Inlägg från: Anonym (Konstnär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Konstnär)

Hur fångar jag tjejers intresse?

Anonym (Konstkufen) skrev 2018-05-21 23:47:00 följande:

Jag tycker detta är så svårt... Jag ska på en gruppdejt om några dagar, men jag är inte den bästa på att fånga kvinnors intresse när man träffas ansikte mot ansikte och ska ge ett gott första intryck. Likaså är jag dålig och lite tafatt när det gäller att hålla igång ett samtal med någon jag inte träffat förut. 

Skulle gärna uppskatta att få lite tips på hur jag kan göra och hur jag kan bete mig på bästa sätt?

Kan tillägga att jag är en stillsam, fundersam och omtänksam man så jag tror jag får hålla mig till den stilen så att säga. Konst är mitt största intresse.

Hej bästa konstkuf! Härligt med någon som har konst som största intresse! Mer sådant!

Människor tenderar att tycka att folk är intresserade när de gör eller är engagerade i sådant de är passionerade för! Så om du (som jag) älskar konst, så försök förklara vad du gillar, varför, hur du känner kring det. Men inte på ett besserwissrigt sätt. Saker behöver inte vara lättsamt, kvickt och rappt. Genuint och eftertänksamt går också bra. Det är en bristvara i det snabba tempo som vi lever i idag som samhälle. Så dela med dig av dig själv men ta också samtidigt in vem personen framför dig är. Försök vara genuint nyfiken. Se personen som ett konstverk eller performance art om det hjälper. :)
  • Anonym (Konstnär)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 00:33:39 följande:

Se dem i ögonen, länge. Glittra lite och le. Fråga dem prylar och ställ fler frågor om det som de svarar. Öva några ämnen i förväg. Chicks älskar att prata om sig själva. De slutar liksom aldrig.

De gillar lite bad boys så se inte för geekig ut konstkufen om du vill scora. De gillar vanliga killar med, så var inte för udda. De vill ha snälla bad boys utom i bingen. Prata med en polare före du träffar dem.

Ser du bra ut? Ibland räcker det.

Förlåt, men det här var jättedåliga råd baserad på vem frågeställaren är.

Att tjejer gillar bad boys är f ö en myt som saknar empiriska bevis.

Tänk såhär: finns det mer än en sorts kille? Ja. T ex bad boy med tatueringar, konstkuf med armbågslappar, företagsledare i vit skjorta, hippies med dreads. Vill de här ha samma tjejer? Nej.

Finns det bara en sorts tjejer? Föregående exempel gäller ju även tjejer; de kommer i alla färger, former och stilar. Så OM konstkufen mot förmodan vill ha en paradise-hotel-brud, ja, då kanske han ska tro på dina tips. Vill han ha den sexiga bibliotikarien som är intellektuell men döljer en stygg hemlighet bakom de där tjockskalmade glasögonen? Ja, då kan inga tatueringar eller bad boy moves i världen hjälpa.

Don efter person tror jag det kallas.
  • Anonym (Konstnär)
    Anonym (Konstkufen) skrev 2018-05-22 00:53:03 följande:

Hej! Tack för tipset! Men hur börjar en? Det låter väl konstigt om jag bara går fram och säger "Hej! Jag gillar konst! Vad gillar du?" 

Hur menar du att se personen som ett konstverk? Lika vackert eller intressant?

Att träffa människor är en konstform. (bildligt talat) Det jag tycker många osäkra killar som känner sig tafatta gör fel är att de tror att hela träffen handlar om frågan: Vill hon/han ha mig?

Det är bara halva sanningen. Den andra frågan som är lika viktig är: Vill jag ha honom/henne?

När du tänker så sker automatiskt ett skifte. Det är inte en jobbintervju där du måste svara alla rätt på svåra frågor. Det blir ett samtal där du på riktigt försöker ta reda på så mycket som möjligt för att bilda dig en uppfattning kring OM DU tror på det här, utifrån VEM DU ÄR.

Så ställ frågor som du är genuint nyfiken att få höra svaret på! Skippa komplimanger och neggningar. Det funkar bara på partypinglor.

Varför jag säger att du ska se den andra personen som ett konstverk är för att du kan relatera till det. Att det finns lager, en underliggande berättelse. Intressera dig för henne på samma sätt. Genuint. Inga manér eller inövade tricks. Satsa på att ha ett riktigt bra samtal. Att du är intresserad av mer än bara samtalet kan du signalera med saker som mycket ögonkontakt, ett lätt leende på läpparna (eller smice som Tyra Banks hade sagt), spegla kroppsspråk osv ...

Unge killen ovan har rätt om en sak. Tjejer gillar att prata om sig själva. Psykologiskt så funkar det så för de flesta att om man får prata mycket om sig själv i ett samtal så tycker man om den andra personen mer. Det är naturligtvis inte 100%, men det är troligtvis sant så utgå ifrån att det är det när du träffar andra.

Om du utgår ifrån dig själv och vad du vill i situationen så kommet du inte uppfattas som klängig, eller att du försöker för mycket.
  • Anonym (Konstnär)
    Anonym (Kisen) skrev 2018-05-22 01:23:20 följande:

Kul! Ja! Det finns ju geektjejer med. Du kanske inte ska lyssna alls på mej. Vilken sort vill du haffa?

Fan, Kisen, vad du steg i graderna nu! Det är så himla sällan någon på FL ser att ... hmm ... just i det här fallet kanske hag och TS är väldigt olika! All heder till dig, bro!
Svar på tråden Hur fångar jag tjejers intresse?