Vi som genomgår vår första IVF våren 2018
Hej!
Jag och min sambo har precis satt in ett 2-dagars embryo. Är på ruvardag 2. Jag är 27 år och min sambo 30.
Oförklarligt barnlösa men vid ivf konstaterades manlig faktor med få spermier. Jag har dessutom låga AMH värde för min ålder (0,93) så har fått ganska höga doseri sprutbehandlig med kort protokoll. Fick menopur 375 enheter och sedan orgalutran.
Vid äggplock fick jag många ägg så läkaren trodde mitt AMH-värde va felmätt. Fick ut 16 ägg.
Dagen efter hade 4 befruktats med icsi-metoden. De satte in ett embryo som hade 10/10 poäng på embryoscoore så det var ett fint embryo :) va först nere över att så få klarade sig men sen fick jag upp hoppet när de sa hur fint det såg ut.
Just nu medicinerar jag med Lutinus 3 ggr/dag som man tar som slidpiller. Det är riktigt vidrigt och jag känner mig sjukt äcklig. Får gå runt med fet binda då det rinner ut :( känner mig arg, bitsk och svullen med ömmande bröst. Klassiska PMS-syndrom x1000. Skäller ut min sambo för han är oförstående för inget alls och blir sedan ledsen. Längtar tills testdag. Lycka till alla andra!