• Joker

30 timmars schema förskola för äldre syskon

Hej!

Om några veckor kommer lillebror, och storasyster ~2 år kommer vara hemma med oss hela sommaren, men till hösten kommer hon börja förskolan som vanligt igen. Hon älskar sin förskola och springer in med ett leende varje morgon. Går vi förbi där på helgen vill hon gå in och blir arg för att vi bara går förbi. Så vi kommer att ha henne där 30 timmar per vecka som kommunen tillåter.

Hur har ni andra föräldralediga fördelat de timmarna över veckan? Vad har era barn för schema?

Vill INTE ha svar från er som valt att ha syskon hemma eller färre timmar än 30.

• Svar på tråden 30 timmars schema förskola för äldre syskon
  • Joker

Tack för svar!

Nej, jag vet att vissa kan vara väldigt hårda. Jag har upplevt förskolan som väldigt flexibel hittills, men ska prata med förskolechefen i veckan om hur man får fördela timmarna. Vore super om vi får ha henne hemma en dag och fördela de timmarna på övriga dagarna. Jag hoppas att vi kan få lämna före kl 9 två dagar i veckan iaf, så att sambon kan ta de dagarna. Vore skönt att slippa stressa varje morgon efter (troligtvis) vakna nätter med massa amning..

• Joker
    Anonym (Fre) skrev 2018-05-12 20:16:13 följande:

Vi har också kört fredagar ledigt, men det beror på vad du föredrar. Tycker du att det är mysigt att hitta på något med båda barnen en dag så kan ni köra en dag ledigt, men det kanske du får bestämma först då. Annars kan det ju rulla på 8-14 två dagar och 9-15 tre dagar per vecka. Kortare dagar än 9-14 blir lite jobbigt oavsett för då brukar man hämta/lämna mitt i någon aktivitet. Så fördela 6 timmar/dag mån-fre ifall att, och ha henne hemma de fredagar du känner för det kanske? Tänker att hon är så liten att hämta senare än 15 ändå inte är aktuellt (dvs att köra 7,5 h/dag mån-tors blir rätt långa dagar)?

Vi hämtar 15:30-15:45 i dagsläget. Funderar på 8:30-15 två dagar i veckan och 9-16 två dagar och sedan ledigt en dag. Med intentionen att hämta tidigare än 16 de dagarna, men ändå ha möjlighet att ha kvar henne till 16 om vi är iväg på annat under eftermiddagen.

Hoppas de är flexibla ??
Svar på tråden 30 timmars schema förskola för äldre syskon