mrsalpha skrev 2018-06-08 22:36:06 följande:
idag var mitt första ÄP, det var skräckblandad förtjusning. Svimmade av i gynstolen då min kropp tyckte detta var fruktansvärt obehagligt. Det gick bra först men när nästa, högra skulle tömmas så fick jag så ont att jag svimmade i gynstolen.
Jag menar att inte skrämma upp er andra, ni kanske slipper detta.
Min puls och blodrtryck blev jätte lågt och det resulterade i att det fortsatte när jag började må bättre och fick iaf ut ägg, 1 ägg! jag var är sjukt besviken då jag insåg att det kan inte stämma, enligt läkaren säger dem att min kropp har gått in i en egen ägglossning.
Jösses, jag visste inte vad jag skulle säga. Flera frågor ställdes men jag kunde inte svara på någon.
Om allt går vägen, skall det befruktade ägget sättas in på söndag.
Om inte annat blir det ett lite sommaruppehåll tills hösten kommer och vi börjar på ruta 1 igen. MEn snälla håll era tummar för mig!
Det gjorde fruktansvärt ont för mig också. Den läkaren sa till mig att vissa smärtor kan de ej smärtlindra mot. De var krångligt att nå äggblåsorna för att äggledarna var skruvade tror jag hon så. De fick trycka och pressa på magen men smärtan var liksom "under livmodern" mot ryggen. Kan ej förklara. Menar bara att det kan göra väldigt ont och det kan vara mindre smärtor. För de flesta verkar det inte vara så farligt.