Inlägg från: AnneSophia |Visa alla inlägg
  • AnneSophia

Lyckad utåt- självhat inuti...

Meriall skrev 2018-05-18 08:09:14 följande:

Personer med tex autism/asperger kan tycka om att strunta i småpratet men de föredrar å andra sidan oftare vissa ämnen att prata om och om du då inte har intresse för dem så kan det slita sig även där, annars hade det varit ett bra alternativ.

Fundera på varför du inte tycker om småprat.

Ska Ts fundera på om hon har asperger? Hur kom det ens in i diskussionen?
  • AnneSophia
    Meriall skrev 2018-05-19 11:34:36 följande:

Nej jag tror inte TS har autism, jag uppfattade som att hon inte gillade småprat och tänkte att hon kanske skulle kunna bli vän med någon som har autism då de kan känna så...

Ja men just det jag menade. Att du får det att låta som att de personer som inte gillar småprat är något udda och som du skriver att de kan bli vänner med någon med autism. Vad är det för konstigt råd? Finns en hel uppsjö av olika människor och att hellre vilja ha djupa konversationer är det väldigt många människor som gillar utan att de har asperger eller autism. Låter som du har konstiga fördomar om de som är som Ts.
  • AnneSophia

Har läst någonstans just om maskrosbarn att de blir experter på att känna in sin omgivning just vid uppväxt med till exempel missbrukande föräldrar. Att barnet då hela tiden försöker läsa av föräldrarna om de har en bra eller dålig dag och barnen dessutom försöker göra föräldrarna glada.

Iallafall för att känna ett lugn tror jag att man behöver finna ett lugn. Skulle satsa på meditation och liknande om jag var dig. Alltså försöka komma åt dina grundläggande värderingar och vad som är viktigt. Då tror jag att mycket av de krav och förväntningar du känner kommer släppa.

Svar på tråden Lyckad utåt- självhat inuti...