Anonym (Konstnär) skrev 2018-05-22 11:00:14 följande:
Att träffa människor är en konstform. (bildligt talat) Det jag tycker många osäkra killar som känner sig tafatta gör fel är att de tror att hela träffen handlar om frågan: Vill hon/han ha mig?
Det är bara halva sanningen. Den andra frågan som är lika viktig är: Vill jag ha honom/henne?
När du tänker så sker automatiskt ett skifte. Det är inte en jobbintervju där du måste svara alla rätt på svåra frågor. Det blir ett samtal där du på riktigt försöker ta reda på så mycket som möjligt för att bilda dig en uppfattning kring OM DU tror på det här, utifrån VEM DU ÄR.
Så ställ frågor som du är genuint nyfiken att få höra svaret på! Skippa komplimanger och neggningar. Det funkar bara på partypinglor.
Varför jag säger att du ska se den andra personen som ett konstverk är för att du kan relatera till det. Att det finns lager, en underliggande berättelse. Intressera dig för henne på samma sätt. Genuint. Inga manér eller inövade tricks. Satsa på att ha ett riktigt bra samtal. Att du är intresserad av mer än bara samtalet kan du signalera med saker som mycket ögonkontakt, ett lätt leende på läpparna (eller smice som Tyra Banks hade sagt), spegla kroppsspråk osv ...
Unge killen ovan har rätt om en sak. Tjejer gillar att prata om sig själva. Psykologiskt så funkar det så för de flesta att om man får prata mycket om sig själv i ett samtal så tycker man om den andra personen mer. Det är naturligtvis inte 100%, men det är troligtvis sant så utgå ifrån att det är det när du träffar andra.
Om du utgår ifrån dig själv och vad du vill i situationen så kommet du inte uppfattas som klängig, eller att du försöker för mycket.
Du har rätt, det är så jag tänker också - vill hon ha mig? Men jag vill ju lära känna henne, vem hon är och så. Så jag ska fråga om typ vad hon gör, hobbies kanske? Men jag är rädd för att jag kommer låta för tråkig om jag bara frågar det rätt upp o ner. Ja det get sig väl. Övning ger färdighet!