnmorskan mätte sist gång, eller ja uppskattade vart den låg på kurvan. Den låg något under. Däremot när jag och sambon var inne på kontroll för ett par veckor sedan då det hade blivit mindre rörelser mm så sa läkaren som gjorde ultraljudet att bebis magomfång var lite större än vad den skulle vara i den veckan, absolut inget negativt sa hon utan bara bra. Hon sa att bebis mådde bra och det var inga konstigheter utan den följer allt som den ska, om än något större för sin vecka då.
Nu till min fråga :) Jag förstår ju att det blir lite olika med tanke på att läkaren faktiskt såg bebisen och kunde mäta därefter men är det så bra om bebis är lite större än vad den egentligen ska vara just den veckan? Äter jag för bra tro? ;) haha skämt å sido... men kan det faktiskt vara så att den är äldre än vad vi faktiskt räknat ut? Dumma frågor kanske men vårt första barn och man vet ju trots allt inte hur allt funkar :)
Här på BB finns kläder, men sist var det mest hud mot hud som gällde. Även när vi gick och åt, vi var hud mot hud under trikåsjalen, så hade jag ett linne som jag hade axelbanden inrikta och satte fast under bhn och en.öppen kofta. Sonen var oftast naken (blöja) och i en filt när han inte låg hud mot hud, även vid undersökningar och besök.
Hej från Neonatal!
Natten till lucia valde vår dotter att komma till världen, i vecka 32+5, femtio dagar för tidigt. Storebror Elton fyllde ett i onsdags och efter kalaset åkte vi in eftersom jag hade värkar. De kom från ingenstans och började utan någon förvarning alls. På grund av tvärläge och hjärtformad livmoder som inte lämpar sig för vändningsförsök blev det akutsnitt precis som förra året med storebror. Hon vägde 2340 g och var 45 cm lång så stor för sin ålder och stark. Blir antagligen hemgång redan till helgen med fortsatt inskrivning och sjuksköterska på hembesök. Nu återstår namn och att hämta sig från chocken, inte bara att hon kom nu, utan också att hon var just en hon. Ha, ha! Efter tre killar var jsg säker på en kille till.
God Jul och Gott nytt År på er!