BF Februari 2019
Hej! Ansluter till tråden :) är gravid i vecka 9+4 med bf 14/2. Första barnet, med hjälp av äggdonation.
Var på vul idag och fick se en liten minimänniska som rörde på sig och ett fint tickande hjärta <3 Allt såg bra ut!
Hej! Ansluter till tråden :) är gravid i vecka 9+4 med bf 14/2. Första barnet, med hjälp av äggdonation.
Var på vul idag och fick se en liten minimänniska som rörde på sig och ett fint tickande hjärta <3 Allt såg bra ut!
Så himla roligt att följa och läsa allas inlägg. Kul att ha några att prata med liksom. Det jobbigaste nu är att magen är så pass stor som om jag skulle vara gravid i vecka 25 eller något. Sinnessjukt vad svullen den är. Får inte på några av de kläder jag brukade ha så hårsnodden är min bästa vän just nu hahaha. Knäppt också att jag inte bara är svullen på nedre delen av magen utan även ända upp till brösten liksom. Så svårt att dölja detta på jobbet och för familj. Vad händer hahahaha
Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.
Är nu i vecka 19 och ska på RUL nästa vecka! Vi har fått reda på vid NIPT-test att vi väntar en flicka. Men jag har knappt någon mage alls ännu, väldigt liten och ingen skulle kunna ana att jag är gravid. Har bakåtlutande livmoder, det påverkar ju en del. Har bara gått upp 2 kg hittills, men mer blir det säkert framöver. Är smal i övrigt så föreställde mig att magen skulle synas tydligt nu, men icke!
Känner henne röra sig mycket och igår kunde maken känna sparkarna på magen för första ggn, hon fick in ett par riktiga karatekickar^^. Väldigt märklig men mysig känsla, första barnet för min del :)
Fick veta på rul att vi väntar en tjej. (19+2) Letade efter lite bebiskläder men hittade inget fint, eller så kunde jag inte bestämma mig haha. Trodde verkligen inte det. Är så svårt. Vårt första barn. Magen växer så det knakar och är såååå sugen på att börja handla bebissaker. Ser väldigt mycket fram emot att inhandla vagnen men känns lite tidigt att göra det nu haha
Jag har också tagit influensavaccinet, med förkylningsastma och graviditet på det vågar jag INTE skippa vaccinet i år. Är nog en av dem som skulle hamna på intensiven, med tanke på hur hemsk astman blir bara av vanliga förkylningar.
Min BM sa att hon haft några blivande mammor genom åren som hamnat på intensiven och där allt fostervatten har försvunnit.