Inlägg från: Anonym (Cerazetteslarvaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cerazetteslarvaren)

Glömt Cerazette, gravid?

Har fått liknande symptom som du beskriver massvis med gånger när jag missat piller. Tror man blir skengravid för att man nojar. När jag väl blev gravid hade jag slutsat ta cerazette och istället kört natural cycles i ett halvår. Jag och sambon valde att medvetet börja slarva med natural cycles då vi kände oss redo att bli gravida. Ett samlag senare var jag gravid. Kände inga symtom alls förrän vid vecka 12 -20 typ. Då mådde jag sjukt illa hela tiden och klarade inte av matos. Det enda symtomet som gjorde att jag upptäckte graviditeten redan i vecka 5 var att jag missat mensen. Men mensen är ju svinoregelbunden med cerazette. Jo i vecka 6 var jag sjukskriven hela veckan pga huvudvärk, yrsel och illamående så att jag nästan var medvetslös men TROR snarare det berodde på avgiftning från alla mina mediciner som jag bara slutade tvärt med så fort jag fick se plusset. För det försvann helt efter en vecka och kom aldrig tillbaka.

Man kan ju bli gravid men jag TROR inte du behöver oroa dig. Pillren ligger ju kvar i kroppen plus att du måste tajma en ägglossning. Tycker det låter osannolikt men ja visst kan jag ha fel.

Svar på tråden Glömt Cerazette, gravid?