Inlägg från: Anonym (35-åringen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (35-åringen)

BF Februari 2019

Imorgon börjar min semester

Och på måndag träffar jag min BM första gången denna graviditet, så lättad att jag fick samma underbara som förra gången!

Ska bli intressant att höra vad min tidiga sockerbelastning visade för resultat, och se om blutsaften gett någon effekt på mitt HB.

• Anonym (35-åringen)
    LeyasMamma skrev 2018-08-11 13:52:51 följande:

Ni som väntar 2-3 barnet, hur högt stog er livmoder i v13? Min är ca 4-5 cm under naveln redan... känns som den ligger högre än den borde vid denna veckan? Men kan ju vara för det är 3e barnet med?

Min är i höjd med naveln och jag gick in i v.15 idag. Känns väldigt högt, men ska till bm på måndag så vår nog veta då
  • Anonym (35-åringen)
    LeyasMamma skrev 2018-08-11 18:08:07 följande:

Ja det förstår jag, tycker att min ligger högt med. Frågade min bm om det i veckan då jag va på inskrivning men hon ville inte ens känna utan da bara att när det va 3e graviditeten så kommer magen fortare. Vet inte om hon missförstod mig när jag frågade, menar ju inte att magen är stor utav att jag känner livmodern högt upp. Blir spännande att se vad din bm säger :)

Jag var tjock sen innan och har inte gått upp något ännu, så ingen mage syns mer än innan, utan just bara livmodern jag känner. Min BM kommer att känna, och lyssna efter hjärtat, hade henne förra gången också, hon är underbar. Min lilla är född februari -17 och min stora november -09
    Sommarkänslor skrev 2018-08-11 21:26:01 följande:

Hur går det för alla här inne? :)

Har ni blivit av eller fått nya symptom ? :)

Jag har inte mått illa på ett tag, men vet inte om det har blivit bättre eller om jag bara lärt mig från förra gången (mådde illa till v.22 någonting då) att inte provocera utan tar det emot så äter jag inte.

Sen mår jag allmänt mycket bättre nu när det blivit svalare
  • Anonym (35-åringen)
    LeyasMamma skrev 2018-08-12 14:48:47 följande:

Jag har också tjock mage sedan innan :D men känner väl av livmodern. Min stora är född juli -10 och min lilla är född juli -17 :) hur känns det för er att få ganska tätt?

Jag tycker inte det är så tätt, blir 2 år mellan dem. Jag fyller 35 i december och hade sagt att blir jag inte gravid innan dess så stänger vi bebisverkstaden, skyddar oss och är lyckliga med de två härliga ungar vi har. Har fått båda dem med läkarhjälp så detta lilla frö är livets gåva. Jag sa direkt att jag vill inte medicinera igen, vi har 2, jag är nöjd/tillfreds, men det finns utrymme i vårt liv för fler barn. Hade det inte blivit så är det inte omöjligt att vi tittat vidare på adoption, då vi båda tilltalas av tanken.
  • Anonym (35-åringen)

Välkomna alla nya

v.16 här, och 2 veckor till RUL. Börjar bli riktigt nyfiken på vad BF blir, det skiljer 11 dagar mellan sista mens och VUL. Håller även på och velar på om jag vill veta kön eller inte. På ett sätt vill jag vänta, för det är helt oviktigt, och det är spännande med en överraskning. Samtidigt är jag så attans nyfiken. Med första visste vi inte och det var ganska mysigt att få gissa. Tvåan flashade sitt organ så oväntat att läkaren försa sig och vi visste, då var det lite lättare att fundera på namn. Hur tänker ni om att ta reda på kön?

• Anonym (35-åringen)

Jag blir så glad att det äntligen tagit sig för er med många IVF i bagaget, min bästa vän fick sin första på deras 5:e och sista insättning. Sen visade det sig när hon började med fertilitetsmonitor att hon hade ÄL väldigt tidigt i cykeln och de försökte själva. Tyvärr upptäckte de även att hon hade väldigt svårt att få behålla befruktade ägg även när de blivit till "den traditionella" vägen men de fick faktiskt två till. Så jag blir så glad när ni som kämpat så länge får något ut av allt slit ni gått igenom

• Anonym (35-åringen)
    Liten 2018 skrev 2018-08-30 13:49:20 följande:

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

Japp, sedan v.12. Kände tidigt med de andra två också.

Imorgon är det RUL för min del ska bli spännande att se.
  • Anonym (35-åringen)
    Liten 2018 skrev 2018-08-30 19:25:25 följande:

Spännande med RUL, får ni veta kön om ni vill?

Jag tror det, men är inte säker. Jag tror inte att vi kommer be dem att leta, har bara 30 minuters tid pga att en maskin är trasig och det ska vara samtal innan undersökningen också. Så de försöker klämma in så många som möjligt och det förstår jag absolut. För oss är könet oviktigt och kan lika gärna få vara en överraskning i februari, det blir ju roligare att gissa då
  • Anonym (35-åringen)
    Anonym (Grapefrukten) skrev 2018-08-30 23:41:13 följande:

Hej! Bf slutet av feb. Född-76. Andra barnet. Första född -09. Bor utanför Gbg. Redan nervös inför förlossningen pga traumatisk sådan med första barnet. Någon mer i liknande situation?

Min äldsta är också född -09

Jag fick även vara februari -17 och då var jag ganska nervös inför förlossningen då första gick väldigt väldigt snabbt och sonen mådde så dåligt så vi hade rummet fullt av vårdpersonal när han kom ut, de förberedde sig på att dra ut honom. Jag tyckte att det hjälpte mycket att prata med min BM, är så glad att jag fått samma fantastiska även denna gång. Hon mötte mig med ett stort leende vid första besöket och sa att hon hade blivit så glad att se mitt namn på listan och sett fram emot min tid. Kanske hon säger så till alla återvänder, men jag kände mig så omhuldad och trygg genast.
  • Anonym (35-åringen)
    Anonym (Grapefrukten) skrev 2018-08-31 09:18:58 följande:

Aha kul attdu också har barn fött -09 och ska ha nu i feb! Ja, jag ska försöka prata med någon bm. Känner att jag behöver mer kunskap. Så mycket katastroftankar grundade i okunskap.

Jag begärde ut mina journaler från första för att ha som diskussionsunderlag och min bm förklarade en del grejer som jag inte hade vetat om (eller uppfattat/kom ihåg) och det var ett bra verktyg.
  • Anonym (35-åringen)
    anny1 skrev 2018-09-03 05:42:48 följande:

Vad heter gruppen? Är den bara för förstföderskor?

Gruppen är hemlig så du kan inte söka på den. Den är för alla med BF i februari 2019
  • Anonym (35-åringen)
    lillatrollet85 skrev 2018-09-04 15:54:22 följande:

jag är med kvar här... läser mest era andras inlägg... mår inte alls bra... v17 imon... väldigt lågt blodtryck å sjukskriven... har svårt å stå upp längre stunder... å nu sista dagarna har även hund å vanliga hushållssysslor blivit lidande...

vill verkligen inte klaga, känner mig hemsk... men ja är så otroligt glad att äntligen få vara gravid... men vill ju vara glad å lycklig rakt igenom...

någon som har erfarenhet av väldigt lågt blodtryck?

Inte som gravid, men annars. Jag tycker jag har högt nu och BM tycker det är lågt och fint
  • Anonym (35-åringen)
    lillatrollet85 skrev 2018-09-04 19:05:42 följande:

när vi va på inskrivningen i vecka 11.. va mitt blodtryck "jättebra"... 2veckor senare är de lägre å ja har yrsel å svimningsanfall i tid å otid.. å trycket är ingen skillnad från i rörelse eller från sitta/ligga å resa sig.. de är lågt på samma... va hos vårdcentralen igen i fredags.. då säger ssk "men oj va lågt, blir du sämre måste du åka till akuten".... lite lagom nojig blev jag... dom kunde inte heller svara rakt på om fostret kan ta skada... försöker få tag i barnmorska å gyn.. alla telefontider upptagna både igår och idag... så nytt försök imon... har ul 4okt... å just nu känns de som en evighet dit...

Vad jobbigt

Efter mitt första barn så hade jag svimningsanfall och hade troligtvis fått ett kraftigt blodtrycksfall till mitt redan låga tryck. Jag vet att jag dippade lite väl lågt en gång förra graviditeten men det kom upp igen.
  • Anonym (35-åringen)
    Liten 2018 skrev 2018-10-24 15:06:47 följande:

Näää då blir jag hemma 100% till liten kommer. Foglossningen blir bara värre. Kan bara göra nåt en liten stund sen vila. Tur jag har hund som håller mig sällskap om dagarna, annars hade jag nog blivit knäpp av ensam tiden.

Hoppas ni andra mår bra, är ju annars en bra period nu, inte såå tung och otymplig och illamående släppt för de flesta.

Fler som har bebisar som lyckas sparka på blåsan redan? Min lilla har lyckats ett par ggr denna vecka, inte så skönt.

Min gör nog aktiva försök, men det har inte så mycket effekt bebis är för liten och det finns så mycket rum i min mage
Svar på tråden BF Februari 2019