Inlägg från: anny1 |Visa alla inlägg
  • anny1

BF Februari 2019

Hej!

Plussade svagt i tisdags och starkare idag så följer gärna med i den här tråden och på FB.

Uppdaterar listan

BF-lista:

30/1 - Crazzy (2:a barnet)

1/2 - Backenmii (3:e barnet), Norrlänska (2:a barnet), Mannagry, Linaslus (4:e barnet)

2/2 - Emhy89 (3:e barnet), Sorkis (1:a barnet), MR8692 (1:a barnet), Karlin86 (1:a barnet), Ahlm98 (1:a barnet), spion, Juli2014, Line91

3/2 - längtan så stor (3:e barnet), bluegrass (4:e barnet)

4/2 - Sandihåret (1:a barnet), Frökenfräken24 (2:a barnet)

6/2 - Syrsan (1:a barnet)

7/2 - Semlanmajken (1:a barnet), Stellitsa, Finasteunge (3:e barnet), Sarisen79 (2:a barnet)

8/2 - Lottch3n (2:a barnet), cassandrah (2:a barnet), Philiothe81

9/2 - Milian03 (2:a barnet), Maddis94444, babydreams (2:a barnet), EmelieBianca (3:e barnet)

10/2 - eemc (1:a barnet), sannacamilla (1:a barnet)

11/2 - Lindapåjakt (2:a barnet)

12/2 - __Fundersam__, E88 (3:e barnet), 1995lj

13/2 - anny1 (2a barnet)

14/2 - ämmäh (1:a barnet)

16/2 - mariamarre83 (2:a barnet)

19/2 - Sommarkänslor

• anny1
    Anonym (Orolig tjej) skrev 2018-06-08 09:38:14 följande:

Hej. Har inte skrivit i denna gruppen förut. Plussade tisdag förra veckan. Alltså 29/5. Har haft väldigt kramper varje dag och natt så att jag inte fått sova. Åkte in till gyn akuten igår. Fick göra VUL men hon såg inget foster i fostersäcken. Hennes svar var att det finns 3 olika senarier. Antingen har graviditeten stannat av tidigt så att den inte har växt, eller så är graviditeten mycket tidigare än vad vi tror, eller utomkveds (men det såg hon inga tydliga tecken på men kunde inte heller utesluta. Fick ta blodprov för hcg och ska tillbaka på söndag för ett till prov och Bil.

Är helt förstörd och vet inte vad jag ska vänta mig.

Åh :?-( håller tummarna för att du inte är lika långt gången bara.
  • anny1
    4kanske5 skrev 2018-06-08 22:51:09 följande:

Hej allihopa

Just nu är jag i lite chock och vet inte riktigt vad jag känner och vill :/

Jag blir 47 i oktober och har fyra barn (de är snart 11, 9, 6 och 3) detta var absolut inte planerat och jag har precis sökt in på högskolan och i min ålder är det ju verkligen "sista chansen" samtidigt så vet jag att jag inte vill/klarar en abort

Har inte "vågat" berätta för gubben än utan vill klura lite på egen hand först och försöka landa lite i vad jag känner inför detta

Även om du börjar högskolan så kan du ta en paus i utbildningen för att vara föräldraledig. Jag har också sökt in på högskola och tänker att om jag kommer in så ska jag börja och gå första termin och sen ta ett år föräldraledigt ungefär. Det vill säga om pyret i magen håller sig kvar
  • anny1

Någon mer som inte direkt har ngr symptom på graviditet ännu? Testerna blir fortfarande starkare för varje dag men jag har inte direkt ngr känningar ännu. Idag är jag på 4+2 så vet att det fortfarande kan vara för tidigt för att känna något men vill höra om ngn mer har det som jag.

Har haft molvärk en dag, känning i ena bröstet men det var en vecka sedan men inte så mycket mer.

• anny1
    Milian03 skrev 2018-06-10 18:44:41 följande:
    Kommer nog åka in blöder jag från tappen kan dom behöva stoppa det. Annars är det missfall. .. Jag är så ledsen :'( :'(
    Håller alla tummar o tår för att det kommer gå bra! 
  • anny1
    Milian03 skrev 2018-06-10 21:39:04 följande:

Jag blöder från såren där proven togs. Graviditeten var kvar <3 Nu har läkaren penslat med något blodstoppande.

Så skönt!!  
  • anny1
    4kanske5 skrev 2018-06-13 06:28:46 följande:

Hur långt har ni kommit och vad har ni för symtom så här långt?

Jag är i v 6 (5+3) 

Jag mår illa, främst pågå eftermiddagen, men tack o lov inte så jag behöver kräkas
    TRÖTT
    Kissnödig
    Molvärk i magen
    Sover oroligt
    Konstant sugen på mat (och sex)  ;)
    Förvirrad och disträ
    Fumlig

Jag är i v5 nu (v6 börjar på fredag). Känner typ ingenting just nu förutom pyttelite ömma bröst. Hade lite molvärk någon dag i slutet av förra veckan. Lite så man är orolig för att det inte står bra till men försöker vara lugn och inväntar v6 för att se ifall det kommer mer symptom längre fram. 
  • anny1
    Milian03 skrev 2018-06-13 14:04:53 följande:
    Oroar mig gör jag.. Ingen molvärk, inga ömma bröst, ingenting... Möjligtvis känslig i humöret men inga fysiska symtom.
    Jag känner inget direkt heller. Är mer kissnödig bara. Idag är jag i v5 (4+6).. tror det kommer mer symptom snart för oss båda. Vilken vecka/dag är du på?
  • anny1
    4kanske5 skrev 2018-06-18 21:14:37 följande:

Nog ett nytt MF på väg, gravtest visade 2-3 veckor och borde visa +3 och idag har jag börjat ha lite blodblandade flytningar så nu är det nog bara att invänta ett nytt MF :(

Känner mig både lättad och ledsen samtidigt, denna graviditeten var ju oplanerad och väldigt dålig tajming men oxå sista chansen <3

Ring din BM och fråga om vul, det måste inte vara ett missfall på gång. Håller tummarna för att allt går bra!
  • anny1
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-26 07:16:17 följande:

Help! Mitt enda symtom på graviditet förutom utebliven mens har varit att jag hade lite, lite ömma bröst om jag tryckt på utsidan av dem! Sen igår är det borta och jag känner ingenting what so ever! Vecka 7. Någon med mer som har lite symtom och som försvunnit? Kan ju inte låta bli att tänka att det inte kommer gå väl, särskilt inte med tidigare dåliga erfarenheter i bagaget.

Har ungefär samma som dig. Hade lite molande värk precis när jag plussade och lite ömma bröst i ngn/ngr veckor (alltså liiiite ömma bröst) men annars inget direkt symtom. Vet inte om jag är värst trött heller, men känner mig typ mer orkeslös, behöver ju dock inte vara graviditeten.. inväntar illamåendet men än så länge mår jag prima.

Försöker bara lita på att kroppen tar hand om lilla pyret i magen på bästa sätt och intalar mig att allt är normalt samt att jag är gravid tills bevisat motsatsen <3

Ska göra KUB i augusti så det är lång väntan men eventuellt ska jag få ett ul tidigare (om två veckor).. hoppas hoppas!
  • anny1
    stjärnasomärdin skrev 2018-06-28 05:27:56 följande:

Nu inatt fick jag det första blodet på pappret när jag var uppe och kissade. Så jag antar att mina ickesymtom var vad jag befarande...

Åh.. fast det måste ju inte vara början på missfall. Ska du kontakta nån gynmottagning? De kanske kan göra ett vul?
  • anny1
    Liten 2018 skrev 2018-06-27 23:28:16 följande:

Nån mer som har uppblåst mage. Herregud känner jag ibland, jobbet å andra ska inte börja undra nu.

Ooo ja... känner mig väldigt plufsig just på magen. Går typ och håller in lite hela dagarna på jobbet!
  • anny1
    Enrosakorv skrev 2018-07-06 20:16:55 följande:

Hej allihop!

Gravid vecka 7+3, och i tisdags fick vi se ett hjärta ticka :D mår precis som vanligt förutom lite tröttare ibland och kan må lite dåligt om jag är i solen för länge, men annars.. Så skönt!! Hur mår ni?

Va skönt! Och härligt att se ett hjärta slå!

Jag är i V8+4 och haft väldigt lite illamående runt midsommar men ingenting just nu. Ska på UL på torsdag då jag kommer vara v9+0 om de inte flyttar datumet. Är lite orolig över min avsaknad av de klassiska symptomen så det är med lire skräckfylld förväntan vi längtar till ultraljudet.
  • anny1
    Farsta2014 skrev 2018-07-11 01:13:36 följande:

Har inte vågat vara så aktiv i tråden pga missfallsrisk men just nu är allt bra. Har haft mycket missfärgade flytningar till och från samt molvärk. Jag tycker molvärken varit kraftigare än tidigare grav. Sen så fick jag en blödning för en dryg vecka sedan och blev då livrädd (var i v 7+4 då). Blödningen upphörde samma kväll men efter följde en ny vecka med missfärgade flytningar. Tror nu ev att det var en sk genombrottsblödning då den kom när mensen skulle kommit om jag inte varit gravid.

Hela förra veckan gick jag och oroade mig för att blöda igen och jag tog massor av gravtester för att se om de blev svagare. Gravtesten skiftade i styrka men var alltid ganska starka. Det sista gravtestet i v 8+1 var superstarkt så blev lite lugnare då. Hur som, då hade jag redan beställt tid för tidigt ul och så idag (8+3) fick jag se lilla pyret och allt såg jättebra ut! Läkaren sa att jag kunde slappna av nu.

Ps! Läkaren sa att gravtesterna bara blir svagare om fostret stötts ut så mina tester var helt onödiga men men vad gör man inte när man är desperat. Ser fram emot när jag kan kolla med doppler hemma!

Hej! Så skönt att du kan känna dig mindre orolig nu Kan förstå att det är väldigt läskigt och oroande med blödningar. Jag har haft turen att inte haft ngr blödningar men jag vet inte om allt är bra i magen ändå så klart. Jag ska på ul imorgon...Är väldigt nervös!
  • anny1
    LeyasMamma skrev 2018-08-07 13:56:19 följande:

Vart på mvc idag för inskrivning, fick tid till nästa mvc i v 25 och även bokat rul, men fick inte rul förens 26/9 och det känns ju som en evighet dit! Hade ju helst velat komma in snart och se att allt står rätt till och bra till i magen:) annars såg övriga värden bra ut än så länge så vi kan ju hoppas att det försätter så och att jag slipper äta järntabletter :) hur mår ni andra?

Min nästa tid är också för RUL (17/9) och sedan veckan efter till mvc igen. Mår finfint just nu, inget illamående kvar men är tröttheten är fortfarande kvar lite. Jag hoppas jag slipper järntabletter den här gången, kämpade med två om dagen andra halvan av förra graviditeten..
  • anny1
    Liten 2018 skrev 2018-08-30 13:49:20 följande:

Hur mår ni, någon som känner något fladder därinne? Det här är min tredje graviditet och jag har känt av nått fladder denna vecka. Men längtar till de riktiga "här är jag" puffarrna.

Har så smått börjat känna små rörelser i livmodern. Inte varje dag men ändå Precis gått in i v 17 (andra barnet), min livmoder ligger tydligen bakåt i kroppen vilket en läkare sa skulle kunna bidra till att man känner senare.
  • anny1
    Irmelin84 skrev 2018-09-02 21:22:39 följande:

Hej hello!

Inte vart aktiv här i tråden sen vi startade en hemlig facebookgrupp. Tror inte så många alls som var med i tråden i början är kvar här. Vi är iaf ca 100 personer och det har bestämts att vi låser grupper efter att de flesta genomgått RUL. Om ni vill gå med kan ni maila mig er mailadress kan jag lägga till er. Som sagt, gruppen är hemlig!

Vad heter gruppen? Är den bara för förstföderskor?
  • anny1
    Anonym (35-åringen) skrev 2018-09-03 18:58:55 följande:

Gruppen är hemlig så du kan inte söka på den. Den är för alla med BF i februari 2019

Nä det förstår jag. Är redan med en februaribebisgrupp men det är nog en annan. Mailar henne.
  • anny1
    Banania skrev 2018-09-14 23:19:04 följande:

Någon här inne som har erfarenhet av att byta mvc?

Börjar tröttna på besök som varenda gång ska bokas om x antal gånger, information som försvinner och idag som skulle varit återbesöket efter RUL visade det sig att de missat att boka in ett besök öht... Har lapp på tiden och inget annat besök var inbokat så det är INTE jag som tagit fel på tiden. Dessutom lovade de att ringa under dagen men inget samtal. Känns inte riktigt som att jag kan lita på vården längre och börjar få en del ångest inför nästa besök och framförallt den kommande förlossningen.

Så är det någon som har tips på BRA mvc i Göteborg där man slipper strul? Och hur man bäst går till väga för att få byta?

Tacksam för alla tips!!!

Åh va drygt.. När vi bodde i Göteborg förra graviditeten gick jag på Linnestadens mvc och sedan även Bvc. Var mycket nöjd med båda ställena. Hoppas du hittar något bra ställe!
Svar på tråden BF Februari 2019