30 timmars schema förskola för äldre syskon
Vi fick välja mellan 9-14.15 varje vardag eller 9-15 må-to.
Först hade vi varje dag, men det blev sånt strul med att storebror (då 5 år) ville följa med kompisar hem ibland att vi bytte till fyra dagar i veckan.
Förhoppningsvis har ni bra pedagoger som ser till barnens bästa och inte bara regelverket så att ni kan få göra smärre anpassningar för att det ska passa er bättre.
Vi hade många och långa bataljer med förskolan, förskolechefen och kommunens ansvariga den här tiden då de hade en strukturfascist som huvudpedagog för sonens grupp.
Det första bråket handlade om att han skulle vara tvungen att följa mitt schema även de veckor han var hos sin pappa (som jobbar heltid), det gick hela vägen upp till kommunansvariga (som inte höll med förskolan om att sonen måste bo heltid hos mig bara för att jag var dum nog att skaffa syskon till honom utan att synka det med pappan ) och efter det var allt som hade med oss att göra aningen infekterat.
Sonen ville absolut inte gå hem tidigt med mig och tråkbebisen utan ville "leka klart" med sina kompisar och det slutade med att förskolan helt sonika kastade ut oss kl 15 på mina dagar När strukturfascisten var där.
Var hon inte där gick det bra att han var kvar och lekte lite (upp till en halvtimme) så länge jag var där när jag skulle.