Inlägg från: Anonym (P Nice) |Visa alla inlägg
  • Anonym (P Nice)

Hur fångar jag tjejers intresse?

Fick inspiration av en annan tråd. Det här kanske är en bra öppningsfras:

"Är det fler än jag som gillar att onanera i naturen på sommaren?

Härlig sommardag idag och jag ställde mig mitt ute i ett gigantiskt stort rapsfält och runkade."

Bara för att bryta isen? :)

Nej, skämt åsido. Du M Å S T E ta in två saker:

Du kan inte gillas av alla. För att hitta någon kommer du att behöva bli ratad av flera.

Detta innebär också att du inte kan vara alla till lags. Du måste sticka ut på något sätt. Försök ha lite mer självdistans och våga skämta lite, både om dig själv och din "date". Mina mest framgångsrika vänner är definitivt också de mest dryga.

Sedan hjälper det att ha några invanda fraser som du alltid kan börja med. Kan vara vad som helst bara det inbjuder till ett svar (som inte bara är ja eller nej).

Ett annat tips kanske kan vara att du kan säga att du är intresserad av konst, men att du helst skulle vilja bestiga Mount Everest (låt fantasin flöda).

Lycka till, och försök ha lite roligt också!

• Anonym (P Nice)
    Anonym (Konstkufen) skrev 2018-05-22 21:49:03 följande:

Ja bra råd. Kan inte gillas av alla, och måste bli ratad för att hitta rätt.

Bestiga Mount Everest? Nej det skulle jag aldrig göra, inte alls min stil! Jag håller mig till att måla av det i så fall. 

Att vara dryg är väl motsatsen till som jag brukar vara. Skämtsam är jag bara med nån jag funkar bra med. Alltså i en grupp på 2+ pers är jag nog den mest tråkiga personen... Det låter som så många av tipsen här är sånt jag inte är. Förutom snäll förstås och att jag har ett intresse. Får se hur detta går, jag ska nog vara mig själv trots allt.

Det är det som är syftet, dvs att tillåta dig själv att bli lite mer av den du vill vara och lite mindre den du är, utan att fördenskull förlora dig själv.

Tanken med Mount Everest är att du säger något oväntat som lockar till fortsatt samtal. Du behöver inte alls vilja detta egentligen utan använder frasen enbart i syfte att få igång ett samtal.

I nästa steg, när hon frågar: jaha, då gillar du fjällvandring?, är: Nja, jag tänkte börja med att vandra till toppen av Hammarbybacken. Du kanske vill hänga på någon gång? Om du vill kan vi dela på min syrgastub.

Fast med lite mer finess.
Svar på tråden Hur fångar jag tjejers intresse?