Inlägg från: Liten 2018 |Visa alla inlägg
  • Liten 2018

BF Februari 2019

Välgödda barn i tråden :D Även vår liten var av den större modellen. 3,4 kg uppskattat i V 36+6. Hoppas oxå föda innan BF.

• Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2019-02-06 21:54:05 följande:

Ja, jag känner mig så lättad. Jag behövde inte ens tjata eller diskutera. Läkaren sa att man mer och mer försöker undvika att barnen blir för stora då det innebär komplikationer så det är bara att sätta igång nu sa hon.

Ja, det är lite kul med kille, känns nytt, vet knappt hur jag ska byta blöja trots 2 tidigare barn, ha ha. Kul att kunna köpa lite nya kläder också. Andra får göra som de vill men jag klär helst inte pojkar tjejigt, i rosa och volanger mm. Jag behöver ju inte klä mina tjejer i rosa heller men jag tycker det är en fantastiskt fin färg och upplyftande så har inget emot rosa kläder alls, på tjejer....jag har dock haft väldigt mycket neutrala bebiskläder också, mer än vad jag trodde, så mycket kommer trots allt att återanvändas en tredje gång. Ska bli kul att klä och fota nytillskottet i några neutrala pyjamasar som båda tjejerna också haft när de var nyfödda!

Ååh längtar så nu!

Glöm inte lägg snoppen neråt när blöjan ska på, slipper blöt mage. Och var beredd när du tar av blöjan att kanske behöva vika över snabbt. Ibland passar de på å kissa då. Med pojke så skjuter de uppåt, hahaha. Hänt mig :D

Annars lättare att slippa arkeologiska utgrävningar när de bajsat, lättare att få rent ;D Vi har en av var nu och väntar som sagt oxå pojke nu

Lycka till med liten nu
  • Liten 2018

Då vi väntar sladdis, 10år sen sist så känns det mesta nytt nu, iiiii. Men man kommer nog in i det snabbt igen 8D

• Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2019-02-08 04:58:52 följande:

Ligger vaken med lite rampfeber. Tredje gången jag blir igångsatt så vet lite vad som väntar. Vi kommer åka in till förlossningen runt lunch. Hoppas att bebis är ute ikväll och att han är frisk och mår bra!

Vår 3-åring har fått öroninflammation (märktes igår kväll) så vill försöka få tid hos vc nu på morgonen, skulle kännas jobbigt att lämna henne med barnvakt utan att veta exakt status på öroninflammationen.

Har också klipptid kl 10 imorgon hos frisören, he he. Inte helt planerat att det skulle bli så men men.

Skulle verkligen behöva sova och vila upp mig nu!

Hoppas det kommer fler bebisar i helgen!!

Lycka till nu, håller tummarna att det går smidigt och att ni har er liten i famnen idag <--@
  • Liten 2018
    Farsta2014 skrev 2019-02-09 13:42:50 följande:

Inatt kl 03.01 kom vår lilla prins, 4240gr i v 39+2, så glad att jag fick igångsättning lite tidigare. Han är så fin och perfekt och vi njuter!

Vi fick komma in först kl 18, ej vid lunch som jag trodde i förrgår. Jag hade ju haft lite förvärkar under veckan och var öppen 4 cm vid första kontrollen efter inskrivningen! Man beslöt därför att ta hål på hinnorna och att ingen cytotek behövdes. Vattnet gick men sen hände väldigt lite. Fick värkstimulerande dropp vid midnatt och så tre timmar senare var han ute. Hann med ett par doser med epidural och fick lustgas, det räckte bra. Behövde sys ett par stygn men känner mig hyfsat ok där nere jämfört med tidigare förlossningar! Hade samma bm som vid barn nr 2 och jag hade bra minnen från den förlossningen och den bm så kände mig väldigt trygg hela tiden. Är nöjd och glad! Inga överraskningar.

Lycka till nu alla! Kram på er!

Stort grattis! Bara å njuta nu då rå :)
  • Liten 2018
    MinlillaE skrev 2019-02-10 07:47:11 följande:

Våran lilla flicka föddes den 5e februari <3. Kl 01 vaknade jag av värkar och kl 16 låg det en slemmig liten krabat på min mage. Extra roligt var det att hon föddes i fostersäcken!

Allt har iallafall gått så himla bra, trodde det skulle vara en ordentlig utmaning med en nyfödd men det är ju ingenting jämfört med att vara gravid, kan ju både äta och sova nu haha! Hoppas det går bra för er som fortfarande väntar och grattis till er vars bebisar också har tittat ut :)

E

Åååå grattis. Skönt att allt gick bra. Extra coolt med fostersäck, inte så vanligt.

Längtar så jag döör nu. Haft mycket förvärkar. Önskar det tar fart nu. Vaknat 2 nätter i rad av förvärkar men inget mer sen.
  • Liten 2018

Kändes som jag har en Hulken som bor i en etta idag. Helskotta vad det kan kännas nu när han rör sig. Tänkte, nu går vattnet med allt de böket hahaha. Näää bara hoppas nu

• Liten 2018
    stor grön drake skrev 2019-02-13 04:25:51 följande:

I måndags 11/2 kom vår lilla envisa tjej. I bästa Lotta på Bråkmakargatan stil så har hon gjort allt efter eget huvud. Motstod oberörd 4 hinnsvepningar innan hon bestämde sig att födas dagen innan igångsättning. Ca 5 timmar aktiv fas, ganska långt krystskede (min uppfattning, i tid var den säkert inte så lång) som visade sig bero på att hon behagade födas i vidöppet läge. Tydligen lite speciellt då verkligen ALLA i personalen på BB vet att det fötts en bebis så. När jag googlar hittar jag väldigt lite fakta och info, men synonymt verkar vara det ofts behövs sugklocka och att mamman ofta spricker mycket. Jag behövde dock ingen klocka och sprack mindre än med mina 2 tidigare barn det enda är att jag är väldigt öm i svanskotan, vilket är helt normalt under omständigheterna.

Vilken entré :) Grattis till er och nu kan ni bara njuta å mysa <3
  • Liten 2018

Tuff natt, trodde mina höfter låg i bitar, satans foglossning. Sen ordentliga förvärkar, å misstänkt slempropp i morse. Hoppas det är när nu, hoppas, BF 23 feb. Hejja vi som är kvar

• Liten 2018
    lillatrollet85 skrev 2019-02-16 18:49:21 följande:

Ojoj... Spännande... Håller tummarna!!

BF 19.. Nu på tisdag.. Å de sista dagarna har ja känt mig så ogravid... Alla krämpor är som bortblåsta.. Lite öm mellan benen bara..å sammandragningar /förvärkar.. Å en mage som är ivägen å mini rör sig.. Men annars?! Ingenting.. Ja som mått skit större delen.. Undra om de är lugnet före stormen??!!

Dagen har varit ok, men mycket förvärkar å sammandragningar. Vi får se vad det tar vägen för oss. Lycka till oss nu, hejja hejja hejja.
  • Liten 2018

Vaknade nyss av en bebis som rotade runt som satan igen. Somnade om några minuter för att sen vakna att det blev blött. Upp å mer slempropp och misstänker att vatten nu sipprar å har små värkar. Hoppas hoppas på lite sömn nu tack. Schysst tid liksom :p

• Liten 2018

Det tilltog och i morse åkte vi in. Täta å starka värkar. Krystvärkar när vi kom så de fick lite panik ???? Men det visade sig att jag var öppen 5cm och även denna lilla skrutt låg med ansiktet uppåt. Det gör att man får krystvärkar fast det inte är dax. Asjobbigt kan jag tillägga. Fick superbra team som prövade nya metoder för att få han å rotera sig rätt och att värkarna skulle ge bra effekt. Svarade bra med epedural å deras olika ställningar :) helt fantastiskt bra upplevelse fast han låg i lite svårare läge. Vi mår båda bra, supersnäll kille som kommer heta Alwin och väger 3,8kg 53cm lång med sin ankomst idag kl 12.05 :)

Hejja ni som är kvar <3

• Liten 2018
    lillatrollet85 skrev 2019-02-19 22:54:52 följande:

Här ligger jag och ska försöka sova... Vattenavgång sen i söndags... Inne på kontroll nu ikväll... Och visst va det vattnet som sippra... Hem vila å sova.. Tillbaka imon kl 9 för igångsättning... Om de nu inte drar igång av sig självt inatt...Får se vilket å hur dom väljer att starta detta äventyr... Va visst lite olika saker som spelade in..

Lycka till nu å hoppas att du idag har er lilla skrutt hos er. Bebis bubblan är så härlig<3. Från att ha så ont av foglossning, förvärkar mm så känner jag mig så mycket bättre redan. Fantastisk dem här kropparna vad de gör.

Lycka till er andra, snaaart så
  • Liten 2018
    LeyasMamma skrev 2019-02-24 13:51:00 följande:

Är vi några kvar i tråden? :)

Lite nyfiken på er som fått barn redan, när fick ni i jämförelse mot det beräknade datumet?

1an, 3 veckor innan BF.

2an, 1 dag innan BF

3an nu, 1 vecka innan BF

Hoppas ni snart har er lilla i famnen
  • Liten 2018
    LeyasMamma skrev 2019-02-28 16:56:13 följande:

Nu är vår lilla tjej här:)

Började igår eftermiddag med en liten blödning strax innan 16, inga värkar förens runt 17-17.30, ringde förlossningen vid 19.00-19.30 och då ville dom att vi skulle komma in på en kontroll. Va inne kl 20 på förlossningen och hon är född 21.05 :) 4005g och 50cm lång.

Grattis <3 Skönt att det gick så fort. Nu får ni bara Njuuut av nya lilla tillskottet.
  • Liten 2018
    lillatrollet85 skrev 2019-03-16 17:04:20 följande:

Grattis till alla bebisar!!!

Jodå... Visst kom hon... Värkarna satte igång på natten... Å vi åkte in 3.30... Vid 8.45 fick jag värk stimulerande dropp.. Å sen gick allt fort... Dock kom hon inte ut förrän de bytt bm team vid 15... Tror fm personalen såg "problemet" och vågade inte ta sitt ansvar... Lillan kom ut med navelsträngen 2 varv runt halsen.. Men allt har gått bra.. Vi försöker hitta till nån form av rutin här hemma... Men de blir lite från dag till dag..

Grattis!

Bra att allt gick bra.

Ja, rutin var det :) Vi har börjat få lite rutin, han äter va var tredje timme, så det känns skönt.

Ha gott nu alla med era små å tack för att vi fick följas åt. Har gjort dystra dagar lite lättare att hantera.
Svar på tråden BF Februari 2019