• Jejje93

graviditetstest.

Räknas detta som ett "tydligt" plus? eller är det svagt?

• Svar på tråden graviditetstest.
  • Jejje93
    Hallonmos skrev 2018-05-12 22:37:02 följande:

Väldigt tydligt. Det inser du väl själv?

Nej, jag tyckte det strecket som går rakt ner var tydligare än det som går horisontellt. Jag har aldrig fått positivt på ett test förr och vet inte vad som räknas som tydligt och ej. Ursäkta om jag ställde en dum fråga.
  • Jejje93
    Fialotta8 skrev 2018-05-13 09:37:12 följande:

Hej Jejje93!

Ditt test är superpositivt. Ett gravtest fungerar inte som ett ägglossningstest som inte är positivt förrän det är suuuuperstarkt! Mina första positiva test var jättesvaga, jag ska visa dig! Men jag förstår att det kan vara förvirrande i början med den här djungeln :p

Hoppas det löser sig för dig :)

Dom tidigaste är underst och det som är starkast är mitt senaste. Nu är jag i v.7 och ska till barnmorskan på onsdag :D

Tack för svaret!!
    Jag tog ett clearblue som visade 2-3 veckor men enligt senaste mens är jag i vecka 6+4 nu :)
    Jag tog plustestet och vart orolig ifall kanske den där hormonnivån sjunkit för det såg svagt ut men då vet jag. Känns bättre nu, jag oroar mig hela tiden för allt.
  • Jejje93
    Fialotta8 skrev 2018-05-13 09:37:12 följande:

Hej Jejje93!

Ditt test är superpositivt. Ett gravtest fungerar inte som ett ägglossningstest som inte är positivt förrän det är suuuuperstarkt! Mina första positiva test var jättesvaga, jag ska visa dig! Men jag förstår att det kan vara förvirrande i början med den här djungeln :p

Hoppas det löser sig för dig :)

Dom tidigaste är underst och det som är starkast är mitt senaste. Nu är jag i v.7 och ska till barnmorskan på onsdag :D

Jag ska på ultraljud den 22/5 på gyn ????
  • Jejje93
    Jejje93 skrev 2018-05-13 09:49:33 följande:
    Jag ska på ultraljud den 22/5 på gyn ????
    Minus frågetecknen haha.
  • Jejje93

Förstod att det var positivt det är mer att jag snöat in mig på MA... tog det där några dar efter att clearblue visade 2-3 och tänkte om hCg halten sjunkit. Men då vet jag att det är ett starkt positiv. :))

Svar på tråden graviditetstest.