BF Februari 2019
Nu har jag kommit hem från barnmorskan, det var en 4,5 cm lång liten person som låg och sprattlade för fullt i magen. Håller timmarna för bra resultat nästa onsdag! Då får vi även veta om det är en liten tjej eller kille :)
Det ska jag absolut göra! :)
Haha, precis!
Var på KUB idag och fick 6098 vilket var över mina önskade 5000+ så jag är nöjd. Bebisen mätte 7,5 cm från huvud till rumpa och blev daterad till 13+4, bf 13/2. Apparna säger 13+2 och bf 15/2 och jag är 99% säker att apparna har rätt så jag tror bara våra bebisar växer i överkant. Jag har alltid blivit något framflyttad vid UL. Bebisen vinkade så fint och det kändes nästan som RUL i v 18 för BM gick igenom allt så grundligt, magsäck, diafragma, händer, fötter, skalle mm. Det kom några tårar då jag blev så rörd och glad.
Hoppas ni får bra resultat på NIPT på onsdag, ni får väl reda på kön också?
Ja, vi hoppas på att få reda på kön vid RUL i v 18. Några veckors väntan....
Hoppas ni får mail!
Mammatights och byxor är inköpta och används trots att de är liiite för stora än haha. Det är plågsamt att försöka ha andra kläder, typ jeans.
Hur har ni det med gravidbesvär där ute? Mår ni illa fortfarande? Jag tror jag har börjat få foglossning - REDAN - liksom?!? Och ibland låser sig min höft. Så knäppt att gå igenom alla dessa besvär så tidigt i graviditeten haha. Om tre dagar är det dags för KUB-testet och jag längtar så <3
Hej!
Finns det en sluten mammagrupp på Facebook för Göteborg med omnejd? Eller hur var det? :)
Hej!
Nu var det ett tag sen jag tittade in i tråden, det ser ut att ha tillkommit en hel del graviditeter :) Vad kul!
Nu är jag i v17 och vi har RUL inbokat om två veckor den 28/9 - så spännande att få se den lilla tjejen igen! Men jag tycker fortfarande februari känns oändligt långt borta... Hur känner ni?
30/1 Crazzy, 2a barnet
30/1 Mrsmalin, 1:a barnet
1/2 - Backenmii, 3e barnet
2/2 - Emhy89, 3:e barnet
2/2 - Sorkis, första barnet!
2/2 - MR8692, första barnet
3/2 - längtan så stor, tredje barnet
5/2 - Gerbera79, andra barnet
6/2 - Stor grön drake, tredje barnet
9/2 - Idahen, andra barnet
15/2 - Farsta2014, tredje barnet
16/2 Corneliass, första barnet
19/2 - Lillatrollet85, första barnet
20/2 - LeyasMamma, tredje barnet
24/2 - Liten 2018, tredje barnet
25/2 - BellaKH, första barnet
27/2 - Sams, första barnet
28/2 - emma9090, första barnet
Någon här inne som har erfarenhet av att byta mvc?
Börjar tröttna på besök som varenda gång ska bokas om x antal gånger, information som försvinner och idag som skulle varit återbesöket efter RUL visade det sig att de missat att boka in ett besök öht... Har lapp på tiden och inget annat besök var inbokat så det är INTE jag som tagit fel på tiden. Dessutom lovade de att ringa under dagen men inget samtal. Känns inte riktigt som att jag kan lita på vården längre och börjar få en del ångest inför nästa besök och framförallt den kommande förlossningen.
Så är det någon som har tips på BRA mvc i Göteborg där man slipper strul? Och hur man bäst går till väga för att få byta?
Tacksam för alla tips!!!
Känner samma som dig där. Februari är otroligt långt fram. Samtidigt tycker jag att tiden går alldeles för fort. Jag väntar på att få tid till RUL i början på oktober sen kommer jag ju inte få se en lille krabaten förrän den kommer ut. Vill ni vet kön? Jag har jättesvårt att bestämma mig. Är så nyfiken men vill samtidigt inte att andra ska veta så då är det lättare att jag själv inte vet, så jag inte försäger mig .
Hej!
Hoppas ni alla mår bra!
Jag ville höra efter ang fosterrörelser.. är det någon annan som upplever något oregelbundna fosterrörelser? Ena dagen väldigt mycket rörelser av olika karaktär och sedan nästa dag markant lugnare.. känner såklart rörelser varje dag, men det kan skilja sig. Fick mer info om fosterrörelser/minskade fosterrörelser på förra mvc-besöket, men nu känner jag mig mer och mer nojig..
Är i 25+6 nu.
Samma här. Vissa dagar märker jag mer än andra dagar. För två dagar sen blev jag orolig att något var fel då jag knappt känt av några rörelser och tyckte att det hade varit lite lugnare senaste dagarna. Sen igår var det rejäla rörelser hela kvällen.
Om du känner dig orolig så tycker jag att du ska ta upp det med din BM. Vad sa de vid ditt senaste besök?