BF Februari 2019
För mig har min mage inte synts direkt förens efter v 20 men denna gången upplever jag själv att de syns redan när jag står upp men inte när jag ligger. Misstänker att magmusklerna är så töjda efter 2 fulla graviditeter och dessa 2 sista graviditeter relativt tätt ????
Tredje graviditeten med samma symtom. Blir inte bättre för varje gång har jag märkt. Helt sjukskriven från V 18 förra graviditet. Som du säger, tänka sig för underlättar. Kan liksom inte göra annat. Sista graviditeten vart det kryckor mot slutet. Hoppas kunna jobba 50% så länge det går. Men kroppen bestämmer ju detta åt mig. Inatt sov jag inge bra, ont att vända sig å vaknade då. Helt otroligt vad kroppen gör å ställer om. Blir ju bra sen när liten kommer.
Magen brukar väl synas tidigare när man redan har fått barn men jag tycker det är så många man läser om som fått lite mage tidigt trots att det är första och på släktingar har jag tyckt att det har kunnat anats väldigt tidigt. Annars är jag glad över att det inte syns än så jag själv kan välja vilka jag vill ska få reda på det.