Inlägg från: BellaKH |Visa alla inlägg
  • BellaKH

BF Februari 2019

Corneliass skrev 2018-08-07 12:26:53 följande:
    Jag vet inte exakt vad det innebär, men åkte in till gynakuten i Torsdags pga konstiga smärtor och blodblandade flytningar så då skrev han "Hotande missfall" på diagnosen. Tror inte det är någon större fara men han skrev att jag inte skulle anstränga mig så då lyssnar jag på honom :) 
    Ok, det var ju lite oklart. Men du gör helt rätt i att lyssna på honom! :) 

Nu har jag kommit hem från barnmorskan, det var en 4,5 cm lång liten person som låg och sprattlade för fullt i magen. Håller timmarna för bra resultat nästa onsdag! Då får vi även veta om det är en liten tjej eller kille :) 
  • BellaKH
    Corneliass skrev 2018-08-07 14:59:10 följande:
    Åh så spännande!! Jag får inte veta könet förrän om 3-4 fyra veckor tyvärr men då har man någonting att längta till :) 

Har du någon känsla av vad du tror att det är för kön? 
    Åh, all väntan är så jobbig! Men spännande att få veta :) Är det på RUL du får se det? 

Nja, jag var först inne på att det är en pojke, men nu senaste dagarna så känns det mer som en tjej, haha. Drömde inatt att jag hade fött en flicka. Men det är väl inte något man kan gå på precis. Har du någon känsla av vad du tror att du har för en liten person i magen? 
  • BellaKH
    Corneliass skrev 2018-08-07 16:29:19 följande:
    Nej jag var på mitt första rutinultraljud igår, alltså vecka 13. Här där jag bor gör dom ett tidigt ultraljud och sedan ett i vecka 17-18 någon gång :) 

Jag är nästan helsäker på att det är en flicka.. Alla jag frågat förutom min pappa och en vän till familjen tror att det är en pojke.. Så vi får se haha, spännande! 
    Ok :) 

Spännande att du är så säker! Du får berätta sen vad det var! :) Det är skönt att det inte finns så många alternativ iaf, antingen eller, pojke eller flicka ;)
  • BellaKH
    Corneliass skrev 2018-08-07 16:41:21 följande:
    Absolut, det får du med göra! :)
    Ja visst är det tur? Det är ju liksom 50/50. 

Det ska jag absolut göra! :) 

Haha, precis! Skrattande

• BellaKH
    Farsta2014 skrev 2018-08-13 18:46:01 följande:

Var på KUB idag och fick 6098 vilket var över mina önskade 5000+ så jag är nöjd. Bebisen mätte 7,5 cm från huvud till rumpa och blev daterad till 13+4, bf 13/2. Apparna säger 13+2 och bf 15/2 och jag är 99% säker att apparna har rätt så jag tror bara våra bebisar växer i överkant. Jag har alltid blivit något framflyttad vid UL. Bebisen vinkade så fint och det kändes nästan som RUL i v 18 för BM gick igenom allt så grundligt, magsäck, diafragma, händer, fötter, skalle mm. Det kom några tårar då jag blev så rörd och glad.

Vad härligt att läsa!! :) jag väntar på NIPT-resultatet som ska komma på onsdag! Det är ju lite nervöst, även om vi inte är i någon riskgrupp (vad vi vet). Jag är nu i 12+0 med BF 25/2 :)
  • BellaKH
    Farsta2014 skrev 2018-08-13 21:30:28 följande:

Hoppas ni får bra resultat på NIPT på onsdag, ni får väl reda på kön också?

Tack! Jag känner mig alldeles nervig! Ja, vi valde att få veta kön också :) ska få svar vi mail, om allt är bra. Skulle det vara några konstigheter med testet så ska hon ringa. Ska ni ta reda på kön?
  • BellaKH
    Farsta2014 skrev 2018-08-14 19:08:56 följande:

Ja, vi hoppas på att få reda på kön vid RUL i v 18. Några veckors väntan....

Hoppas ni får mail!

Ja, det hoppas jag också! :) åååh kommer uppdatera mailen hela dagen!
  • BellaKH
    Farsta2014 skrev 2018-08-14 19:08:56 följande:
    Ja, vi hoppas på att få reda på kön vid RUL i v 18. Några veckors väntan....

Hoppas ni får mail!
    Vi fick mailet redan före kl 8 imorse, så skönt! Låg sannolikhet och det var "sannolikt" (eftersom det är med 99% säkerhet;)) en FLICKA :D SÅ roligt! 

Har ju drömt flera nätter i streck om att jag fått barn och då har det alltid varit en flicka, haha! 

Åkte med min närmaste kollega till Newbie på lunchen och köpte mig ett gulligt set, det blev ganska mycket rosa.. haha! 
  • BellaKH
    Corneliass skrev 2018-08-07 16:41:21 följande:
    Absolut, det får du med göra! :)
    Ja visst är det tur? Det är ju liksom 50/50. 
    Vet inte om du såg mitt andra inlägg, men allt såg bra ut - låg sannolikhet! <1:10000 på alla trisomier, och det är med 99% sannolikhet en FLICKA {#emotions_dlg.flower} Känns jätteroligt! :) 
  • BellaKH
    Emma9090 skrev 2018-08-21 18:23:59 följande:

Mammatights och byxor är inköpta och används trots att de är liiite för stora än haha. Det är plågsamt att försöka ha andra kläder, typ jeans. 

Hur har ni det med gravidbesvär där ute? Mår ni illa fortfarande? Jag tror jag har börjat få foglossning - REDAN - liksom?!? Och ibland låser sig min höft. Så knäppt att gå igenom alla dessa besvär så tidigt i graviditeten haha. Om tre dagar är det dags för KUB-testet och jag längtar så <3

Haha, jag köpte mammamjukisbyxor nu i helgen, sååå sköna! Men liiiite stora än ;) men det är så obehagligt med sånt som sitter för tight runt magen. Jag har varit himla trött, särskilt på em och kvällar. Men det börjar bli bättre, lite från dag till dag, men inte konstant nu iaf. Imorgon är jag i 13+3, vilket blir mitten på v14, så jag ska berätta för resten av min avdelning på jobbet :) lite pirrigt, men kul!
  • BellaKH

Hej!

Finns det en sluten mammagrupp på Facebook för Göteborg med omnejd? Eller hur var det? :)

• BellaKH

Hej!
    Nu var det ett tag sen jag tittade in i tråden, det ser ut att ha tillkommit en hel del graviditeter :) Vad kul! 

Nu är jag i v17 och vi har RUL inbokat om två veckor den 28/9 - så spännande att få se den lilla tjejen igen! Men jag tycker fortfarande februari känns oändligt långt borta... Hur känner ni?

30/1 Crazzy, 2a barnet 

30/1 Mrsmalin, 1:a barnet

1/2 - Backenmii, 3e barnet 

2/2 - Emhy89, 3:e barnet 

2/2 - Sorkis, första barnet! 

2/2 - MR8692, första barnet 

3/2 - längtan så stor, tredje barnet 

5/2 - Gerbera79, andra barnet 

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet 

9/2 - Idahen, andra barnet 

15/2 - Farsta2014, tredje barnet

16/2 Corneliass, första barnet 

19/2 - Lillatrollet85, första barnet 

20/2 - LeyasMamma, tredje barnet

24/2 - Liten 2018, tredje barnet 

25/2 - BellaKH, första barnet

27/2 - Sams, första barnet 

28/2 - emma9090, första barnet

• BellaKH
    Banania skrev 2018-09-14 23:19:04 följande:

Någon här inne som har erfarenhet av att byta mvc?

Börjar tröttna på besök som varenda gång ska bokas om x antal gånger, information som försvinner och idag som skulle varit återbesöket efter RUL visade det sig att de missat att boka in ett besök öht... Har lapp på tiden och inget annat besök var inbokat så det är INTE jag som tagit fel på tiden. Dessutom lovade de att ringa under dagen men inget samtal. Känns inte riktigt som att jag kan lita på vården längre och börjar få en del ångest inför nästa besök och framförallt den kommande förlossningen.

Så är det någon som har tips på BRA mvc i Göteborg där man slipper strul? Och hur man bäst går till väga för att få byta?

Tacksam för alla tips!!!

Nej, men vad tråkigt att det blir så! Man vill ju känna sig trygg hos sin BM och mvc.. var har du gått nu?

Jag går hos Barnmorskegruppen, ligger i stan på Kungsgatan. Har varit där på tidigt UL + NIPT hos en BM och sedan inskrivning hos en BM jag ska ha resten av tiden. Redan på inskrivningen bokade vi in alla tider fram till gravidvecka 42, haha! Känns tryggt!
  • BellaKH
    Sams skrev 2018-09-12 11:51:06 följande:

Känner samma som dig där. Februari är otroligt långt fram. Samtidigt tycker jag att tiden går alldeles för fort. Jag väntar på att få tid till RUL i början på oktober sen kommer jag ju inte få se en lille krabaten förrän den kommer ut. Vill ni vet kön? Jag har jättesvårt att bestämma mig. Är så nyfiken men vill samtidigt inte att andra ska veta så då är det lättare att jag själv inte vet, så jag inte försäger mig .

Det känns som att man verklgien kan börja räkna ner när halva tiden är passerad, så får hålla ut några veckor till :) ja, vi ville veta! Så har vetat sedan v13. Min sambo tyckte också att det kändes lättare att knyta an redan nu, och vi kände inte att vi behövde den överraskningen. För oss var det egentligen inget vi behövde diskutera så mycket, båda ville veta :)
  • BellaKH
    Jaqline skrev 2018-09-18 23:30:03 följande:
    Jag har skickat meddelande till dig :)
    Kan du göra det till mig med? :) 
  • BellaKH

Hej!

Hoppas ni alla mår bra!

Jag ville höra efter ang fosterrörelser.. är det någon annan som upplever något oregelbundna fosterrörelser? Ena dagen väldigt mycket rörelser av olika karaktär och sedan nästa dag markant lugnare.. känner såklart rörelser varje dag, men det kan skilja sig. Fick mer info om fosterrörelser/minskade fosterrörelser på förra mvc-besöket, men nu känner jag mig mer och mer nojig..

Är i 25+6 nu.

• BellaKH
    Sams skrev 2018-11-18 16:17:52 följande:

Samma här. Vissa dagar märker jag mer än andra dagar. För två dagar sen blev jag orolig att något var fel då jag knappt känt av några rörelser och tyckte att det hade varit lite lugnare senaste dagarna. Sen igår var det rejäla rörelser hela kvällen. 

Om du känner dig orolig så tycker jag att du ska ta upp det med din BM. Vad sa de vid ditt senaste besök?

Har du pratat extra med mvc/bm ang det?

Jag sa att det kunde variera från dag till dag, men att jag iaf alltid kände något varje dag. O hon sa att nu ska man känna rörelser varje dag och så fick jag det här pappret med info ang Minskade Fosterrörelser.. men den infon är väldigt subjektiv och det känns som att det kan vara lite hur som helst. Hur ska man då veta?

Kände mig inte så orolig innan, men nu känner jag mig mer nojig :(

Men det är väl så... något ska man alltid oroa sig för..
Svar på tråden BF Februari 2019