Inlägg från: Mimmi O |Visa alla inlägg
  • Mimmi O

Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?

Var hos BM igår. Mitt blodtryck var alldeles för högt. 140/110. Blev beordrad att åka in till förlossningen då jag redan äter så mycket medicin så vill de inte öka dosen.

Efter provtagningar och CTG så fick jag åka hem. Ska in idag igen för kontroll och TUL.

De vill även testa hinnsvepning (om det går) redan nästa vecka, 36+.

Vi får se vad som händer.

• Mimmi O
    Freya18 skrev 2018-05-23 13:02:23 följande:

Oj, nu händer det grejer för dig. :o Men det är superbra att dom tar kontrollerna på allvar. Jag ska ta tryck imorn igen och se om det fortsätter stiga eller håller sig stabilt. Jag ligger nog fortfarande på 140/90.

Spännande med hinnsvepning (om det går att utföra). Ser du fram emot det fast det är så pass tidigt? Berätta sen hur det gick idag med nya kontrollerna.

Jag fick komma hem igår också.

Så nu är det vääääldigt mycket vila som gäller. Orkar inte vila mer. Hahaha.

Hur såg ditt tryck ut?

Ja, jag hoppas på att han är sugen på att komma snart. Är sååå trött nu.
  • Mimmi O
    Jsundberg skrev 2018-05-23 14:18:44 följande:

Har BF 15 juni, ev igångsättning 5 juni och är omföderska (har en dotter på 5år.)

För några dagar sen kände jag tappen som var hård, skulle känna idag men då har den försvunnit?? Allt där inne är mjukt? Jag har alltid kunna känna tappen innan.. kan det vara ett tecken?

Sen har jag ökade sammandragningar som kommer hela tiden, så fort jag rör mig så får jag en sammandragning. Ökade flytningar också, men det kan ju bero på att trycket neråt är ökat. V.37 (36+4) idag!

Varför igångsättning?

Hur kan man känna sin tapp? Hur känns den? Jag har inte förstått det. Haha. Så jag vet inte alls hur den ska kännas. Gjorde UL och kollade tappen i v29 (pga mycket sammandragningar) och då var den hela 4cm. Så jag borde ju ha en lika lång tapo nu också då jag inte har förvärkar. Det måste man väl ha för att tappen ska mjukna/utplånas?

Men att tappen är utplånad är ju absolut ett tecken på att det närmar sig.
  • Mimmi O
    Freya18 skrev 2018-05-25 00:15:08 följande:

Blodtrycket låg fortfarande på 140/90 och urinprovet visade spår av proteiner, men annars u.a. Tillbaka på måndag igen!

Håller alla tummar på att det stannar vid spår.

Jag är oftast negativ på proteiner, men har även haft spår och förra veckan +1.

Men den här veckan var det negativt igen. Så vi håller tummarba på att det stannar där.
  • Mimmi O
    Emmy85x3 skrev 2018-05-24 21:10:43 följande:

Följer gärna. Har bf 18/6. Har haft sammandragningar hela dagen med ryggont till det, men jag har svårt att tro de är dags än ???? Hoppas ju dock....

Välkommen!

Första barnet?
  • Mimmi O

Jag har idag ganska ont i nedre delen av magen.

Men det känns inte som mensvärk.

Måste förvärkar kännas som mensvärk?

• Mimmi O
    Nube skrev 2018-05-25 14:15:39 följande:

Jag har ingen aning men det trorjag inte.. gör det ont hela tiden eller kommer och går värkarna? När hade du bf?

Jag hade mensvärk i natt efter att jag gick på toa och idag trycker det neråt och gör ont i ryggen.. antar att kroppen förbereder sig.

Det gör ont hela tiden nere i magen men sedan har jag sammandragningar som kommer och går. Är i v36.

Det gör det nog.
  • Mimmi O
    TheRealMe skrev 2018-05-25 15:46:18 följande:

Spännande det är säkert kroppen som förbereder sig inför vad komma skall ????.

Nu har jag en liten fråga jag hämtade min dotter nyss o gick som vanligt kände att jag plötsligt blev blöt i trosan. Nu undrar jag om nån vet om det är fostervatten som läcker eller om det är vattning flytning!! Det var ingen stor mängd..

Sipprar det också?

Det kan vara så att du börjat läcka. Men har du börjat läcka så borde det inte avta.

Jag har läst att man kan ha vattniga flytningar. Jag vet inte... men jag har bara tröga flytningar.

Det var inte så att du nös/hostade eller ansträngde dig just när det hände? Urin kan även läcka.

Ring till FL om du är osäker.
  • Mimmi O
    TheRealMe skrev 2018-05-25 18:32:44 följande:

Nä falskt larm haha. Det måste ha varit en vattnig flytning för det kom inget mera efter det. Jag har bara haft tjocka flytningar inga vattniga därför blev jag misstänksam.

Okej. Bara håll koll.
  • Mimmi O

Känt mig konstig hela dagen. Haft ont i nedre delen av magen sedan imorse (ingen mensvärk).

Nu ikväll har det blivit mycket värre. Har så mycket mensvärk att jag inte kan ligga still.

Det är svårt att klocka då det molar hela tiden men blir mer eller mindre påtagligt.

Vi får väl se. Antingen är det falskalarm eller så är det något på gång.

Oavsett så går det ju framåt.

Svar på tråden Fler som har bf i JUNI och vill leta tecken/följas åt tillsammans?