Inlägg från: Emma9090 |Visa alla inlägg
  • Emma9090

BF Februari 2019

BellaKH skrev 2018-08-06 18:09:19 följande:

Vilken vecka är du i? :) Så skönt att allt såg bra ut! <3 

Vi fick se vår lilla bebis i 8+0, så häftigt att se hjärtat som pickade på. Därför är jag så orolig nu att det inte ska finnas kvar på UL imorgon :( Vad är risken att det ska hända något sådant på 3 veckor? 

Är inne på samma tankar. Tänk om det inte finns något liv där inne? Vill så gärna höra hjärtslag nu. Men mitt första ultraljud är inte än på två veckor trots att jag är i vecka 11 nu. Så jobbigt att gå och vänta och oroa sig...försöker också tänka bort de där tankarna. För min och bebisens hälsa haha. Är så sjukt att jag ska bli mamma. Herregud vad häftigt att det ligger ett litet litet barn där inne i den svullna, svullna magen.
  • Emma9090
    Sommarkänslor skrev 2018-08-11 21:26:01 följande:

Hur går det för alla här inne? :)

Har ni blivit av eller fått nya symptom ? :)

Är nu i vecka 14 och Har själv nyss vart iväg på kub i veckan o allt såg fint ut va de kunde se och en väldigt livlig liten där inne! Så maffigt att se något stutsa runt så i en fast man inte känner någonting även om det är i ens egen kropp! :O

Nu är längtan till RUL i september för att se lillen igen <3

Har faktiskt blivit av med det mesta av illamåendet, men äter jag inte var tredje timme ca så mår jag lite illa. Magen svullnar upp rejält på kvällen men även på dagen har jag nu sett att jag fått en liten liten baby kula. Hade lite mage innan men det syns verkligen skillnad. Är så glad nu att värmeböljan är borta. Har ni andra fått förhöjd bröstkorg? Mina bhar passar inte längre runt bandet/omkretsen haha. Har kub-test om en vecka och längtar så himla mycket!
  • Emma9090
    Liten 2018 skrev 2018-08-13 21:08:25 följande:

BH, det blev det ny i helgen. Gick inte mer. 1 stl större runt och kupa. Alltså 80E är inte att leka med, hujja. Inte större nu, snälla tack hormoner.

Eller hur! Jag har 80 E från början. Vill inte ens veta vad jag behöver nu haha
  • Emma9090
    Liten 2018 skrev 2018-08-15 14:08:46 följande:

Var ju denna bild det skulle vara :)

Men gud vad roligt. Så fin bild. Längtar ännu mer till mitt kub test nästa vecka ????
  • Emma9090

Har någon av er problem med slem i halsen? Har en ständig slemklump som inte vill försvinna. Den gör även att illamåendet inte försvinner heller. Den sitter fast liksom, och jag är så trött på det :(

Verkar inte finnas någon medicin man kan ta som gravid...

• Emma9090

Mammatights och byxor är inköpta och används trots att de är liiite för stora än haha. Det är plågsamt att försöka ha andra kläder, typ jeans. 
    Hur har ni det med gravidbesvär där ute? Mår ni illa fortfarande? Jag tror jag har börjat få foglossning - REDAN - liksom?!? Och ibland låser sig min höft. Så knäppt att gå igenom alla dessa besvär så tidigt i graviditeten haha. Om tre dagar är det dags för KUB-testet och jag längtar så <3

• Emma9090
    Liten 2018 skrev 2018-08-21 19:24:11 följande:
    Gravkläder är himmelriket nu :)

Jag har känt av foglossning lite redan i V7. Haft mycket besvär 2 tidigare graviditet så jag är i riskzonen tyvärr (sjukskrivningar tidigt). I söndags smällde jag nästan av så ont de gjorde i ryggen. Ryggslutet å höger höft. Tips foglossningsbälte är bra. Själv ska jag till sjukgymnast nästa vecka, hitta övningar för att inte få så ont, förhoppningsvis. Är v 15 nästa vecka.

Så det kan komma tidigt, för mig nästan samma som pluset på stickan tyvärr.

Hoppas du klarar dig!
    Men vad sjukt!!
    Ska verkligen titta på ett sådant bälte om det inte går över. Har samma som dig, långt ner i ryggslutet och vänster höft som bara låser sig. Jag jobbar som undersköterska så ont i ryggen är inte bra för mig haha. Tack för tipset :)
  • Emma9090
    Farsta2014 skrev 2018-09-03 23:17:44 följande:

Jag stannar här (har ej FB) och det skulle vara kul om vi kunde hålla liv i den här tråden. Jag är glad för alla som stannar på FL.

Kommer också stanna här. Har inte FB. Är kanske inte superaktiv men går in när jag kommer ihåg haha. Går in i vecka 16 imorgon fredag. Tiden går fortare och fortare nu och magen har börjat växa. Så himla sjuk och härlig känsla att se bebisen på UL och allt såg så fint ut. Mitt kraftiga illamående har börjat försvinna mer och mer och nu besväras jag mest av det sega slemmet jag har i halsen. BM säger att jag är förkyld men att det aldrig bryter ut ordentligt haha så knäppt. Hur mår ni andra nu när de första veckorna av alla krämpor börjar försvinna?
  • Emma9090
    Sams skrev 2018-09-08 17:04:31 följande:

BF-lista: 

30/1 Crazzy, 2a barnet 

1/2 - Backenmii, 3e barnet 

2/2 - Emhy89, 3:e barnet 

2/2 - Sorkis, första barnet! 

2/2 - MR8692, första barnet 

3/2 - längtan så stor, tredje barnet 

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet

19/2 - Lillatrollet85, första barnet

24/2 - Liten 2018, tredje barnet

27/2 - Sams, första barnet

28/2 - emma9090, första barnet
  • Emma9090
    idahen skrev 2018-09-09 08:14:10 följande:

BF-lista:

30/1 Crazzy, 2a barnet

1/2 - Backenmii, 3e barnet

2/2 - Emhy89, 3:e barnet

2/2 - Sorkis, första barnet!

2/2 - MR8692, första barnet

3/2 - längtan så stor, tredje barnet

5/2 - Gerbera79, andra barnet

6/2 - Stor grön drake, tredje barnet

9/2 - Idahen, andra barnet

16/2 Corneliass, första barnet

19/2 - Lillatrollet85, första barnet

24/2 - Liten 2018, tredje barnet

27/2 - Sams, första barnet

28/2 - emma9090, första barnet

Jag lär ju få ett barn fött i mars hahaha tack gode gud att det inte är skottår
  • Emma9090
    Liten 2018 skrev 2018-09-15 07:55:14 följande:

Fler som vuxit snabbt om magen sista veckorna? Redan 5kg, vägde 69kg innan, tror 2kg ligger på bysten. Nästan gått upp 2 stl på BH. Kommer skrämma mitt barn med dessa matkanoner när den kommer ut hahaha. Magen är stor, min tredje men ändå. Jobbet frågade igår om jag är säker på att det är 1 där inne och inte 2 :D

Har gått upp ca 4 kg. Mamma mia...Är i vecka 17 nu. Hade lite mage sedan innan men nu ser man att det är en bebismage som ligger bakom haha. Är så glad att jag sluppit gå upp i kupstorlek. Behövde endast köpa sådan förlängning till omkretsen liksom.
  • Emma9090

Bara jag som börjar få stel mage? Väntar ju mitt första barn så har aldrig känt så här förut haha. Kan knappt röra mina magmuskler längre hahaha. Magen växer så det knakar. På onsdag får vi förhoppningsvis veta kön på RUL. Har även fått tider till föräldraträffar och en träff till förlossningen. Allt börjar närma sig nu känns det som. Så läskigt och häftigt :)

• Emma9090
    Corneliass skrev 2018-09-23 20:03:04 följande:

Träff på förlossningen? Är det typ som en rundvandring där dom berättar lite hur saker och ting går till? Och hur fick du en tid till det? Skulle oxå vilja det. 

Ja det kommer bli info om smärtlindring och salar osv. Hur allt funkar typ. Det var min barnmorska som fixat det. Vi som är gravida i samhället samlas och går dit i en grupp.
  • Emma9090
    Farsta2014 skrev 2018-10-06 22:33:36 följande:

Är det någon som börjat köpa massa bebisgrejer? Detta är ju 3:e barnet men första pojken så här har det blivit en del nya kläder och filtar men det har också blivit en ny vagn, ny bärsele samt babymonitor. Jag har också börjat bunkra upp med blöjor som jag köper med kuponger.... Någon annan som är tidigt ute?

Fick veta på rul att vi väntar en tjej. (19+2) Letade efter lite bebiskläder men hittade inget fint, eller så kunde jag inte bestämma mig haha. Trodde verkligen inte det. Är så svårt. Vårt första barn. Magen växer så det knakar och är såååå sugen på att börja handla bebissaker. Ser väldigt mycket fram emot att inhandla vagnen men känns lite tidigt att göra det nu haha
Svar på tråden BF Februari 2019