Inlägg från: 4kanske5 |Visa alla inlägg
  • 4kanske5

BF Februari 2019

Hej allihopa

Just nu är jag i lite chock och vet inte riktigt vad jag känner och vill :/

Jag blir 47 i oktober och har fyra barn (de är snart 11, 9, 6 och 3) detta var absolut inte planerat och jag har precis sökt in på högskolan och i min ålder är det ju verkligen "sista chansen" samtidigt så vet jag att jag inte vill/klarar en abort
    Har inte "vågat" berätta för gubben än utan vill klura lite på egen hand först och försöka landa lite i vad jag känner inför detta

• 4kanske5

BF-lista: 

30/1 - Crazzy (2:a barnet)

1/2 - Backenmii (3:e barnet), Norrlänska (2:a barnet), Mannagry, Linaslus (4:e barnet)

2/2 - Emhy89 (3:e barnet), Sorkis (1:a barnet), MR8692 (1:a barnet), Karlin86 (1:a barnet), Ahlm98 (1:a barnet), spion, Juli2014, Line91

3/2 - längtan så stor (3:e barnet), bluegrass (4:e barnet)
    4kanske5 (5:e barnet)

4/2 - Sandihåret (1:a barnet), Frökenfräken24 (2:a barnet)

5/2 - Guldblomman (1:a barnet)

6/2 - Syrsan (1:a barnet)

7/2 - Semlanmajken (1:a barnet), Stellitsa, Finasteunge (3:e barnet), Sarisen79 (2:a barnet), Milian03 (2:a barnet)

8/2 - Lottch3n (2:a barnet), cassandrah (2:a barnet), Philiothe81 (3:e barnet) smultronblomma2019 (1:a barnet)

9/2 - Maddis94444, babydreams (2:a barnet), EmelieBianca (3:e barnet)

10/2 - eemc (1:a barnet), sannacamilla (1:a barnet)

11/2 - Lindapåjakt (2:a barnet) 

12/2 - __Fundersam__, E88 (3:e barnet), 1995lj

13/2 - anny1 (2a barnet)

14/2 - ämmäh (1:a barnet) 

16/2 - mariamarre83 (2:a barnet)

19/2 - Sommarkänslor

• 4kanske5

BF-lista: 

26/1 - Lewaize (1:a barnet)

29/1 - 35-åringen (3:e barnet)

30/1 - Crazzy (2:a barnet), T90 (1:a barnet)

31/1 - Solstrål1 (1:a barnet)

1/2 - Backenmii (3:e barnet), Norrlänska (2:a barnet), Mannagry, Linaslus (4:e barnet)

2/2 - Emhy89 (3:e barnet), Sorkis (1:a barnet), MR8692 (1:a barnet), Karlin86 (1:a barnet), Ahlm98 (1:a barnet), spion, Juli2014, Line91

3/2 - längtan så stor (3:e barnet), bluegrass (4:e barnet) 

4/2 - Sandihåret (1:a barnet), Frökenfräken24 (2:a barnet) Carro1992 (1:a barnet)

5/2 - Guldblomman (1:a barnet)

6/2 - Syrsan (1:a barnet)

7/2 - Semlanmajken (1:a barnet), Stellitsa, Finasteunge (3:e barnet), Sarisen79 (2:a barnet), Milian03 (2:a barnet), mrsrahmati (1:a barnet)

8/2 - Lottch3n (2:a barnet), cassandrah (2:a barnet), Philiothe81 (3:e barnet) smultronblomma2019 (1:a barnet), AgnesONutter, Challe2018 (1:a barnet), Trasslan 

9/2 - Maddis94444, babydreams (2:a barnet), EmelieBianca (3:e barnet) blomman (1:a barnet) geellaa

10/2 - eemc (1:a barnet), sannacamilla (1:a barnet) Jaqline (3:e barnet)
    4kanske5 (5:e barnet)

11/2 - Lindapåjakt (2:a barnet) Corneliass (1:a barnet)

12/2 - __Fundersam__, E88 (3:e barnet), 1995lj

13/2 - anny1 (2a barnet), emma0487 (2:a barnet)

14/2 - ämmäh (1:a barnet) 

16/2 - mariamarre83 (2:a barnet)

16/2 - mli82 (3:e barnet), Lovisanilsson95 (2:a barnet)

17/2 - mindran (2:a barnet), stjärnasomärdin (2:a barnet)

19/2 - Sommarkänslor

13/3 Verkliga (2:a barnet)

• 4kanske5

Hur långt har ni kommit och vad har ni för symtom så här långt?

Jag är i v 6 (5+3) 

Jag mår illa, främst pågå eftermiddagen, men tack o lov inte så jag behöver kräkas
    TRÖTT
    Kissnödig
    Molvärk i magen
    Sover oroligt
    Konstant sugen på mat (och sex)  ;)
    Förvirrad och disträ
    Fumlig

• 4kanske5
    Anonym (Nervös) skrev 2018-06-13 23:08:53 följande:

Hej alla, jag plussade förra torsdagen och blev jätteglad. Är dock väldigt nervös, känns som att det blir värre ju mer man läser. Min molvärk har avtagit väldigt mycket. Har humörsvängningar, lite yrsel i omgångar och ont i brösten. Inskrivning planerad 25/6. Är det lönt att göra ett Vul innan dess? ????

Före v 7 är det inte lönt att göra ett VUL för då är det ofta omöjligt att se ett hjärta och det leder bara till mer oro 
  • 4kanske5
    Anonym (LL) skrev 2018-06-14 12:26:33 följande:

Plussade för ett tag sen och berättade såklart för pappan, även långt innan då jag kände att det skulle bli ett plus vilket han inte verkade ta dåligt då.

Vi har vart med varandra i ett par år och redan från start sa jag tydligt att vi får skydda oss då jag aldrig någonsin vill gå igenom och göra en abort. Men han har inte brytt sig att skydda sig för fem öre.

Och nu är jag gravid & han vill inte behålla då han inte känner sig redo. Men vill jätte gärna ha barn senare i livet.

Jag tycker det är jätte jobbigt och mår konstant dåligt för att känna mig tvingad att göra något som jag sagt från start att jag inte vill gå igenom och han har sagt att han förstår det.

Har egen bostad, fast jobb & underbar familj (ingen vet något) Men vad ska man göra. Vet varken ut eller in :( (är i v.7)

Känner du att du vill ha barnet så behåll det, gör du en abort mot din vilja kommer du att ångra dig
    Han har varit med och satt er i den här situationen så då får han välja, antingen er båda eller ingen av er <3 

Hoppas han ändrar sig när det fått sjunka in lite

• 4kanske5

Jag är fortfarande jättekluven till denna graviditeten, ena sekunden är jag tvärsäker p att jag vill ha ett barn till och superglad över chansen att få vara med om den här resan en gång till för att i nästa sekund bara känna att "nä detta orkar vi inte en gång till, syskonen är för stora, huset för litet, vi för gamla och jag hade tänkt plugga så jag måste göra abort"
    Velar och vet varken ut eller in

• 4kanske5

Nog ett nytt MF på väg, gravtest visade 2-3 veckor och borde visa +3 och idag har jag börjat ha lite blodblandade flytningar så nu är det nog bara att invänta ett nytt MF :(

Känner mig både lättad och ledsen samtidigt, denna graviditeten var ju oplanerad och väldigt dålig tajming men oxå sista chansen <3

• 4kanske5
    anny1 skrev 2018-06-18 21:27:57 följande:
    Ring din BM och fråga om vul, det måste inte vara ett missfall på gång. Håller tummarna för att allt går bra!

Jag har ju ett antal MF bakom mig och min ålder talar ju för ett nytt (jag blir 47 i höst)

Detta var min 12:e påbörjade graviditet och med de 4 som blivit  barn <3 så har jag aldrig haft någon blödning öht

De flesta symtom jag hade har försvunnit och som sagt så visar graviditetstestet alldeles för få veckor, jag gick in i v 7 idag (6+1) och testet visade 2-3 v så känner mig ganska säker på att det är över

Svar på tråden BF Februari 2019