• HH2016

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 16:23:49 följande:
    Va tråkigt att det inte blev nått till frysen! Håller tummarna för den i magen! Msn får alla möjliga symtom när man ruvar... tagit på mig extrajobb för att få dagarna att gå fram till TD.
    Ja. Här hemma är det fullt ös. Renovering och midsommarfirande hoppas jag får tiden att gå snabbare. 

När har du testdag?
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 16:34:53 följande:
    Det är ju skönt ändå, då har du massor å göra :) testdag 3 juli, känns som en evigheeeet....
    Några dagar senare för oss. 

Tycker bara det är svårt när man dessutom måste hantera alla biverkningar... Ont i äggstockar, uppsvälld mage, större och ömmande bröst... 
  • HH2016

Ruvardag fyra, embryo fyller 5 dagar idag. Hoppas INNERLIGT att den lilla pluppen trivs bra där inne!

• HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-23 19:06:43 följande:
    Min lillplutt är 8 dagar idag.. ruvardag 3.. hoppas den lever å mår väl här också.
    Det känns så konstigt Man skall leva som om man vore gravid, men vet inte om den ens är kvar där inne och det finns inget sätt att ta reda på det. Hatar väntan. 
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-23 21:02:30 följande:
    Vet inte hur man räknar men mitt lilla knyttet är ca 10 dagar ? tror inte jag kommer kunna hålla mig mer än en vecka till innan jag börjar tjuvtesta :)
    Jag räknar från dag ett, alltså dagen efter uttag. 
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-24 15:07:12 följande:
    Just ja. Då är det ruvardag 9 idag. :)

Köpte precis ett sånt där test som visar tidigt om man är gravid. Ska försöka hålla mig till nästa helg dock... Tyvärr fick jag pytte lite brun flytning igår när jag satte in kvällstabletten. Kändes som att jag skadade mig lite med plastgrejen. Idag kom lite rosa flytning. Man blir ju helskärrad...
    Lite brun flytning tror jag inte är några konstigheter. Men du, för upp tabletten med fingret istället. Mycket skonsammare för fitti  
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:14:46 följande:
    Ruvardag 6 pch JAG SER ETT PLUS!!!!
    Jag med!! Håller alla tummar!!
  • HH2016

jag måste fråga er som nu går med svaga plus - känner ni NÅGRA graviditetssymtom? Jag är på ruvardag sex och känner NADA. Har sjukt ont i tuttarna men det är ju Lutinusen som jävlas.

• HH2016
    jaktenpaflow skrev 2018-06-26 10:18:38 följande:

Hej alla, första inlägget någonsin på familjeliv dock inte det första jag läst..:) Är 30 år och har tillsammans med min man en tvååring. För ett år sedan så började vi försöka få ett syskon men utan resultat. I våras så upptäcktes en cysta på min äggstock, vilket var ett resultat av en långvarig äggledarinflammation. Så nu är jag två äggledare fattigare och IVF väntar... Vi bor i Stockholm och nu googlar jag och analyserar sönder IVF kliniker, har ringt dem alla och får ingen speciell känsla för någon. Förutom Carl Von Linne som verkar underbara, dock inga tider förrän slutet på augusti. Vill gärna ha en tid så snabbt som möjligt.. Är det någon här inne som kan tipsa om en klinik? Vi tittar nu på Livio och Nordic IVF i Solna. Uppskattar all feedback och alla tips i denna djungel! Kommer läsa igenom alla inlägg och ska bli kul att följas åt :)

Jag kan inte ge dig några tips då jag varken sökt mig till privat vård eller bor i närheten av Sthlm. Men, önska dig lycka till kan jag
  • HH2016
    HH2016 skrev 2018-06-26 09:57:22 följande:

jag måste fråga er som nu går med svaga plus - känner ni NÅGRA graviditetssymtom? Jag är på ruvardag sex och känner NADA. Har sjukt ont i tuttarna men det är ju Lutinusen som jävlas.

Någon med plus som kan dela med sig?
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 14:44:13 följande:
    Mina bröst är större helt klart, känns tyngre :) å sjuuuukt trött!
    Samma symtom som jag har, plus att jag har sjukt ont i mina. Och tröttheten ja! men jag får för mig att det är Lutinus som gör det...
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-25 16:01:24 följande:

Jag blöder. Man blir helt förstörd men har nåt litet ynka hopp kvar. Kommer ta Lutinus tills jag fått annat bud från läkarna.

Hur går det med dina blödningar?
  • HH2016
    Marcellan skrev 2018-06-26 15:16:34 följande:
    Blödningarna satte igång mer ordentligt igår. Som mens. Förmodligen är det kört men jag fortsätter med Lutinus pga liten strimma av hopp och ska testa imorgon. Hann ju inte testa tidigare men har lovat att återkomma om det till kliniken så då gör jag väl det. Känner mig lite avstängd just nu men har varit ganska ledsen och är det alltjämt. Orkar bara inte, så jag skjuter det hela ifrån mig lite.
    Jag förstår att det är svårt. Både att ge upp hoppet och att inte våga tänka att det inte fungerat. Håller alla tänkbara tummar tills imorgon!
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 15:24:04 följande:
    Jag hade ju inga biverkningar innan jag satte tillbaka ägget. Så tror att i mitt fall beror de på att fröet bor in sig. Hoppas i alla fall på det.

Beställt hem cb digitalt nu och ska fortsätta testa med billiga stickor å se så plusset blir starkare. Hur går det för dig ???
    Nu när jag tänker efter så var brösten inte så ömma innan faktiskt... Åh kanske det är något!!

Jag har inte vågat testa än. Är på ruvardag sex
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 15:24:04 följande:
    Jag hade ju inga biverkningar innan jag satte tillbaka ägget. Så tror att i mitt fall beror de på att fröet bor in sig. Hoppas i alla fall på det.

Beställt hem cb digitalt nu och ska fortsätta testa med billiga stickor å se så plusset blir starkare. Hur går det för dig ???
    Nu när jag tänker efter så var brösten inte så ömma innan faktiskt... Åh kanske det är något!!

Jag har inte vågat testa än. Är på ruvardag sex
  • HH2016
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 15:46:51 följande:
    Du ser :) vänta med å testa om du kan, jag började egentligen alldeles för tidigt. Men ser ett plus som sagt så nu ska de bara bli starkare varje dag!
    Ja, min fru insisterar å det bestämdaste att vi skall vänta till bestämd testdag Vågar inget annat
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018