Inlägg från: Anonym (Patricia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Patricia)

Vi som försöker bli gravida!

Hej, hoppar in här jag med :) är inne på fjärde försöket och hade BIM i förrgår men ingen mens ännu, hoppas att det tagit sig denna månaden. Har faktiskt kört med Apiforce Bidrottninggelé denna månad så HOPPAS HOPPAS att det gett verkan. 

• Anonym (Patricia)
    Esofe skrev 2018-06-20 15:51:06 följande:
    Håller tummarna för dig! Har du några symptom än endast sen mens?
    Tack så mycket! Förutom sen mens har jag mensvärk som kommer och går men annars inga symtom alls. Med min otur så är det säkert mensen som är lite sen men hoppet är inte ute än i alla fall. Tänkte testa mig i morgon eller på fredag.
  • Anonym (Patricia)
    Wimmie skrev 2020-02-26 09:24:04 följande:

Håller på att bli tokig här.

Kort bakgrund. Plussade i slutet av augusti. Tidigt MF i vecka 6+4. Fick aldrig tillbaka mensen utan plussade igen i början på oktober. MA och medicinsk abort i advent, 11 + 5.

På efterkontroll sa läkaren att allt såg fint ut och att jag snart skulle ha ägglossning.

Sen ingenting.

Jag hade ägglossning 11/2, enligt tester. Skulle fått mens igår, enligt beräkningar. Men nada. Avskyr att bara vänta på den där nedrans mensen. Vill ju inte ha mens nu på ett år.

Har, såklart, tagit graviditetstest, sådana tidiga som mäter 10 hCg. Men ingenting.

Känns som att kroppen straffar mig.

Vid både första och andra graviditeten i höstas så blev väninnor gravida samtidigt. Blir tokig av att se deras växande magar och att de snart har BF.

What to do?

Förstår att du tycker det känns som ett straff men du kommer antagligen bli gravid igen inom några månader, själv har vi försökt bli gravida i 2 år utan ett enda plus samtidigt som fyra bekanta som börjat senare än oss fått barn. Pga dåliga spermier behöver vi genomgå IVF.
    Tycker det är rätt så vanligt med två missfall och sen att det går vägen den tredje gången, har varit så både för min mamma innan hon fick min lillebror och en bekant. Var glad över att du faktiskt kan bli gravid även om du haft lite otur med missfallen vilket jag förstås beklagar.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida!