Inlägg från: Kaffe81 |Visa alla inlägg
  • Kaffe81

BF Februari 2019

Sandihåret skrev 2018-07-24 14:13:53 följande:

12+3 idag. Var på ultraljud igår..

Vilken upplevelse att få se en liten människa spinna runt där inne. ..

Gjorde kub test. Inget önskeresultat. 1:5 på ts21 och 1:47 på 13/18.

Kom som en chock över mig, grät hejdlöst hela kvällen .

Tänkte att de värsta kanske kan vara 1:100.... så får man 1:5... världen har smått rasat samman, jag är i standby läge. Vet ej om jag ska frysta vara glad över graviditeten eller ställa in oss på att barnet är sjukt och i såfall avbryter vi.

Gjorde NIPD test. Proverna ska skickas till USA. Då får man ett troligare svar.

Tack och lov så ingår allt detta i vår sjukvård i Värmland.

Svårt att se sig själv i spegeln men den lilla putande magen, och ibland känns det som Ramlösa i magen, det går liksom inte att låta bli att tänka på hur det kommer bli.

Det tar 10-14 dagar innan man får svar.

Vad tråkigt! Men för att peppa lite: tänk på att det är 4/5 sannolikhet att allt är bra, mycket högre chans än risken på 1/5. Vi fick 1:137 på 13 och 18, väldigt obehagligt och förstår standby-läget. Vi fick göra NIPT och fick svar igår, efter 8 dagar, att allt var normalt. Så skönt! Lycka till!!!
  • Kaffe81
    Närärdetvårtur skrev 2018-08-16 10:24:54 följande:

Nu vågar jag mig nog in här i tråden, om än lite sent, hoppas det är ok! Jag har följt tråden sedan start och det är så kul att följa alla! Jag är i vecka 12+4 och gjorde KUB igår och fick toppenresultat 1:20 000.

Jag är 35 år och detta är mitt första barn. Jag och min man har haft en lång och jobbig resa på 3,5 år för att få till en graviditet. Vi är oförklarligt barnlösa och har gått igenom 5 IVF plus 4 frysinsättningar och äntligen verkar det gå vägen. För ett år sedan blev vi gravida efter en IVF men det slutade tyvärr i MA och i februari i år blev vi gravida igen efter en frysinsättning men det blev ett utomkvedshavandeskap men akut operation där ena äggledaren fick tas bort. Alla motgångar har tärt så hårt på oss båda och vi hardenästan förlorat allt hopp samt en himla massa pengar, det är ju inte gratis med IVF/frysinsättningar direkt. Men i juni bestämde vi oss för att sätta in ett av våra embryon i frysen efter att ha sparat ihop lite mer pengar och nu står vi här med en sprattlande liten kotte i magen.

Vi har gjort 3 ultraljud innan KUB (de följer upp nästa graviditet efter utomkvedshavandeskap noga för att säkerställa att den sitter på rätt ställe) så vi hade ju sett kotten men går fick vi se den röra sig å vinka lite, snacka om känslostorm. Även om vi sett kotten några gånger så har oron ändå funnits där att det ska bli MA eller att KUB skulle ge dåliga resultat eftersom jag är 35 år men allt såg så bra ut så nu hoppas jag att vi kan slappna av och börja njuta av tanken att vi äntligen ska få bli föräldrar. Vi får bara hoppas att jag snart börjar må bättre, har haft en tung sommar med konstant illamående och noll energi. 

Vi har ännu inte berättat för nära å kära men så fort vi gjort det är jag redo att hoppa in i en FB-grupp och följa er alla vidare men även här på FL oxå. Vore kul att få kontakt med andra februariförstföderskor och gärna Stockholmbor!

Långt inlägg men jag har väntat så länge på detta tillfälle, att äntligen få joina denna värld som jag har känt mig så utestängd från i många år!

Stort grattis till er alla gravida i denna tråd!

Men vad roligt, stort grattis! Vi har en liknande story: är 36 år och vi har försökt i 6 år, gjort två IVF som lyckades nu på det andra efter flera stora operationer av myom genom åren. Vi hade gett upp hoppet nu så helt overkligt att det skulle gå för oss också och vi får kliva in i den här världen. Är i vecka 18 nu (så bf i januari som förmodligen blir i slutet av dec pga kejsarsnitt) och har RUL på tisdag, har gjort två ultraljud redan och såå häftigt att se! Håller tummarna för att allt ser bra ut så ska vi fira med första bebisplaggen sedan, magiskt! Stort grattis igen!.
  • Kaffe81
    Närärdetvårtur skrev 2018-08-20 08:48:37 följande:

Grattis till er oxå!!! Ni har ju hålit på ett par år längre än oss men visst känner man sig mör efter alla dessa år av väntan och försök?!. Jag trodde att jag skulle vara såååå lycklig nu och det är jag ju såklart men alla dessa år av misslyckanden ligger ändå kvar någonstans där i bakhuvudet och gör att jag inte kan glädjas fullt ut. Men man har ju ett tag kvar och jag känner att varje dag tar mig närmare vårt lilla mirakel och att sorgen efter alla år av försök släpper mer och mer. Känner du likadant?

Ska du göra kejsarsnitt pga ditt myom eller är det av annan anledning?

Ja verkligen, det är svårt att ta in att det faktiskt har lyckats nu och svårt att tänka sig och tro på att det kommer gå vägen men samtidigt försöker jag leva i stunden och tänka att så här långt har vi aldrig kommit förut, bara det är ju fantastiskt, passar på att gå all in i graviditeten och det stadie vi är i nu, man vet ju aldrig hur länge det varar så lika bra att njuta. Det känns svårt att tänka för långt fram, utifall det skulle bli något fel, det är fortfarande så overkligt allting. Vi har RUL imorgon och om allt ser bra ut då blir det nog lite mer verkligt efteråt och vi vågar slappna av lite mer, vi är ju nästan halvvägs nu. Jag har opererat livmodern flera gånger pga myom så den kommer kanske inte hålla för krystvärkar så det blir kejsarsnitt direkt istället men det känns som en mindre grej i sammanhanget.
Svar på tråden BF Februari 2019