Inlägg från: linnea12533 |Visa alla inlägg
  • linnea12533

illamående 3 dagar och inget mer. Fel???

Jag är ca i v 4+6. Igår och 2 dagar innan dess mådde jag illa vid ett par tillfällen per dag och spydde lite också då. Idag är illamåendet i stort sett borta och maten smakar gott igen. Är jätteorolig nu att det ska vara tecken på missfall. Hade ett ma (missed abortion) i höstas och är nu livrädd att det ska upprepas. Kan illamåendet bara försvinna så tvärt utan att det är något fel? Och kan illamåendet gå lite upp och ner från dag till dag? Med dottern för 11 år sen mådde jag konstant illa i många veckor vad jag kan minnas.

• Svar på tråden illamående 3 dagar och inget mer. Fel???
  • linnea12533
    EpicNurse skrev 2018-05-21 21:31:52 följande:

Symtom kommer occh går. Framför allt så extremt tidigt. Det är absolut inget konstigt!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
    Kan man alltså ha illamående bara några dagar så här tidigt för att sen inte känna något alls en dag efteråt? Jag bara gråter och gråter idag och är rädd för att detta är ett nytt ma, likt det jag hade i höstas. Idag mår jag inte illa ett enda dugg ju.
  • linnea12533
    EpicNurse skrev 2018-05-22 15:08:04 följande:
    Absolut. Ibland kan det till och med gå någon vecka innan man känner något igen.
    Åh hoppas du har rätt. Den här ovissheten är fruktansvärd. Jag vill inget hellre än att min plus ska stanna kvar den här gången.
  • linnea12533
    EpicNurse skrev 2018-05-22 15:08:04 följande:
    Absolut. Ibland kan det till och med gå någon vecka innan man känner något igen.
    Kan spänningar i brösten komma och gå också och variera från dag till dag?
Svar på tråden illamående 3 dagar och inget mer. Fel???