BF Februari 2019
Hejsan mammor, jag är gravid BF 24/2! lyckligast i världen och ska få pousedotvillingar. Har en dotter som är född 22/11 2017. Är skit nervös och det känns jätte jobbigt då min mans familj beter sig som svin emot mig.
enda sedan de träffat mig har de lagt elaka dryga kommentarer som jag hela tiden varit tyst om och inte sagt ifrån med respekt för min man. Men nu här om dagen sa jag ifrån och nu så säger dom att jag inte är värd att ha min mans efternamn. De har hela tiden lagt elaka kommentarer om att jag är svensk (dom är kurder) och säger åt mig att inte yttra mig när någon gör mig ledsen.
vet inte hur jag ska känna när man känner sig så oälskad av folk. Men tack och lov har jag en bra man som alltid är med mig och har min rygg. hade varit skönt att prata med någon som också varit med om detta eller liknande situation.
Finns nog väldigt många som känner precis som du. Det är ganska vanligt att man känner så när man kommer från en annorlunda kultur kan jag tänka mig.
Går det inte att prata med familjen på något sätt? Berätta lite hur du känner, prata med mannen och kanske be honom ta ett snack med familjen.?
Hur känner dom nu när du är gravid, eller du kanske inte har berättat det än? Jag hoppas det löser sig för er!! Du får ta och stå på dig lite!