• Marcellan

Vi som genomgår vår första IVF våren 2018

Jag hoppar in. Jag och maken har försökt med IVF sedan i januari i år. Just börjat med sprutor (menopur) på 3:e försöket, långa protokollet. Mår sisådär och har förmodligen sämre förutsättningar än många andra att bli gravid även med IVF. Jag får högsta dosen vilket gör mig lite skraj för biverkningar. Svaga äggreserver har jag tydligen och det kan även vara något med äggkvaliteten, men försöker tänka positivt! Hoppet lever...vår barnlängtan är stark! Nästa fredag är det första UL.

• Marcellan
    mrsalpha skrev 2018-06-08 22:36:06 följande:

idag var mitt första ÄP, det var skräckblandad förtjusning. Svimmade av i gynstolen då min kropp tyckte detta var fruktansvärt obehagligt. Det gick bra först men när nästa, högra skulle tömmas så fick jag så ont att jag svimmade i gynstolen.

Jag menar att inte skrämma upp er andra, ni kanske slipper detta.

Min puls och blodrtryck blev jätte lågt och det resulterade i att det fortsatte när jag började må bättre och fick iaf ut ägg, 1 ägg! jag var är sjukt besviken då jag insåg att det kan inte stämma, enligt läkaren säger dem att min kropp har gått in i en egen ägglossning.

Jösses, jag visste inte vad jag skulle säga. Flera frågor ställdes men jag kunde inte svara på någon.

Om allt går vägen, skall det befruktade ägget sättas in på söndag.

Om inte annat blir det ett lite sommaruppehåll tills hösten kommer och vi börjar på ruta 1 igen. MEn snälla håll era tummar för mig!

Det gjorde fruktansvärt ont för mig också. Den läkaren sa till mig att vissa smärtor kan de ej smärtlindra mot. De var krångligt att nå äggblåsorna för att äggledarna var skruvade tror jag hon så. De fick trycka och pressa på magen men smärtan var liksom "under livmodern" mot ryggen. Kan ej förklara. Menar bara att det kan göra väldigt ont och det kan vara mindre smärtor. För de flesta verkar det inte vara så farligt.
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-12 20:52:18 följande:

Sista sprutan orgalutran och gonal f taget nu.. imorgon tar jag ovitrellen och sen äggplock på fredag... är jättenervös inför äggplock.. man läser både skräckupplevelser och andra som knappt kände nått alls... hoppas jag tillhör sista kategorin..

Hoppas på att sambon kan leverera bra simmare till mina ägg och att vi får ett bra resultat. Det är verkligen mycket som händer nu och mycket att vänta på. Och det enda man kan göra är att hålla tummarna.

Lycka till allihopa. Jag hoppas att vi alla får det efterlängtade plusset snart!!!!

Jag har varit på äggplock idag och hade en tidigare erfarenhet som var smärtsam. Denna gång gick det betydligt smidigare och jag tror det är vanligare så oroa dig inte!

Lycka till till er också! Håller tummar och tår!
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-13 20:13:20 följande:

Va skönt att höra! Hur gick det för dej??

Det gick bra. Ett ägg befruktat, återförs imorgon. För dig?
  • Marcellan

Jaha då är det bara att försöka tolka signalerna. Brösten spränger, magen har en massa för sig, och jag är så trött. Men än så länge är det väl bara sviterna av behandlingen, för tidigt att känna ev graviditet... Insättning var i fredags.

• Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-14 21:58:27 följande:

Härligt! Håller tummarna för dig! Äggplock imorgon bitti för mig. Så får vi se hur det går. Får man reda på samma dag hur många ägg som befruktats?

Tack! Vi fick besked dagen efter.
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 18:52:41 följande:

Är numera ruvare!!

Sååå häftigt! Fick se på ultraljudet när dom sprutade in blastocysten, supercoolt. Gjorde inte det minsta ont, va bara sååå häftigt! Sambon var med och det var ett fint ögonblick att gå igenom tillsammans!

1 i mig, 3 till frysen och 3 som ska chilla tills imorgon så ser vi om dom kan växa till sig. Är så förväntansfull. Om 13 dagar är officiella testdagen. Kommer troligtvis tjuvtesta. Ovitrellen är ute ur kroppen såg jag på ett test imorse.

Grattis! Jag tycker det är en svindlande känsla. Blev ju det i fredags men ett 2-dagars. Och skönt för dig efter så jobbigt äggplock! Ja hu? håller man sig från att tjuvstarta.... Jag har testdatum 4 juli.
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-21 05:38:07 följande:

Åh då är vi typ lika långt gångna så att säga eftersom du fick 2 dagars och jag 5 dagars:) min testdag är 3 juli.. idag ska ägget ha fäst hos mig om det inte redan gjort det. Väntar med spänning på symtom. Lutinus har hittills inte gett mig några symtom förutom svullen mage, men de har jag haft hela denna proceduren med alla sprutor och hormoner.

Jag kommer inte klara att hålla mig från tesen. Kommer testa nästa fredag, ÄP + 14 RD 9.. :) det kan ju faktiskt visa då, och visar det inte så kan det va för tidigt:)

Jag hade symptom från första dagen alltså är det medicinen, hur gärna man än vill att det ska vara annat! :)
  • Marcellan
    HH2016 skrev 2018-06-23 15:15:41 följande:

Ruvardag fyra, embryo fyller 5 dagar idag. Hoppas INNERLIGT att den lilla pluppen trivs bra där inne!

Vet inte hur man räknar men mitt lilla knyttet är ca 10 dagar ? tror inte jag kommer kunna hålla mig mer än en vecka till innan jag börjar tjuvtesta :)
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-23 21:21:48 följande:

Ruvardag 1 är dagen efter insättning

Just ja. Då är det ruvardag 9 idag. :)

Köpte precis ett sånt där test som visar tidigt om man är gravid. Ska försöka hålla mig till nästa helg dock... Tyvärr fick jag pytte lite brun flytning igår när jag satte in kvällstabletten. Kändes som att jag skadade mig lite med plastgrejen. Idag kom lite rosa flytning. Man blir ju helskärrad...
  • Marcellan
    ivfochhoppas skrev 2018-06-24 08:55:41 följande:

Jag har också testdag 1/7 och tar Lutinus morgon och kväll. BIM för mig är den 27/6. Håller med om att Lutinus ger samma symptom. Det är värst på morgonen tycker jag. Man vaknar och tänker- oj vilken mensvärk och illamående och trötthet! Känns som jag var ute och drack och dansade till kl.05, fast jag gick och la mig 22. Ska jag må så här hela dan? Men om det hjälper en eventuell graviditet är det ju inget att klaga på tänker jag.

Jag håller tummar och tår för er!

Precis så! Jag genomlider gärna nästan vad som helst om det gör mig gravid :)
  • Marcellan
    HH2016 skrev 2018-06-24 15:14:50 följande:
    Lite brun flytning tror jag inte är några konstigheter. Men du, för upp tabletten med fingret istället. Mycket skonsammare för fitti  
    Jag kanske får återgå till det :)
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-24 20:54:30 följande:

Det kliar såååå i fingrarna att ta ett alldeles för tidigt test imorgon.... meeeeen jag ska inte... rd5 bara. Hur gör ni för att få dagarna att gå?

Det är ju en ljuvlig väntan de dagar/stunder man tror sig vara gravid och plågsamt resten av tiden när man tvivlar. Jättebra fråga. Hade nog varit bra att jobba för min del, för bokar jag in aktiviteter så brukar jag avboka om jag är för låg. Man orkar ju inte prata med alla om detta även om merparten av mina vänner vet.
  • Marcellan

Jag blöder. Man blir helt förstörd men har nåt litet ynka hopp kvar. Kommer ta Lutinus tills jag fått annat bud från läkarna.

• Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:14:46 följande:

Ruvardag 6 pch JAG SER ETT PLUS!!!!

Gratulerar!!!
  • Marcellan
    HH2016 skrev 2018-06-26 14:57:12 följande:

Hur går det med dina blödningar?

Blödningarna satte igång mer ordentligt igår. Som mens. Förmodligen är det kört men jag fortsätter med Lutinus pga liten strimma av hopp och ska testa imorgon. Hann ju inte testa tidigare men har lovat att återkomma om det till kliniken så då gör jag väl det. Känner mig lite avstängd just nu men har varit ganska ledsen och är det alltjämt. Orkar bara inte, så jag skjuter det hela ifrån mig lite.
  • Marcellan
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-27 22:03:26 följande:

Ruvardag 7

Plusset är lite starkare idag, följer utvecklingen med spänning. Vågar inte tro på det. Vågar inte fatta att det är sant.... väntar på cb veckoindikator test, borde komma imorgon.... då kanske jag känner mig lite lugnare om det visar pos....

Annars är biverkningarna som jag känner, större och ömma bröst, man ser tydligare ådror över dom. Jag har haft halsbränna hela dagen vilket jag aldrig annars har. Och det är en liten molande känsla i magtrakten som antingen beror på lutinus eller fröet...

Kära snälla frö, stanna hos mig <3

Å vilken härlig känsla <3 Klart det ska stanna! :)
Svar på tråden Vi som genomgår vår första IVF våren 2018